Опис: |
Коменда О.І. Олександр Козаренко – піаніст, композитор, музикознавець: монографія / Ольга Коменда. – Луцьк: Вежа, 2017. − 252 с.
У монографії розглянуто багатогранну творчу діяльність видатного
українського піаніста, композитора та музикознавця Олександра Козаренка.
Проаналізовано та систематизовано його творчий доробок у кожній сфері,
накреслено магістральні напрями творчої еволюції та запропоновано
концепцію універсалізму творчої особистості.
Адресовано викладачам і студентам вищих навчальних закладів,
науковцям, усім, хто цікавиться українською музикою та творчістю
Олександра Козаренка.
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
«„П’єро” подарував мені Київ, а „Дон-Жуана” вже Львів…»:
контури творчої особистості........................................................... 5
Піаніст – композитор – музикознавець: жанрові домінанти та
періодизація творчої діяльності...................................................... 18
ПІАНІЗМ........................................................................................... 27
1.1. «Мелодичне начало – це альфа і омега мого
виконавського варштату…»...................................................... 27
1.2. «Я піаніст обмеженого, проте хорошого
репертуару…»………………………………………………… 34
1.3. Формування піаніста: проблема раннього і зрілого
виконавства................................................................................. 36
1.4.Зрілий піанізм....................................................................... 40
1.4.1. Камерне виконавство........................................ 40
1.4.2. Гра з оркестром................................................. 45
1.4.3. Інтерпретація творів Миколи Лисенка........... 48
КОМПОЗИЦІЯ................................................................................. 58
2.1.Навчання: фортепіанна творчість (1982–1989)……….... 58
2.2. Звертання до симфонічного жанру (1989–1994)……..... 61
2.2.1. «Чакона»............................................................. 61
2.2.2. «Епістоли».......................................................... 64
2.2.3. Скрипковий концерт......................................... 66
2.3. Камерна музика. Музичний театр (1988–2001)………… 71
2.3.1. «Ірмологіон», «Мікросхеми», «Пасакалія на
галицьку тему»............................................................. 71
2.3.2. «Дон Жуан з Коломиї» («Оро», «Інвенції»,
«Concerto Rutheno»)..................................................... 73
2.3.3. «Коnzertstück», «Сhansone triste», «П’ять
весільних ладкань з Покуття», «Богородичні
пісні»............................................................................ 79
2.3.4 «П’єро мертвопетлює»....................................... 82
2.3.5.«Sonata guasi una Fantasia»................................. 84
2.3.6. «Орестея», «Час покаяння», «Sinfonia
estravaganza»…………………………………………. 85
2.4.Духовні твори. Редагування (1994–2014).......................... 93
2.4.1. «Острозький триптих», «Страсті», «Псалом
Давида», «Літургія Іоанна Златоуста»....................... 93
2.4.2. «Українська кафолічна літургія»,
«Український реквієм»................................................ 97
МУЗИКОЗНАВСТВО...................................................................... 101
3.1. «Творець гіпертексту історії музики»............................... 101
3.1.1. Наукова школа................................................... 101
3.1.2. Основні методологічні засади.......................... 104
3.2. Музичний текст як мова і мовлення. Функція знака....... 106
3.3. Концепція національного мово-стилю.............................. 110
3.4. «Мовна свідомість, стаючи творчо активною, завжди
і повсюди знаходить мови, а не мову…»................................. 112
3.4.1. Поняття авторського мовленнєвого коду........ 112
3.4.2. Авторські моделі національної музичної
мови як відображення логіки мовно-стильових
процесів........................................................................ 113
3.5. Структура наукового тексту.............................................. 116
Універсальна творча особистість: що це?..................................... 119
Список використаних джерел…..................................................... 125
Репертуар........................................................................................... 145
Твори………………………………………….................................. 151
Звукозаписи…………………………………………………….….. 154
Бібліографія....................................................................................... 156
Нотні приклади................................................................................. 167
|