Мар’яна Комариця » Українська «католицька критика»: естетичні засади та ідеологічний контекст
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Українська «католицька критика»: естетичні засади та ідеологічний контекст
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
07.09.2024 |
|
Твір змінено: |
07.09.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи:
– системне дослідження католицької критики як унікального явища
міжвоєнного українського літературного процесу в тогочасному суспільно-
політичному контексті;
– реконструктивне моделювання концепції католицької критики на основі
аналізу методологічних засад у теоретичних та історико-літературних студіях
літераторів-католиків;
– з’ясування „полемічних вузлів” у міжвоєнних літературних і суспільних
дискурсах, впливу позамистецьких чинників на процес художньої творчості та
його оцінку – зв’язку власне літературних факторів із суспільно-політичними.
Автор ставить перед собою завдання:
– розкрити суспільно-політичні умови формування української католицької
критики як культурного феномену;
– окреслити вектори зв’язку католицької критики з принципами християнської
філософії;
– визначити основні домінанти у поглядах літераторів католиків на завдання
літератури та психологію художньої творчості;
– з’ясувати місце досліджуваного літературного феномену в системі основних
ідейно-естетичних течій міжвоєнного двадцятиліття ;
– розкрити гетерогенний характер поглядів літературознавців християнської
орієнтації на оцінку літературних явищ. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
РОЗДІЛ 1. МІЖ ЕТИКОЮ ТА ЕСТЕТИКОЮ: ТЕОРЕТИЧНІ КОНЦЕПЦІЇ
ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІВ КАТОЛИЦЬКОГО НАПРЯМУ . . . . . . . . . . . . . 44
РОЗДІЛ 2. ДИСКУСІЯ ЯК ФАКТОР ЛІТЕРАТУРНОГО ПРОЦЕСУ . . . 83
2.1. „Чи мусить письменник мати світогляд?” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
2.2. Християнський націоналізм . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
РОЗДІЛ 3. КУЛЬТ І КУЛЬТУРА: ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРНІ СТУДІЇ
КАТОЛИЦЬКИХ КРИТИКІВ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
3.1. Маркіян Шашкевич . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
3.2. Тарас Шевченко . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
3.3. Іван Франко . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
3.4. Леся Українка . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
РОЗДІЛ 4. КАТОЛИЦЬКІ ЛІТЕРАТОРИ В КОНТЕКСТІ ІНШИХ
ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНИХ УГРУПОВАНЬ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
4.1. Від „історії осіб” до „історії ідей”: творчі пошуки католицьких
критиків. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
4.2. „Аж до меж бунту…”: католицька й ліберальна критика. . . . . . . . . . . . . . 196
4.3. „Патріа чи Еклєзіа”?: націоналістична й католицька критика . . . . . . . . . . 204
4.4. На перекрої світоглядів: Ю. Липа – лицар української літератури . . . . . . 225
РОЗДІЛ 5. ТЕОРЕТИЧНІ КОНЦЕПЦІЇ У ДЗЕРКАЛІ РЕЦЕНЗІЙ:
ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНІ РЕЦЕПТИВНІ ФОРМИ . . . . . . . . . . . . . . . . 245
5.1. Католицький дискурс прози та драматургії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249
5.2. Міжвоєнна поезія у рецепції католицької критики . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 324
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 350
ЛІТЕРАТУРА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 358
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|