Ольга Коляструк » Повсякденне життя інтелігенції УСРР у 1920-ті рр.: сучасний теоретико-методологічний та історіографічно-джерелознавчий дискурс
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Повсякденне життя інтелігенції УСРР у 1920-ті рр.: сучасний теоретико-методологічний та історіографічно-джерелознавчий дискурс
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
24.04.2024 |
|
Твір змінено: |
24.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.6 МБ)
|
|
Опис: |
Метою роботи є комплексне дослідження реалій повсякденного життя
вітчизняної інтелігенції у період нової економічної політики крізь призму
теоретичного осягнення феномену повсякденності в зарубіжній та українській
історіографії, розкриття науково-методологічних підходів щодо відтворення
щоденності й осмислення джерельно-документального забезпечення вивчення
історії радянської повсякденності інтелігенції у 1920-ті рр.
Поставлена мета передбачає розв’язання таких наукових завдань:
•висвітлити зародження і становлення проблематики повсякденності в
гуманітарних науках в цілому та в історичній зокрема;
•розкрити зміст поняття «повсякденність» у науковій лексиці;
•з’ясувати наукові межі предмету «історія повсякденності» та її місце
серед інших гуманітарних наук, а також її вплив на макроісторичні та
мікроісторичні реконструкції;
•окреслити відповідні сучасному рівню розвитку історичної науки напрям,
методологію і методи дослідження історії повсякденності;
•провести аналіз джерел з історії повсякденності інтелігенції
ранньорадянського періоду, здійснити їх класифікацію та на підставі
джерелознавчої критики визначити їх інформативні можливості для
відтворення історичних реалій щоденного побутування верстви; запропонувати
спеціальні методичні рекомендації щодо використання класичних і
нетрадиційних джерел у реконструкції повсякденних реалій української
інтелігенції як соціального прошарку загалом та пересічного українського
інтелігента зокрема;
•охарактеризувати темпорально-просторові світи повсякдення інтелігенції
УСРР у роки непу, визначити структури цієї повсякденності, а також виявити
особливості повсякденного побутування інтелігенції з огляду на професійно-
фахові, культурно-світоглядні, статево-вікові, етнічно-національні, регіональні
відмінності окремих її складових;
7
•запропонувати теоретичну історико-культурологічну концепцію
відтворення щоденного побутування інтелігенції радянської України у 1920-ті
pp. як засади реконструкції повсякдення всього суспільства;
• виявити можливості використання аспектів повсякденного життя у
викладанні історичних курсів у вищих і середніх навчальних закладах
Європи та України, розкрити її можливості у громадянському вихованні
молоді;
• запропонувати варіанти інтеграційного включення теоретичних моделей
та дослідних матеріалів історії повсякденності у загально історичні
освітні курси у навчальних закладах України. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК СКОРОЧЕНЬ
ВСТУП 4
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ІСТОРІЇ
ПОВСЯКДЕННОСТІ В СУЧАСНІЙ ІСТОРИЧНІЙ НАУЦІ 15
1.1. Повсякденність: проблема наукової термінології
й окресленості в сучасній гуманітаристиці 15
1.2. Становлення історії повсякденності як новітнього
дослідницького напряму в світовій історичній науці 39
1.3. Історія повсякденності в сучасній російській і українській науковій
історіографії 61
1.4. Методологічні підстави і підходи у вивченні повсякденного
життя суспільства 91
РОЗДІЛ ІІ. СТАН ІСТОРИЧНОГО ОСМИСЛЕННЯ ФЕНОМЕНУ
ПОВСЯКДЕННОГО ЖИТТЯ ІНТЕЛІГЕНЦІЇ В РАДЯНСЬКІЙ
УКРАЇНІ 1920-х рр. 117
2.1. Висвітлення повсякденного життя інтелігенції непівської
доби у працях радянських істориків 117
2.2. Сучасна російська історіографія про побутування інтелігенції
за умов утвердження і становлення радянської влади 133
2.3 Українські історики про щоденне життя вітчизняної
інтелігенції у ранньорадянський період 154
РОЗДІЛ ІІІ. ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ВІДТВОРЕННЯ, ОСМИСЛЕННЯ
ТА РОЗУМІННЯ ПОВСЯКДЕННОСТІ 175
3.1. Відбір і класифікація джерел для реконструкції повсякденного життя
інтелігенції та особливості роботи з ними 175
3.2. Традиційні архівні джерела: можливості й перешкоди забезпечення
підстав історії повсякденності 188
3.3. Документи особового походження у розкритті історії
повсякденності 199
3.4. Художня література та публіцистика у забезпеченні документального
підґрунтя історії повсякденності інтелігенції 213
3.5. Усні джерела з історії повсякденності 229
3.6. Візуальні джерела у відтворенні повсякденності 239
РОЗДІЛ ІV. РЕАЛІЇ ЖИТТЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІНТЕЛІГЕНЦІЇ
УСРР 1920-х рр.: ВІД ТРАДИЦІЙНО-УСТАЛЕНОГО ДО
ЕКСТРЕМАЛЬНО-НОРМАТИВНОГО ПОВСЯКДЕННЯ 260
4.1. Програмні ідеї партії більшовиків по організації нового способу життя
інтелігенції в соціалістичному суспільстві і заходи радянської
влади по їх реалізації 260
3
4.2. Реформування виробничої діяльності інтелігенції та модифікація її
трудового повсякдення 283
4.3. Радянські соціальні гарантії для інтелігенції: пенсійне забезпечення,
медичне обслуговування й оздоровлення 340
4.4. Конфлікт житлової площі і життєвого простору 356
ВИСНОВКИ 378
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 387
ДОДАТКИ 502
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|