Ольга Коляструк » Повсякденне життя інтелігенції УСРР у 1920-ті рр.: сучасний теоретико-методологічний та історіографічно-джерелознавчий дискурс
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Повсякденне життя інтелігенції УСРР у 1920-ті рр.: сучасний теоретико-методологічний та історіографічно-джерелознавчий дискурс

Дисертація
Написано: 2010 року
Розділ: Історична
Твір додано: 24.04.2024
Твір змінено: 24.04.2024
Завантажити: pdf див. (2.6 МБ)
Опис: Метою роботи є комплексне дослідження реалій повсякденного життя
вітчизняної інтелігенції у період нової економічної політики крізь призму
теоретичного осягнення феномену повсякденності в зарубіжній та українській
історіографії, розкриття науково-методологічних підходів щодо відтворення
щоденності й осмислення джерельно-документального забезпечення вивчення
історії радянської повсякденності інтелігенції у 1920-ті рр.
Поставлена мета передбачає розв’язання таких наукових завдань:
•висвітлити зародження і становлення проблематики повсякденності в
гуманітарних науках в цілому та в історичній зокрема;
•розкрити зміст поняття «повсякденність» у науковій лексиці;
•з’ясувати наукові межі предмету «історія повсякденності» та її місце
серед інших гуманітарних наук, а також її вплив на макроісторичні та
мікроісторичні реконструкції;
•окреслити відповідні сучасному рівню розвитку історичної науки напрям,
методологію і методи дослідження історії повсякденності;
•провести аналіз джерел з історії повсякденності інтелігенції
ранньорадянського періоду, здійснити їх класифікацію та на підставі
джерелознавчої критики визначити їх інформативні можливості для
відтворення історичних реалій щоденного побутування верстви; запропонувати
спеціальні методичні рекомендації щодо використання класичних і
нетрадиційних джерел у реконструкції повсякденних реалій української
інтелігенції як соціального прошарку загалом та пересічного українського
інтелігента зокрема;
•охарактеризувати темпорально-просторові світи повсякдення інтелігенції
УСРР у роки непу, визначити структури цієї повсякденності, а також виявити
особливості повсякденного побутування інтелігенції з огляду на професійно-
фахові, культурно-світоглядні, статево-вікові, етнічно-національні, регіональні
відмінності окремих її складових;


7

•запропонувати теоретичну історико-культурологічну концепцію
відтворення щоденного побутування інтелігенції радянської України у 1920-ті
pp. як засади реконструкції повсякдення всього суспільства;
• виявити можливості використання аспектів повсякденного життя у
викладанні історичних курсів у вищих і середніх навчальних закладах
Європи та України, розкрити її можливості у громадянському вихованні
молоді;
• запропонувати варіанти інтеграційного включення теоретичних моделей
та дослідних матеріалів історії повсякденності у загально історичні
освітні курси у навчальних закладах України.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.