Оксана Клєщова » Мова публіцистики Івана Багряного
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Мова публіцистики Івана Багряного
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2003 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
04.05.2024 |
|
Твір змінено: |
04.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета й завдання дослідження. У роботі поставлено за мету дослідити й
проаналізувати багатогранну публіцистичну спадщину І.Багряного, виявити
її специфіку.
Мета передбачає виконання таких завдань:
1) охарактеризувати основні мовні особливості публіцистичного стилю
на основі найновіших досліджень;
2) описати мовностилістичні засоби лексико-фразеологічного рівня
публіцистики І.Багряного як певну функціонально-стильову систему;
3) проаналізувати індивідуально-авторський словник І.Багряного;
з’ясувати стилістичне використання оновлених, актуалізованих
І.Багряним слів;
4) виявити концептуальність власних назв;
5) з’ясувати функціональне навантаження кольороназв;
6) визначити естетичні функції образних засобів;
7) дослідити функції та структуру перифраз у публіцистиці І.Багряного;
8) розглянути співвідношення традиційних і трансформованих
фразеологізмів у тканині публіцистичного тексту. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…................................................................................................................4
РОЗДІЛ 1. ПУБЛІЦИСТИЧНИЙ СТИЛЬ: ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ,
МОВНА СПЕЦИФІКА.................................................................16
1.1. Єдність стандарту та експресії, інформативність та впливовість –
характерні риси публіцистичного стилю.....................................................16
1.2. Образ автора в публіцистиці........................................................................32
Висновки до розділу 1.........................................................................................38
РОЗДІЛ 2. ЛЕКСИЧНІ ЗАСОБИ ПУБЛІЦИСТИКИ ІВАНА БАГРЯНОГО..39
2.1. Суспільно-політична лексика......................................................................39
2.2. Загальновживана лексика.............................................................................45
2.3. Побутова лексика..........................................................................................48
2.4. Термінологічна лексика................................................................................54
2.4.1. Медична лексика................................................................................55
2.4.2. Мистецька лексика.............................................................................65
2.4.3. Ботанічна лексика...............................................................................69
2.4.4. Зоологічна лексика.............................................................................71
2.4.5. Лексика, пов’язана з журналістикою й видавничою справою.......75
2.4.6. Конфесійна лексика...........................................................................76
2.4.7. Військова лексика..............................................................................80
2.5. Росіянізми, транскрибовані українською графікою..................................82
2.6. Індивідуально-авторський словник І.Багряного........................................84
2.7. Семантично оновлені (актуалізовані) слова в публіцистиці
І.Багряного.................................................................................................97
2.8. Функціональне навантаження кольороназв.............................................102
2.9. Концептуалізація власних назв у публіцистиці І.Багряного..................115
2.9.1. Власні імена та прізвища.................................................................115
3
2.9.2. Географічні назви.............................................................................130
Висновки до розділу 2 ......................................................................................133
РОЗДІЛ 3. СТИЛІСТИКА ФРАЗЕОЛОГІЧНИХ ОДИНИЦЬ У
ПУБЛІЦИСТИЦІ ІВАНА БАГРЯНОГО.....................................134
3.1. Фразеологія – один із виражальних засобів публіцистики.....................134
3.2. Стилістичне використання фразеологічних одиниць..............................136
Висновки до розділу 3.......................................................................................146
РОЗДІЛ 4. ОБРАЗНІ ЗАСОБИ ПУБЛІЦИСТИКИ ІВАНА БАГРЯНОГО...148
4.1. Лексико-семантичне поле СРСР...............................................................148
4.2. Образ України в публіцистиці І.Багряного..............................................154
Висновки до розділу 4.......................................................................................159
РОЗДІЛ 5. ПЕРИФРАЗИ ЯК ЗАСІБ ЕКСПРЕСІЇ В ПУБЛІЦИСТИЦІ ІВАНА
БАГРЯНОГО...............................................................................160
5.1. Стилістична роль перифрази.....................................................................160
5.2. Заголовки-перифрази в публіцистиці І.Багряного...................................170
Висновки до розділу 5.......................................................................................173
ВИСНОВКИ.........................................................................................................175
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...........................................................181
ДОДАТОК А. СЛОВНИК ПЕРИФРАЗ............................................................206
ДОДАТОК Б. ПОКАЖЧИК ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ВИСЛОВІВ ІВАНА
БАГРЯНОГО........................................................................217
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|