Опис: |
Хвильовий, Микола.
Повне зібрання творів у п’яти томах. Т. 5. Публіцистика / за заг. ред. Р.Мельникова; упоряд., ред., передм., прим. Р.Мельникова. Київ: Смолоскип, 2023. 536 с.
Микола Хвильовий (1893–1933) – знакова постать українського модернізму, поет, прозаїк, ідеолог культурного відродження 1920-х років. Поява нашого п’ятитомника - унікальний шанс ознайомитися з найповнішим на сьогодні зібранням його творів. До п’ятого тому увійшли памфлети автора, його статті й виступи 1926–1929 та 30-х років, а також три нещодавно знайдені художні твори 1921–1922 рр.
Видання розраховане на якнайширше коло читачів, які цікавляться українською літературою і культурою. |
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
На нові береги 7
Ростислав Мельників
КАМО ГРЯДЕШИ 15
Від автора 17
Про «сатану в бочці», або про графоманів, спекулянтів та інших «просвітян» (Перший лист до літературної молоді) 18
Про Коперника з Фрауенбурґа, або абетка азіатського ренесансу в мистецтві (Другий лист до літературної молоді) .... ЗО
Про демагогічну водичку, або справжня адреса української воронщини, вільна конкуренція, ВУАН і т.д. (Третій лист до літературної молоді) 52
ДУМКИ ПРОТИ ТЕЧІЇ 69
Від автора 71
Передмова до розділу «Дві сили» 72
Дві сили 77
Психологічна Європа 89
Культурний епігонізм 95
Формалізм? 102
Новий організаційний шлях, як резюме 108
Додаток: «Ахтанабіль» сучасності, або Валеріян Поліщук у ролі лектора комуністичного університету 114
АПОЛОГЕТИ ПИСАРИЗМУ 139
I. До проблем культурної революції 141
II. Що ж таке мистецтво? 144
III. Так що ж таке, нарешті, мистецтво? 150
IV. «Просвітительство» як просвітянство 155
V. Веселі «критерії» 159
VI. «Критерій» найвеселіший і наш 164
VII. Post scriptum, який розчаровує 168
VIII. Масовізми – московський і ваш 170
IX. Ну, так яка ж криза? 175
X. «Дайош пролетаріат!» 181
XI. Іще «дайош» інтелігенцію! 184
XII. Розділ передостанній 187
XIII. Московські задрипанки 191
УКРАЇНА ЧИ МАЛОРОСІЯ? 197
СТАТТІ Й ВИСТУПИ 1926–1929 РОКІВ 241
Лист до редактора додатка газети «Вісті» ВУЦВК «Культура і побут» 243
«Une lettre» 245
«Золоте черево» як вихід з репертуарного тупика 247
«Соціологічний еквівалент» трьох критичних оглядів 260
Наше сьогодні 283
Одвертий лист до Володимира Коряка 294
В якому відношенні до «хвильовізму» «всі ті» 311
Промова на театральному диспуті 1929 року 324
Прологи «Літературного ярмарку» 327
Пролог до книги сто тридцять першої 329
Пролог до книги сто тридцять дев’ятої 335
Пролог до книги сто сорок другої 340
СТАТТІ Й ВИСТУПИ 1930-х РОКІВ 343
До читача «ПРОЛІТФРОНТУ» 345
«Кричуще божество» 349
Чим причарувала «Нова Генерація» тов. Сухино-Хоменка? 355
I. Як «нігіліст чистого ґатунку» виправдовується 357
II. Чий роман: «чистого нігіліста»
чи фашиста, скажімо, Маланюка? 364
А хто ще сидить на лаві підсудних?
(До процесу «Спілки визволення України») 381
До статті М. Хвильового – «А хто ще сидить на лаві підсудних» 392
За щоденником С.О.Єфремова - вождя, академіка, «совісті землі української», що «палахкотить великим полум’ям» 394
Остап Вишня в «світлі» «лівої» балабайки 408
Замість передмови 408
1. «У Остапа Вишні є свій словник» 409
2. «У Остапа Вишні є своя техніка комічного» 418
3. «У Остапа Вишні є своєрідні образи
й мистецька машкара» 424
4. «Остап Вишня та село» 428
5. Остап Вишня, машина й місто 435
6. Остап Вишня і сучасність 440
Епілог 442
Промова на загальних зборах харківської організації ВУСПП (24 лютого 1931 р.) 446
Лист до редакції «Літературної газети» 452
ДОДАТКИ 455
Заява групи комуністів членів ВАПЛІТЕ 457
Резолюція загальних зборів ПРОЛІТФРОНТ’у в справі консолідації сил пролетарської літератури (19 січня 1931 р.) 459
Художні твори 1921–1922років 465
Від Волги до Дніпра 467
Мазель 470
Намантачу косу 470
ПРИМІТКИ 477
|