Катерина Хінкіладзе » Белетристика російського зарубіжжя 1920-х – 1930-х рр. у контексті традицій оповідної прози
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Белетристика російського зарубіжжя 1920-х – 1930-х рр. у контексті традицій оповідної прози
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
11.04.2017 |
|
Твір змінено: |
11.04.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.5 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації полягає в тому, щоб установити форми наслідування і трансформації традицій оповідної прози в белетристиці російського Зарубіжжя 1920-х – 1930-х рр.
Для досягнення поставленої мети сформульовані такі завдання:
1) проаналізувати історію вивчення літератури російського Зарубіжжя в науково-критичному дискурсі; виявити основні критерії її періодизації, вивчення літературно-художніх об'єднань і друкованих видань, історії центрів еміграції; особливостей діяльності (поезія, проза, критика, журналістика, філософія, теологія); персоналій;
2) систематизувати теоретико-методологічні підходи до вивчення белетристики в контексті літературної багаторядності; її проблематики, поетики й особливостей функціонування в російській літературі;
3) охарактеризувати проблематику та поетику оповідної утопії в радянській і емігрантській літературі 1920-х – 1930-х рр.;
4) описати форми засвоєння традиції сімейного роману-«хроніки» в белетристиці Г. Гребенщикова;
5) окреслити специфіку белетристики російського Зарубіжжя 1920-х – 1930-х рр. у її орієнтації на класичні зразки (С. Мінцлов й А. Ренніков), проаналізувати форми інтертексту, семантику заголовків;
5) виявити синтез елементів різних оповідних жанрів у белетристиці В. Кримова й схарактеризувати особливості функціонування «пам'яті» жанру шахрайського роману в його трилогії «За миллионами»;
6) визначити особливості поетики «автобіографізму» й жанру сімейно-побутового роману в спадщині В. Кримова і форми їх наступності;
7) здійснити реконструкцію «суворінської естетики» в романі В. Кримова «Хорошо жили в Петербурге» в контексті культурного життя Росії початку ХХ ст. та з'ясувати її роль у романі з ключем;
8) виявити риси жанру психологічного роману у творчості В. Кримова;
9) висвітлити шляхи наслідування традиції жанрів роману про письменника й утопії в трилогії В. Кримова «За миллионами» та романі «Фуга».
10) встановити місце белетристики російського Зарубіжжя 1920-х – 1930-х рр. у літературному процесі того часу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ………………………………………………………………………. 4
РОЗДІЛ 1. Теоретико-методологічні аспекти вивчення літератури
російського Зарубіжжя 1920-х – 1930-х рр. ………….…………………. 13
1.1. Література російського Зарубіжжя в науково-критичному
дискурсі: проблеми дослідження, концепції ….………………………. 13
1.2. Белетристика як явище літературної багаторядності…… ………. 56
Висновки до 1 розділу ……………………………………………………… 77
РОЗДІЛ 2. Утопія в літературі 1920-х – 1930-х рр. …………….…….... 80
2.1. Утопія в науковому висвітленні: типології і підходи
до її вивчення ……………………………………………………………. 80
2.2. Проблемно-поетична своєрідність оповідних
утопій 1920-х рр. ………………………………………….…………….. 90
2.3. Проблематика і поетика емігрантських утопій 1930-х рр. ……… 124
Висновки до 2 розділу ……………………………………………….…….. 141
РОЗДІЛ 3. Традиции сімейного романа-«хроніки» у белетристиці
1920-х – 1930-х рр. ………………………………………………………... 143
Висновки до 3 розділу ……………………………………………………. 188
РОЗДІЛ 4. «Беллетрист есть Подражатель. Он живет чужою
мыслию…»: белетристика в орієнтації на класичний зразок .……... 191
Висновки до 4 розділу …………………………………………….………. 222
РОЗДІЛ 5. Синтез елементів різних оповідних
жанрів у белетристиці В.П. Кримова ………………………….............. 224
5.1. «Память» жанру шахрайського роману і поетика
«автобіографізму» ……………………………………………………... 231
5.2. Продовження традицій жанру сімейно-побутового роману …… 258
5.3. «Суворінська естетика» в романі з ключем «Хорошо
жили в Петербурге» ……………………………………………………. 268
5.4. «Дьяволенок под столом» як «психологічний» роман ………….. 288
5.5. Елементи «роману про письменника» й «утопія» Аристархова ….299
Висновки до 5 розділу ……………………………………………………… 312
ВИСНОВКИ ……………………………………………………….………. 313
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ………………. ……………… 322
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|