Леся Хандогіна » Естетичні погляди Томаса Манна в соціокультурному просторі Німеччини (перша половина ХХ століття)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Естетичні погляди Томаса Манна в соціокультурному просторі Німеччини (перша половина ХХ століття)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(992.1 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає в розкритті культурно-історичної динаміки
естетичних поглядів письменника, в оцінці творчого доробку письменника в
контексті європейської духовної культури в цілому та у визначенні теоретико-
практичної значущості творчої спадщини митця, а також у з’ясуванні естетико-
художньої специфіки новаторства Т.Манна, що передбачає як висвітлення
загальних рис семантико-смислового поля естетики даного періоду, так і аналіз
індивідуального ідейно-естетичного внеску письменника в естетичну
свідомість ХХ ст.
Досягнення даної мети передбачає розв’язання низки взаємопов’язаних
завдань:
− реконструювати становлення і розвиток естетичних поглядів Т.Манна,
дослідити соціокультурний контекст творчості письменника;
− проаналізувати особливості філософського роману письменника,
виокремити основні складові художнього методу Т.Манна;
− виявити основні риси міфопоетичного світовідношення в творчості
письменника, визначити місце міфологічних та ритуальних моделей у
художніх текстах митця (“Чарівна гора”, “Йосиф та його брати”, “Доктор
Фаустус”);
− проаналізувати полеміку Т.Манна з основними положеннями філософсько-
естетичних концепцій Ф.Ніцше та Т.Адорно (на прикладі роману “Доктор
Фаустус”);
− дослідити естетико-музичну парадигму авангарду спираючись на творчість
Т.Манна;
− визначити роль та місце творчої спадщини письменника в європейській
духовній культурі і естетичній свідомості ХХ століття;
15
− обґрунтувати подальші перспективи дослідження естетико-
мистецтвознавчих орієнтирів Т.Манна. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
В С Т У П ................................................................................................................. 3
Р О З Д І Л І. ФОРМУВАННЯ ТА ЕВОЛЮЦІЯ ЕСТЕТИЧНИХ
ПОГЛЯДІВ ТОМАСА МАННА ......................................................................... 18
1.1. БІОГРАФІЗМ ЯК МЕТОДОЛОГІЧНА ЗАСАДА ДОСЛІДЖЕННЯ .......................... 18
1.2 “ФІЛОСОФСЬКИЙ ЕПОС” ПИСЬМЕННИКА..................................................... 34
1.3 “ДУХОВНА СИТУАЦІЯ ЧАСУ” В ТВОРЧОСТІ Т.МАННА .................................. 45
ВИСНОВКИ ДО ПЕРШОГО РОЗДІЛУ ...................................................................... 59
Р О З Д І Л ІІ. МІФОПОЕТИЧНИЙ ПРОСТІР У ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ
ТОМАСА МАННА ............................................................................................... 61
2.1 НЕОМІФОЛОГІЗМ ТА “ГУМАНІЗАЦІЯ МІФУ” ................................................. 61
2.2 ОСОБЛИВОСТІ МІФОПОЕТИЧНОГО СВІТОВІДНОШЕННЯ .............................. 75
ВИСНОВКИ ДО ДРУГОГО РОЗДІЛУ ........................................................................ 96
Р О З Д І Л ІІІ ЕСТЕТИКО–ХУДОЖНІ МОДУСИ ТВОРЧОСТІ
ПІЗНЬОГО ТОМАСА МАННА ......................................................................... 98
3.1. МУЗИЧНА ПАРАДИГМА АВАНГАРДУ: ЕСТЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ....................... 98
3.2. РОМАН “ДОКТОР ФАУСТУС” ЯК ЗОНА ПЕРЕТИНУ ФІЛОСОФСЬКО-
ЕСТЕТИЧНИХ ПОЗИЦІЙ Ф.НІЦШЕ ТА Т.АДОРНО .............................................. 110
3.3. ЕСТЕТИЧНІ ПОГЛЯДИ Т.МАННА НА МЕЖІ КЛАСИКИ ТА ПОСТКЛАСИКИ .. 135
ВИСНОВКИ ДО ТРЕТЬОГО РОЗДІЛУ .................................................................... 151
В И С Н О В К И ................................................................................................. 152
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ......................................................... 162
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|