Любомир Хахула » «Різуни» чи побратими? Сучасні польські дискурси про Україну
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Різуни» чи побратими? Сучасні польські дискурси про Україну
Нарис
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
07.02.2018 |
|
Твір змінено: |
14.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
Опис: |
Хахула Л. “Різуни” чи побратими? Сучасні польські дискурси
про Україну / Національна академія наук України, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича. – Львів, 2016. – 304 c.
Після двох Майданів Україні як ніколи потрібні надійні друзі й союзники –
передусім поляки, які добре знають ціну свободи і є вразливими на спокуси
великодержавності. Спільну мову зі своїми західними сусідами українці знайдуть лише в атмосфері взаєморозуміння. Для цього необхідно переосмислити болісні сторінки новітньої історії Східної Європи – українсько-польську
війну 1918–1919 років, українсько-польсько-російську війну 1920 року, криваве протистояння на Холмщині, Волині та Галичині 1938–1947 років. Однак
сучасні науковці та політики нерідко маніпулюють історичними фактами,
призводячи до створення викривлених історичних образів.
Пропонована праця львівського історика виявляє механізми побутування негативних стереотипів про Україну та українців у Польщі (1991–2016) і є
внеском у зміцнення українсько-польського взаєморозуміння.
Для науковців, викладачів, студентів, усіх зацікавлених польськоукраїнськими відносинами. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ПЕРЕЛІК СКОРОЧЕНЬ ...........................................................................................7
ЩО РОБИТИ З ІСТОРІЄЮ? СЛОВО ДО ЧИТАЧА .......................................9
ДЕ ХОВАЮТЬСЯ СТЕРЕОТИПИ ......................................................................14
Література предмета. Джерела
“БАСТІОНИ ЛЮДСЬКОЇ ТРАДИЦІЇ”: ІСТОРИЧНІ
СТЕРЕОТИПИ ЯК СУСПІЛЬНЕ ТА НАУКОВЕ ЯВИЩЕ ...........................37
Теорія Ліппмана. Американський досвід. Європейські підходи. Новітні трактування. Сучасні напрямки інтерпретації стереотипів.
Стерео типи та історична наука. Історичні міфи та стереотипи.
Дефініція поняття. Історик і стереотипи. Основні методи вивчення
стереотипів. Чи можна подолати стереотипи?
ЗРОЗУМІТИ НОВІТНЮ УКРАЇНУ: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ТА
ПОЛЬСЬКО-УКРАЇНСЬКІ ВІДНОСИНИ В СУСПІЛЬНОПОЛІТИЧНІЙ ДУМЦІ СУЧАСНОЇ ПОЛЬЩІ
Генеза історичних стереотипів та шляхи їх поширення .............................61
За Рюриковичів і П’ястів. Шляхетсько-козацькі стереотипи. Польська романтична традиція. Нелегке ХХ століття. Антиукраїнська риторика в Польській Народній Республіці. Єжи Ґедройць та
дискурс польської опозиції. Джерела стереотипів: “опінієтворча”
преса. Джерела стереотипів: товариства кресов’ян
Велика війна, польські
та українські державотворчі змагання ..................................................... 80
Витоки новітніх конфліктів. Війна від Сяну до Збруча: Піррова перемога? Союз 1920 року: “Панове українці, я вас перепрошую”. Друга
Річ Посполита. Українська політична ірредента. Чиї “східні креси”?
“Великий голод” в УРСР
6 “РІЗУНИ” ЧИ ПОБРАТИМИ?…
Польсько-український конфлікт періоду
Другої світової війни та повоєнних років ................................................98
У полоні комуністичного міфотворення. Вбивства польських вчених у
Львові. Українські повстанці: герої чи злочинці? Варшавське повстання
1944 року. УПА та АК: спроба діалогу. Трагедія Павлокоми. Уроки операції “Вісла” 1947 року. Новий повоєнний кордон. Україна радянська
Відновлення незалежності України
і розбудова демократичного суспільства ................................................128
Політичні контакти. Україна на сторінках польської преси. Громадська думка. Політичні оцінки українських реформ. Поляки і
Помаранчева революція 2004 року. Революція гідності. Поляки–
українці: взаємне бачення
“ПРИГАДУВАННЯ МИНУЛОГО НІЧОГО
НЕ ПРИНЕСЕ”: ВІЙНИ ПАМ’ЯТЕЙ І ПАМ’ЯТНИКІВ
Конфлікти у національно-культурному житті
української громади в Польщі ...........................................................................160
Українці в Перемиському воєводстві. Спір за греко-като лицьку катедру. Довкола візантійського купола. Проти вшанування вояків
УПА. Бірчанські могили. Чи бути Фестивалю української культури в Перемишлі? Контакти на прикордонні
Суперечки щодо цвинтаря Орлят ....................................................................178
Розбудова Цвинтаря та його доля. Міждержавні переговори. Реакція польської громадської думки. Українські дебати. Авторитет духовних лідерів. 2005 рік: вихід з глухого кута. Урочисте відкриття
українського і польського меморіалів. Після поєднання
Дискусії щодо Волинської трагедії та примирення ....................................208
“Не дріботіти в ставку з кров’ю”: дискусія в ліберальній пресі. “Кресовий” дискурс. Яцек Куронь і міжнаціональне примирення. Важкі
кроки до поєднання. Соціологічний вимір. Дискусії напередодні 60-ї
річниці трагедії. Політичні лідери і примирення. Напруга у 70-ту
річницю протистояння
ЩО РОБИТИ ЗI СТЕРЕОТИПАМИ?
ЗАМІСТЬ ПІСЛЯМОВИ .................................................................................... 248
ДЖЕРЕЛА ТА ВИБРАНА БІБЛІОГРАФІЯ ....................................................254
ПОКАЖЧИК ІМЕН ..............................................................................................277
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|