Михайло Калініченко » Герман Мелвілл і Федір Достоєвський. Авторські міфи в романах «Мобі Дік» та «Злочин і кара»
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Герман Мелвілл і Федір Достоєвський. Авторські міфи в романах «Мобі Дік» та «Злочин і кара»
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
03.05.2024 |
|
Твір змінено: |
03.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.8 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження: встановити типологічні збіги й відмінності
авторських міфів у романах «Мобі Дік» та «Злочин і кара», виявити типологічні
трансформації їх художньої онтології, дослідити зумовленість родової рефлексії,
хронотопу і стратегій текстів обох творів авторським міфотворенням.
Мета роботи реалізується у вирішенні таких завдань:
− проаналізувати історію розвитку північноамериканських досліджень
роману Германа Мелвілла «Мобі Дік» з метою виявлення її компаративістської
складової; охарактеризувати наукову значущість нового вектора спрямування
компаративістських мелвіллівських студій: типологічного дослідження творів
Г.Мелвілла та Ф.М.Достоєвського;
− розглянути теоретичні засади міфокритичних і міфопоетичних
досліджень романів «Мобі Дік» та «Злочин і кара». Увиразнити наукове значення
переходу сучасних науковців від завдань пошуку міфологічної основи
літературних творів до вивчення конкретики процесів авторизації міфу,
індивідуального міфотворення, сутності й функціонування авторських міфів у
романах Мелвілла і Достоєвського;
− визначити соціокультурні й індивідуально-психологічні витоки
авторських міфів Мелвілла і Достоєвського в романах «Мобі Дік» та «Злочин і
кара»;
– дослідити типологічну подібність авторських міфів Мелвілла і
Достоєвського як міфів децентрованих та інтерсуб’єктних;
− окреслити типологічну подібність художньої онтології авторських
міфів у романах «Мобі Дік» та «Злочин і кара»;
− простежити збіги й відмінності впливу авторських міфів на процеси
родової рефлексії в обох романах;
7
− визначити типологічні особливості хронотопів та їх залежність від
авторських міфів;
− виявити зумовлені авторськими міфами типологічні параметри
стратегій тексту у романах «Мобі Дік» та «Злочин і кара». |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ...................................................................................................................3
Розділ 1. Історія, проблеми і перспективи порівняльного дослідження
авторських міфів у романах «Мобі Дік» та «Злочин і
кара»............................................................................................................10
1.1. Компаративістська складова сучасного мелвіллознавства: витоки
проблеми «Мелвілл і Достоєвський».........................................................10
1.2. Романи «Мобі Дік» та «Злочин і кара» в сучасній міфокритиці і
міфопоетиці..................................................................................................30
Висновки до розділу 1.................................................................................60
Розділ 2. Типологія авторських міфів у романах «Мобі Дік» та
«Злочин і кара»..........................................................................................62
2.1. Соціокультурні та індивідуально-психологічні витоки авторських
міфів Мелвілла і Достоєвського.................................................................62
2.2. Децентрованість та інтерсуб’єктність авторських міфів Мелвілла і
Достоєвського...............................................................................................81
2.3. Художня онтологія авторських міфів в романах «Мобі Дік» та
«Злочин і кара».............................................................................................90
Висновки до розділу 2...............................................................................123
Розділ 3. Авторські міфи і типологічні виміри міфопоетики романів
«Мобі Дік» та «Злочин і кара».................................................................127
3.1. Авторський міф і родова рефлексія..................................................127
3.2. Авторський міф і хронотоп................................................................150
3.3. Авторський міф і стратегія тексту.....................................................165
Висновки до розділу 3...............................................................................176
Висновки......................................................................................................179
Бібліографія................................................................................................185
|
|
|
|
Пов'язані твори:
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|