Юрій Каганов » Конструювання «радянської людини» (1953–1991): українська версія
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Конструювання «радянської людини» (1953–1991): українська версія
Праця
|
|
|
Написано: |
2019 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
12.07.2021 |
|
Твір змінено: |
12.07.2021 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(7.9 МБ)
|
|
Опис: |
Каганов Ю. О.
Конструювання «радянської людини» (1953–1991): українська версія. Запоріжжя : Інтер-М, 2019. 432 с., іл.
ISBN 978-966-2672-46-6
Монографію присвячено частині комуністичного експерименту – конструюванню «радянської людини» в Українській РСР у 1953–1991 рр. На основі численних архівних документів, спогадів, інтерв’ю реконструюються складові системи прищеплення цінностей «будівника комунізму»: освіта, засоби масової інформації, масова культура. Детально проаналізовано опір ідеологічній та культурній уніфікації суспільства, зокрема з боку молоді. На конкретних прикладах продемонстровано амбівалентність системи радянських цінностей, її внутрішню суперечливість.
Наголошується на інерції світогляду «радянської людини» після проголошення незалежності України. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ............................................................................................................................... 6
1. «РАДЯНСЬКА ЛЮДИНА»: ІСТОРІОГРАФІЧНІ ДИСКУРСИ
ТА ТЕОРЕТИЧНА КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ ....................................................... 10
1.1. «Радянська людина» в історіографічній візії .......................................................10
1.2. Теоретичні підходи до вивчення «радянської людини» ...................................54
2. ОСВІТА І ВИХОВАННЯ ЯК МЕХАНІЗМИ
КОНСТРУЮВАННЯ «РАДЯНСЬКОЇ ЛЮДИНИ» В УКРАЇНІ ...................... 68
2.1. «Діти – майбутні будівники комунізму»:
ідеологічна казуїстика шкільної освіти .................................................................68
2.2. Виховання «радянської людини»: КДБ проти школярів ..................................90
2.3. Вища школа як середовище ідеологічного
виховання «нової радянської людини» ...............................................................102
2.4. Інакомислення молоді як виклик
«ідеологічній єдності» радянського суспільства ..............................................122
3. ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ В ІДЕОЛОГІЧНІЙ
МАТРИЦІ ФОРМУВАННЯ СУСПІЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ .......................... 140
3.1. Радянська преса і конструювання
масової суспільної свідомості в Україні ..............................................................140
3.2. Українське радіо: трансляція культурних
кодів крізь призму радянської ідеології ..............................................................168
3.3. Радіохулігани та «ворожі голоси»:
ідеологічне протистояння на радіохвилях .........................................................186
3.4. «Останкінський шприц» і український глядач .................................................209
4. СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ПРОЦЕС ТА ІНДОКТРИНАЦІЯ
РАДЯНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ....................................................................... 244
4.1. Радянські мовні практики: політико-ідеологічні особливості .....................244
4.2. «Сміх крізь сльози»: радянський політичний анекдот ...................................254
4.3. Радянське кіно: соцреалізм і українські образи ................................................266
4.4. Музика як ідеологічний феномен: між пропагандою та повсякденням ....296
4.5. Святково-обрядова культура:
радянські експерименти VS українська традиція .............................................313
ВИСНОВКИ .......................................................................................................... 338
SUMMARY ............................................................................................................. 347
ДЖЕРЕЛА ТА ЛІТЕРАТУРА ............................................................................... 354
ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК .................................................................................... 421
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|