Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………………………..….. 6
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ
ДОСЛІДЖЕННЯ ЗВУКОПИСУ В СУЧАСНІЙ ФОНОСТИЛІСТИЦІ...
15
1.1. Проблеми дослідження звукової семантики поетичного
тексту …………………………………………………………………
1.2. Особливості дослідження звукової організації поетичного тексту
в сучасному мовознавстві…………………………………………….
1.2.1. Проблема співвідношення звука і значення у поетичному
тексті……………………………………………………………
1.2.2. Принципи фоносемантичного аналізу……………………….
1.2.3. Психофонетика: психолінгвістичний аспект дослідження
поетичного тексту………………………………………………
1.2.4. Когнітивна фонетика: зв’язок фонетичних явищ із
когніцією………………………………………………………..
17
24
30
35
41
45
1.3. Звукосимволізм і звуконаслідування як складові
звукозображальної системи поетичного тексту……………………
51
1.4. Стилістичні функції звукопису в поетичному мовленні………….
1.5. Висновки до першого розділу………………………………………
59
66
РОЗДІЛ 2. ЗВУКОВА ОБРАЗНІСТЬ І ФОНОСЕМАНТИЧНА
ТОНАЛЬНІСТЬ ЯК ЧИННИКИ СЕМАНТИЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
ПОЕТИЧНОГО ТЕКСТУ…………………………………………………
69
2.1. Звукові параметри поетичного тексту ………………………………. 70
2.2. Звукові образи у поетичній картині світу українських митців
першої половини ХХ ст. ……………………………………………….
79
2.3. Звукотропи як складові образної системи поетичного твору………. 88 3
2.3.1. Різновиди звукотропів в українській поезії першої половини
ХХ ст…………………………………………………………….
92
2.3.2. Роль і функції звукотропів в організації поетичного
тексту……....................................................................................
95
2.4. Звуковий повтор як спосіб «пошуку змісту» в поетичному
тексті……………………………………………………………………..
98
2.5. Види звукового повтору як чинники звукової
асоціативності………….......................................................................
103
2.5.1. Рима як основний різновид звукового повтору в поетичному
тексті……………………………………………………………
106
2.5.2. Алітерація як тип звукового повтору в українській поезії
першої половини ХХ ст. ………………………………………
114
2.5.3. Асонанс як тип звукового повтору в українській поезії
першої половини ХХ ст……………………………………….
118
2.5.4. Анафора та епіфора як різновиди звукового повтору в
поетичних текстах першої половини ХХ ст………………….
124
2.5.5. Еквіфонія та метафонія у звуковій тканині поетичних
текстів першої половини ХХ ст. ……………………………...
129
2.6. Фоносемантична тональність як засіб виразності у поетичних
творах першої половини ХХ ст. …………………………………….
2.7. Типологія фоносемантичної тональності у поетичних текстах
першої половини ХХ ст……………………………………………….
134
138
2.7.1. Оптимістичний різновид фоносемантичної
тональності……………………………………………………….
139
2.7.2. Песимістичний різновид фоносемантичної
тональності…………………………………………………..…
142
2.7.3. Змішаний різновид фоносемантичної тональності…………..
2.8. Висновки до другого розділу…………………………………………
145
149
4
РОЗДІЛ 3. ЗВУКОПИС ЯК СКЛАДОВА ІНДИВІДУАЛЬНОГО
СТИЛЮ УКРАЇНСЬКИХ ПОЕТІВ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ
ХХ ст.…………………………………………………………………………
152
3.1. Звукопис як ознака ідіостилю поета: функціональний аспект……… 154
3.1.1. Особливості кількісного співвідношення найбільш уживаних
звукотропів і засобів звукопису, притаманних ідіостилю
Павла Тичини……………………………………………………
158
3.1.2. Особливості кількісного співвідношення найбільш уживаних
звукотропів і засобів звукопису, притаманних ідіостилю
Максима Рильського …………………………………………..
164
3.1.3. Особливості кількісного співвідношення найбільш уживаних
звукотропів і засобів звукопису, притаманних ідіостилю
Олександра Олеся……………………………………………..
168
3.1.4. Особливості кількісного співвідношення найбільш уживаних
звукотропів і засобів звукопису, притаманних ідіостилю
Миколи Вороного……………………………………………….
176
3.1.5. Особливості кількісного співвідношення найбільш уживаних
звукотропів і засобів звукопису, притаманних ідіостилю
Б.-І. Антонича……………………………………………………
182
3.1.6. Особливості кількісного співвідношення найбільш уживаних
звукотропів і засобів звукопису, притаманних ідіостилю
Михайля Семенка……………………………………………..
190
3.2. Специфіка фоносемантичного аранжування поетичних творів у
представників мистецьких течій першої половини ХХ століття…….
198
3.2.1. Провідна роль звукопису в поетичних творах українських
символістів (О. Олесь, П. Тичина, М. Вороний,
В. Кобилянський, Д. Загул, Спиридон Черкасенко,
Г. Чупринка, П. Карманський, М. Філянський,
Т. Осьмачка)……………………………………………………..
199 5
3.2.2. Місце звукопису в поезії неокласиків (М. Рильський,
М. Зеров, П. Филипович, М. Драй-Хмара, О. Бургардт
(Ю. Клен))………………………………………………………
207
3.2.3. Роль звукопису в поетичному доробку футуристів
(М. Семенко, О. Слісаренко, Ґео Шкурупій, Ґео Коляда,
М. Щербак, В. Ярошенко)………………………………………
214
3.2.4. Функції звукопису в текстах поетів-імпресіоністів
(В. Чумак, В. Еллан (Блакитний), О. Влизько)………………
3.3. Висновки до третього розділу………………………………………….
222
232
ВИСНОВКИ………………………………………………………………… 236
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………..
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………
242
246
|