Вікторія Людвіґівна Іващенко » Концептуальна репрезентація фрагментів знання в науково-мистецькій картині світу (на матеріалі української мистецтвознавчої термінології)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Концептуальна репрезентація фрагментів знання в науково-мистецькій картині світу (на матеріалі української мистецтвознавчої термінології)
Праця
|
|
|
Написано: |
2006 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
01.03.2018 |
|
Твір змінено: |
01.03.2018 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(5.5 МБ)
|
|
Опис: |
У монографії в контексті загальнотеоретичних проблем когнітивної лінгвістики й термінознавства розроблено окремі теоретичні положення нового напряму лінгвістичних досліджень – когнітивної термінології, або наукової лінгвоконцептології, спираючись на які, можна розглядати механізми концептуалізації та задавати параметри ментально-мовного опису-моделювання як науково-мистецьких (мистецтвознавчих) концептів, так і їхніх концептосфер. Теоретичні положення проілюстровано на матеріалі української мистецтвознавчої термінології, зокрема номенів та системи термінопонять, що репрезентують науково-мистецький концепт “кобзар”, а також номенклатурно-термінологічних одиниць-репрезентантів топологічної організації концептосфери “мистецтвознавство”.
Для мовознавців, аспірантів, студентів-філологів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ
РОЗДІЛ І. ОСНОВНІ НАПРЯМИ НАУКОВОГО ОСМИСЛЕННЯ ПОНЯТТЯ “КОНЦЕПТ” У СУЧАСНІЙ ПАРАДИГМІ ЛІНГВОЕНЦИКЛОПЕДИЧНОГО ЗНАННЯ
1. Лінгво-логіко-філософський напрям
2. Психолінгвістичний напрям
3. Лінгвокультурологічний напрям
4. Лінгвопсихологічний напрям
РОЗДІЛ ІІ. КОНЦЕПТ І КОНЦЕПТОСФЕРА
1. Ментально-мовна структура концепту
2. Змістова структура концепту
3. Типологічна диференціація концептів
4. Топологія концептів
5. Концепт vs концептосфера і метамова
РОЗДІЛ ІІІ. КОНЦЕПТ У НАУКОВО-МИСТЕЦЬКІЙ (МИСТЕЦТВОЗНАВЧІЙ) КАРТИНІ СВІТУ
1. Концептуальна неоднозначність поняття “науково-мистецька картина світу”
2. Науковий концепт і наукове поняття
3. Змістова структура наукового концепту і зміст наукового поняття
4. Методика ментально-мовного опису-моделювання наукового концепту як одиниці когніції
РОЗДІЛ ІV. МЕНТАЛЬНО-МОВНИЙ ОПИС-МОДЕЛЮВАННЯ НАУКОВО-МИСТЕЦЬКОГО КОНЦЕПТУ (НА МАТЕРІАЛІ МИСТЕЦТВОЗНАВЧОГО КОНЦЕПТУ “КОБЗАР” В УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ)
1. Онотологічний статус мистецтвознавчого термінопоняття “кобзар”
2. Архітектоніка мистецтвознавчого концепту “кобзар”
РОЗДІЛ V. КОНЦЕПТОСФЕРА “МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО” В НАУКОВО-МИСТЕЦЬКІЙ КАРТИНІ СВІТУ. ТОПОЛОГІЧНІ ПАРАМЕТРИ МЕНТАЛЬНО-МОВНОГО ОПИСУ-МОДЕЛЮВАННЯ
1. “Зони сусідства (референція – кореференція / внутрішнє – зовнішнє / низ – верх)”
2. “Межа / положення ‘між’ і ‘на межі’ / розсіювання меж”
3. “Фігура – тло / близько – далеко”
4. “Рівень концептуалізації / функціональна локалізація”
5. “Вузол” як місце скупчення концептуальних структур
6. “Щілина” як місце концептуального розриву
7. “Центр – периферія (маргінальна зона)”
Висновки
Додаток
Список літератури
Список лексикографічних джерел
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|