Оксана Анатоліївна Іваненко » Культурно-освітнє життя етнічних меншин Наддніпрянської України: на прикладі Київського навчального округу (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Культурно-освітнє життя етнічних меншин Наддніпрянської України: на прикладі Київського навчального округу (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.)
Праця
|
|
|
Написано: |
2021 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
17.07.2021 |
|
Твір змінено: |
17.07.2021 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.6 МБ)
|
|
Опис: |
Іваненко О.А. Культурно-освітнє життя етнічних меншин Наддніпрянської України: на прикладі Київського навчального округу (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.). Київ: Інститут історії України НАН України, 2021. 280 с.
ISBN 978-966-02-9507-0
У монографії на основі аналізу широкого масиву документів Цент-
рального державного історичного архіву України (м. Київ), Державного
архіву міста Києва, Державного архіву Київської області та Відділу
рукописних фондів і текстології Інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка
НАН України досліджується культурно-освітня діяльність етнічних мен-
шин Наддніпрянської України на прикладі Київського навчального округу
впродовж другої половини ХІХ — початку ХХ ст. Географічні рамки
монографії пов’язані з межами Київського навчального округу, який
починаючи з 1832 року включав у себе Київську, Подільську, Волинську,
Чернігівську, а з 1839 року — Полтавську губернії. Висвітлюються особ-
ливості адаптації етнічних громад (польської, єврейської, грецької, чеської,
німецької) до багатошарового соціокультурного середовища Російської
імперії, їхня взаємодія з державними органами влади на тлі специфіки
історичного розвитку України як простору міжкультурних взаємовпливів.
Для науковців, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами
етнонаціональної історії. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ............................................................................................ 4
РОЗДІЛ 1
Історіографія та джерела дослідження
1.1. Історіографічний вимір культурно-освітнього розвитку
етнічних меншин на українських землях упродовж
другої половини ХІХ — початку ХХ ст. .............................. 9
1.2. Джерельна база дослідження................................................. 49
РОЗДІЛ 2
Поляки в культурно-освітньому розвитку
Київського навчального округу
2.1. Прояви культурно-освітнього життя польської громади
наприкінці ХІХ ст................................................................... 69
2.2. Активізація громадсько-культурної і освітньої праці поляків
на початку ХХ ст. ................................................................... 75
РОЗДІЛ 3
Місце та роль шкільництва в житті єврейської громади
3.1. Освітня діяльність єврейського населення періоду
«Великих реформ» 60–70-х рр. ХІХ ст................................110
3.2. Єврейське шкільництво у 80–90-х рр. ХІХ ст.....................133
3.3. Національно-освітнє життя євреїв наприкінці ХІХ —
на початку ХХ ст. ..................................................................155
РОЗДІЛ 4
Культурно-освітня діяльність греків, чехів та німців
4.1. Освітні аспекти національного розвитку греків .................200
4.2. Чеське культурно-освітнє життя..........................................217
4.3. Просвітницька діяльність німецької громади.....................239
ВИСНОВКИ..................................................................................271
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|