Оксана Анатоліївна Іваненко » Культурно-освітнє життя етнічних меншин Наддніпрянської України: на прикладі Київського навчального округу (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Культурно-освітнє життя етнічних меншин Наддніпрянської України: на прикладі Київського навчального округу (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.)
Праця
|
|
|
Написано: |
2021 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
17.07.2021 |
|
Твір змінено: |
05.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.6 МБ)
|
|
Опис: |
Іваненко О.А. Культурно-освітнє життя етнічних меншин Наддніпрянської України: на прикладі Київського навчального округу (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). Київ: Інститут історії України НАН України, 2021. 280 с.
ISBN 978-966-02-9507-0
У монографії на основі аналізу широкого масиву документів Центрального державного історичного архіву України (м. Київ), Державного архіву міста Києва, Державного архіву Київської області та Відділу рукописних фондів і текстології Інституту літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України досліджується культурно-освітня діяльність етнічних меншин Наддніпрянської України на прикладі Київського навчального округу впродовж другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Географічні рамки монографії пов’язані з межами Київського навчального округу, який починаючи з 1832 року включав у себе Київську, Подільську, Волинську, Чернігівську, а з 1839 року – Полтавську губернії. Висвітлюються особливості адаптації етнічних громад (польської, єврейської, грецької, чеської, німецької) до багатошарового соціокультурного середовища Російської імперії, їхня взаємодія з державними органами влади на тлі специфіки історичного розвитку України як простору міжкультурних взаємовпливів.
Для науковців, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами етнонаціональної історії. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..... 4
РОЗДІЛ 1. Історіографія та джерела дослідження
1.1. Історіографічний вимір культурно-освітнього розвитку етнічних меншин на українських землях упродовж другої половини ХІХ – початку ХХ ст. ..... 9
1.2. Джерельна база дослідження ..... 49
РОЗДІЛ 2. Поляки в культурно-освітньому розвитку Київського навчального округу
2.1. Прояви культурно-освітнього життя польської громади наприкінці ХІХ ст. ..... 69
2.2. Активізація громадсько-культурної і освітньої праці поляків на початку ХХ ст. ..... 75
РОЗДІЛ 3. Місце та роль шкільництва в житті єврейської громади
3.1. Освітня діяльність єврейського населення періоду «Великих реформ» 60–70-х рр. ХІХ ст. ..... 110
3.2. Єврейське шкільництво у 80–90-х рр. ХІХ ст. ..... 133
3.3. Національно-освітнє життя євреїв наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. ..... 155
РОЗДІЛ 4. Культурно-освітня діяльність греків, чехів та німців
4.1. Освітні аспекти національного розвитку греків ..... 200
4.2. Чеське культурно-освітнє життя ..... 217
4.3. Просвітницька діяльність німецької громади ..... 239
ВИСНОВКИ ..... 271
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|