Оксана Анатоліївна Іваненко » Інтеграція регіональних науково-освітніх осередків Наддніпрянської України до європейського інтелектуального простору (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.) 
                
                                                            
                    
    | 
            [додати інший файл чи обкладинку цього твору]
        [додати цей твір до вибраного]
         | 
    
        
        Інтеграція регіональних науково-освітніх осередків Наддніпрянської України до європейського інтелектуального простору (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.)
                
        
        
        Праця 
        
     | 
     | 
    
        
                
             | 
         
        
            | Написано: | 
            2024 року | 
         
                        
             | 
         
        
            | Розділ: | 
            Історична | 
         
                
             | 
         
        
            | Твір додано: | 
            19.01.2025 | 
         
        
             | 
         
                
            | Твір змінено: | 
            19.01.2025 | 
         
        
             | 
         
                
            | Завантажити: | 
                                            pdf
                                див.
                                (2.7 МБ)
                                 | 
                     
        
             | 
         
                    
                | Опис: | 
                Іваненко О.А. 
Інтеграція регіональних науково-освітніх осередків Наддніпрянської України до європейського інтелектуального простору (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.). Київ: 
Інститут історії України НАН України, 2024. 555 с. 
ISBN 978-617-14-0306-2 
 
 
У монографії на основі аналізу широкого комплексу вперше запроваджених до 
наукового обігу архівних документів, а також маловідомих опублікованих джерел, здійснено спробу відтворення ролі Наддніпрянської України в європейських міжкультурних 
комунікаціях крізь призму науково-освітніх практик Київського навчального округу 
другої половини ХІХ — початку ХХ ст. Розкривається значення міжнародної співпраці 
університетів Наддніпрянської України, насамперед — Університету Св. Володимира як 
центру Київського навчального округу. Висвітлюються особливості освітнього життя 
етнічних меншин як чинника міжкультурного діалогу на українських землях у складі 
Російської імперії. Загалом роль Наддніпрянської України в європейському інтелектуальному просторі розкривається в макроісторичному контексті розвитку міжнародних 
відносин у Європі від «Весни народів» 1848–1849 рр. до початку ХХ ст. 
Для науковців, викладачів, студентів, дипломатів, усіх, хто цікавиться історією 
міжнародних відносин.  | 
             
            
                 | 
             
                            
                | Зміст: | 
                
                    [натисніть, щоб розгорнути]
                     ЗМІСТ 
ВСТУП....................................................................................................................... 5 
РОЗДІЛ 1 
ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛА, ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ 
ДОСЛІДЖЕННЯ 
1.1. Історіографія проблеми .................................................................................... 11 
1.2. Джерельна база ................................................................................................. 44 
1.3. Теоретико-методологічна основа дослідження .............................................. 53 
РОЗДІЛ 2 
МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ У ЄВРОПІ І ЇХНІЙ ВПЛИВ НА 
СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНЕ ЖИТТЯ НА ТЕРЕНАХ НАДДНІПРЯНСЬКОЇ 
УКРАЇНИ НАПРИКІНЦІ 40-х рр. ХІХ ст. — НА ПОЧАТКУ ХХ ст. 
2.1. «Весна народів» 1848–1849 рр. і її віддзеркалення в Наддніпрянській 
Україні ............................................................................................................... 77 
2.2. Вплив Східної війни 1853–1856 рр. на активізацію антиурядових настроїв 
на українських теренах ..................................................................................... 88 
2.3. Роль університетів у модернізаційних процесах на тлі спроб суспільнополітичних перетворень у Російській імперії (60–70-ті рр. ХІХ ст.) ........... 97 
2.4. Активізація національного чинника в європейських міжнародних 
відносинах і її відлуння в Наддніпрянській Україні ..................................... 104 
2.5. Громадський опір у національно-визвольному русі поляків Правобережної 
України першої половини 1860-х рр. .............................................................. 114 
2.6. Відлуння національно-визвольних рухів на Балканах періоду Східної кризи 
1870-х рр. в українському громадсько-культурному житті ........................... 126 
2.7. Громадська активність поляків Південно-Західного краю на тлі 
загострення російсько-австрійських суперечностей напередодні 
Першої світової війни ....................................................................................... 140 
РОЗДІЛ 3 
УНІВЕРСИТЕТИ НАДДНІПРЯНСЬКОЇ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНИХ 
НАУКОВИХ ЗВ’ЯЗКАХ УПРОДОВЖ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ ст. 
3.1. Співпраця із зарубіжними європейськими науковими центрами в галузі 
гуманітарних наук у 60-х рр. ХІХ ст. .............................................................. 158 
3.2. Зв’язки у сфері історії, філології і філософії у останній третині ХІХ ст. .... 169 
3.3. Науковий обмін у царині правознавства та економічних дисциплін 
70–90-х рр. ХІХ ст. ........................................................................................... 192 
3.4. Взаємозв’язки в галузі природознавства у 60-х рр. ХІХ ст. ......................... 203 
3.5. Співпраця у сфері природничих наук упродовж останньої третини 
ХІХ ст. ................................................................................................................ 216 
РОЗДІЛ 4 
МІСЦЕ ТА РОЛЬ УНІВЕРСИТЕТІВ НАДДНІПРЯНСЬКОЇ УКРАЇНИ 
У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ НАУКОВО-ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ 
НА ПОЧАТКУ ХХ ст. 
4.1. Внесок учених історико-філологічних факультетів у розвиток міжнародних 
культурних взаємовпливів ............................................................................... 252 
4.2. Взаємозв’язки в галузі юридичних та економічних наук ............................. 269 
4.3. Співпраця в царині фізико-математичних дисциплін, хімії і біології ......... 280 
4.4. Обмін науково-теоретичними та практичними знаннями в медицині ........ 295 
РОЗДІЛ 5 
ПОЛЯКИ В КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОМУ РОЗВИТКУ 
КИЇВСЬКОГО НАВЧАЛЬНОГО ОКРУГУ 
5.1. Прояви культурно-освітнього життя польської громади 
наприкінці ХІХ ст. ............................................................................................ 317 
5.2. Активізація громадсько-культурної і освітньої праці поляків на початку 
ХХ ст. ................................................................................................................. 321 
РОЗДІЛ 6 
РОЛЬ ШКІЛЬНИЦТВА В ЖИТТІ ЄВРЕЙСЬКОЇ ГРОМАДИ 
6.1. Освітні ініціативи єврейського населення періоду «Великих реформ» 
60–70-х рр. ХІХ ст. ........................................................................................... 345 
6.2. Єврейське шкільництво у 80–90-х рр. ХІХ ст. ............................................... 362 
6.3. Національно-освітнє життя євреїв наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст. .. 377 
РОЗДІЛ 7 
КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ГРЕКІВ, 
ЧЕХІВ ТА НІМЦІВ 
7.1. Освітні аспекти національного розвитку греків ............................................ 409 
7.2. Чеське культурно-освітнє життя ...................................................................... 421 
7.3. Просвітницька діяльність німецької громади ................................................ 436 
ВИСНОВКИ .............................................................................................................. 459 
Список використаних джерел та літератури .......................................................... 477  
                 | 
             
            
                 | 
             
                         
     | 
     | 
    |   | 
    | 
        
         Відгуки читачів: 
     | 
    |   | 
    | 
             Поки не додано жодних відгуків до цього твору. 
         | 
    |   | 
    | 
        
     | 
    |   |