Данило Ільницький » Теоретичні аспекти мистецького світогляду Богдана Ігоря Антонича
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Теоретичні аспекти мистецького світогляду Богдана Ігоря Антонича
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
07.09.2024 |
|
Твір змінено: |
07.09.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.5 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації – здійснити комплексний аналіз теоретичних аспектів
мистецького світогляду Б. І. Антонича у широкій часопросторовій перспективі
своєї еволюції; показати його неперебутню вартість у контексті української
теоретичної і літературно-критичної думки; довести її актуальність,
враховуючи звернення до «вічних проблем» літератури і мистецтва, а також
«жвавість» у способі вислову; надати мистецькій теорії Б. І. Антонича статусу
не принагідних розмірковувань письменника, а повновартісних теоретичних
концепцій, взаємозумовленість яких із художньою практикою надає їй
характерних ознак і винятковості.
Реалізація цієї мети передбачає виконання таких завдань: 1) з’ясувати
особливості духу часу, проаналізувати головні течії у літературному житті
Львова і Галичини 1920-1930-х рр. і ключові положення літературно-
теоретичної думки цього часопростору, окреслити характер стосунків Б. І.
Антонича з різними літературно-ідеологічними угрупованнями та іншими
національними культурами у міжвоєнній Галичині; 2) дослідити життєвий
світ Б. І. Антонича, реконструюючи його приватну топологію за архівними
матеріалами (передусім документами), а також спогадами і листами; 3) 14
проаналізувати теоретичні засади мистецького світогляду Б. І. Антонича за
його статтями теоретичного, літературно-критичного і публіцистичного
характерів, виокремивши їх ключові проблеми; 4) показати органічний зв’язок
між духом часу, життєвим світом Б. І. Антонича та сформульованими у його
статтях поглядами на мистецтво і літературу; 5) з’ясувати характер зв’язку між
мистецькою теорією Б. І. Антонича і його художньою творчістю; 6) визначити
місце мистецької теорії Б. І. Антонича у контексті культурно-мистецького та
інтелектуального життя міжвоєнної Галичини, та у всеукраїнському і
європейському контекстах. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ……………………………………………………………………… 4
1. ДУХ ЧАСУ: ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНІ СТАТТІ
БОГДАНА ІГОРЯ АНТОНИЧА У КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКОМУ
КОНТЕКСТІ ГАЛИЧИНИ МІЖВОЄННОГО ПЕРІОДУ ..……… 23
1.1. Міжвоєнний Львів …………………………………………… 29
1.2. Атмосфера українського літературно-мистецького життя і
теоретичні концепції 1920-1930-х рр. …………………………. 34
1.2.1. Націоналістична група літературної критики …………… 37
1.2.2. Літературні критики комуністичної орієнтації .………… 42
1.2.3. Українська католицька критика …………………………… 46
1.2.4. Ліберальний, або ж естетичний напрям
літературної критики ……………………………………………….. 50
1.2.5.Середовище малярів: АНУМ і мистецька група «Руб» … 54
1.3.Місце Богдана Ігоря Антонича у культурно-мистецькому
та літературно-ідеологічному контексті Галичини
міжвоєнного двадцятиліття …………………………………….. 59
2. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА БІОГРАФІЯ БОГДАНА ІГОРЯ АНТОНИЧА:
КУЛЬТУРНА КАРТОГРАФІЯ ЖИТТЄВОГО СВІТУ ПИСЬМЕННИКА 74
2.1. Дитинство …………………………………………………… 80
2.1.1. Лемківщина ……………………………………………………… 81
2.1.2. Родина …………………………………………………………….. 85
2.1.3. Антонич-дитина ………………………………………………… 89
2.2. Гімназія ……………………………………………………… 97
2.3. Університет ………………………………………………….. 105
3. «МИСТЕЦТВО СТВОРЮЄ ОКРЕМУ ДІЙСНІСТЬ»:
ТЕОРЕТИЧНІ КОНЦЕПЦІЇ БОГДАНА ІГОРЯ АНТОНИЧА ….. 126
3.1. «Національне мистецтво»: феноменологічне наближення ... 129
3.1.1. Мистецтво як окрема дійсність …………………………. 133
3.1.2. Автор / реципієнт …………………………………………. 137
3.1.3. Проблема національного у мистецтві ………………….. 144
3.1.4. Європейськість національного мистецтва ………………... 150
3.1.5. Соціальний контекст літератури ………………………….. 156
3.1.6. Дискусія «Чи письменник мусить мати світогляд?» …… 161
3.2. Оніричне і реальне: психологія художньої творчості
у концепції Б. І. Антонича …………………………………………. 166
3.3. «Між ідеєю і формою» чи «між змістом і формою»:
діалог Б. І. Антонича і М. Рудницького…………………………… 1753
ВИСНОВКИ ……………………………………………………………… 189
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ………………………… 195
ДОДАТОК ..................................................................................................... 254
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|