Анна Ільків » Інтимний дискурс письменницького епістолярію другої половини ХІХ – початку ХХ століть 
                
                                                            
                    
    | 
            [додати інший файл чи обкладинку цього твору]
        [додати цей твір до вибраного]
         | 
    
        
        Інтимний дискурс письменницького епістолярію другої половини ХІХ – початку ХХ століть
                
        
        
        Дисертація 
        
     | 
     | 
    
        
                
             | 
         
        
            | Написано: | 
            2016 року | 
         
                        
             | 
         
        
            | Розділ: | 
            Наукова | 
         
                
             | 
         
        
            | Твір додано: | 
            04.10.2023 | 
         
        
             | 
         
                
            | Твір змінено: | 
            04.10.2023 | 
         
        
             | 
         
                
            | Завантажити: | 
                                            pdf
                                див.
                                (2.1 МБ)
                                 | 
                     
        
             | 
         
                    
                | Опис: | 
                Мета праці – дослідити художні особливості та жанрово-стильові  
модифікації інтимного письменницького епістолярію ІІ половини ХІХ –  
початку ХХ століть, особливості концепцій любові, наратологічних моделей   
романтичного і модерного листа у типологічному зіставленні; проаналізувати  
його взаємозв’язок з дискурсом художньої словесності означеного періоду.  
Реалізація поставленої мети передбачає розв’язання таких конкретних  
завдань:  
– простежити історію становлення та розвитку української  
епістолографії;  
– вивчити ґенезу української епістолярної традиції, зокрема  
історію розвитку дружньо-інтимного листа;  
– визначити й систематизувати наукові підходи літературознавців  
у дослідженні письменницького епістолярію;  
– сформулювати визначення інтимного епістолярію та уточнити  
низку термінів та понять сучасної епістолографії;  
– обґрунтувати жанрову типологію письменницького листування;  
– на основі конкретного текстуального аналізу дати  
характеристику поетикальних можливостей письменницького  
інтимного епістолярію;  
– визначити особливості інтерпретації філософських ідей як  
ідеологічного підґрунтя інтимного листа;  
– розкрити сутність архетипних, міфологемних і фольклорних  
кодів інтимного листування, тобто з позицій семіотики  
інтерпретувати метамову інтимного листа як цілісну систему  
любовних знаків;  
 
 
13  
 
  
 
– розглянути темарій інтимної кореспонденції письменників як  
особливий текстуальний простір втілення художніх концепцій  
любові;   
– здійснити типологічне зіставлення романтичного і модерного  
інтимного листа на різних структуральних рівнях тексту, а також  
на рівні репрезентацій  концепції любові;  
– визначити наратологічні особливості інтимного листа;  
– охарактеризувати жанрово-стильові модифікації інтимного  
письменницького епістолярію зазначеного періоду.  | 
             
            
                 | 
             
                            
                | Зміст: | 
                
                    [натисніть, щоб розгорнути]
                     Вступ………………………………………………………………………5  
 
  
 
Розділ І. Становлення і розвиток української епістолографії та  
епістолярної традиції………………………………………………………….24  
1.1 Зародження й основні етапи розвитку української епістоло- 
графії……………………………………………………………………….24  
1.2 Українська епістолярна традиція: ґенеза і тенденції розвитку…….52  
Висновки до розділу І…………………………………………………….73  
 
  
 
Розділ ІІ. Теоретико-методологічні засади дослідження  
епістолярного жанру в українському і зарубіжному  
літературознавстві……………………………………………………………...75  
2.1 Інтимний дискурс у філософії та літературі….…………………..…75  
2.2 Письменницький лист як жанр художньо-документальної прози...92  
2.2.1 Лист як літературознавча проблема: дефініції, ознаки,  
функції……………………………………………………………….92  
2.2.2 Лист як метажанр………………………………………….…109  
2.2.3  Лист як психотекст…………………………………………..113  
2.2.4 Лист як мегатекст…………………………………………….123  
2.2.5 Лист як інтертекст…………………………………………....127  
2.2.6 Лист в системі художньо-документальних жанрів………...131  
2.2.7 Лист як морально-етична проблема………………….……..135  
2.3 Принципи класифікації письменницького епістолярію…………..140  
Висновки до розділу ІІ…………………………………………………..155  
 
  
 
Розділ ІІІ. Романтичний інтимний лист другої половини ХІХ  
століття: проблемно-тематичний, образний та жанрово-стильовий рівні  
тексту…………………………………………………………………………...159  
 
 
3  
 
  
 
3.1 Філософська основа романтичного листа………………………….159  
3.1.1 Кордоцентричні засади романтичного листа: епістолярний  
текст і сфера сакрального………………………………………………159  
3.1.2 Християнська філософія як ідеологічне підґрунтя  
романтичного листа…………………………………………….……….172  
3.2 Проблемно-тематичний спектр інтимного романтичного листа…179  
3.2.1 Проблема волі особистої та волі національної в  
епістолярних текстах Т. Шевченка…………………………………….179  
3.2.2 Проблема української ідентичності та відродження  
національної ідеї в епістолярію Т. Шевченка………………………....186  
3.3 Художня концепція жінки в інтимному романтичному листі: між  
міфом і реальністю………………………………………………………191  
3.4 Лист як первісний простір жіночої літератури (на матеріалі  
епістолярію Марка Вовчка) …………………………………………….204  
3.5 Жанрово-стильова гетерогенність романтичного листа …...….…215  
 Висновки до розділу ІІІ…………………………………………….……222  
 
  
 
Розділ ІV. Модерний інтимний лист межі ХІХ – початку ХХ  
століть…………………………………………………………………………..225  
4.1 Філософська основа модерного інтимного листа…………….…...225  
 4.1.1 Інтерпретація ідей Ф. Ніцше в інтимному епістолярію  
О. Кобилянської та В. Винниченка: від трансляції до дискусії………225  
 4.1.2 Екзистенціал «самотність» як філософська домінанта  
модерного листа…………………………………………………………238  
 4.1.3 Гендерна філософія як тематична домінанта інтимного  
епістолярію І. Франка……….................................................................249  
4.2 Авторська інтенційність модерного інтимного листа: від  
біографічного автора до наратора………………………………………254  
 4.2.1 Наративні особливості епістолярного діалогу  
О. Кобилянська – Леся Українка……………………………………….254  
 
 
4  
 
  
 
 4.2.2 Чоловічий автобіографізм в епістолярних діалогах  
В. Стефаник – В. Морачевський, А. Кримський –  
Б. Грінченко………………………………………………………..….....260  
4.3 Інтимний лист межі ХІХ–ХХ ст. як синкретизм документальних та  
архетипно-символічних образів………………………………………..281  
 4.3.1 Маріологічна концепція інтимного епістолярію  
О. Кобилянської та  В. Стефаника……………………………...............281  
 4.3.2 Архетип «Іншого» в листах О. Луцького………………….289  
4.4 Епістолярний текст доби модернізму як «Текст еманації Еросу- 
Логосу»……………………………………………………………….…..299  
 4.4.1 Концепти «любов-агапе» та «любов-ерос» в інтимному  
епістолярію О. Кобилянської………………….………………………..299  
 4.4.2 Відтінки кохання в любовному епістолярію  
М. Коцюбинського: між жертовністю і нарцисизмом………...............310  
 4.4.3 Інтимний лист у пошуках метамови……………………….326  
4.5 Жанрово-стильова своєрідність модерного інтимного листа... ….333  
Висновки до розділу ІV………………………………………………....348  
 
  
 
Висновки………………………………………………………………...351  
 
  
 
Список використаних джерел………………………………………...363  
  
                 | 
             
            
                 | 
             
                         
     | 
     | 
    |   | 
    | 
        
         Відгуки читачів: 
     | 
    |   | 
    | 
             Поки не додано жодних відгуків до цього твору. 
         | 
    |   | 
    | 
        
     | 
    |   |