Анна Ільків » Інтимний дискурс письменницького епістолярію другої половини ХІХ – початку ХХ століть
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Інтимний дискурс письменницького епістолярію другої половини ХІХ – початку ХХ століть
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
04.10.2023 |
|
Твір змінено: |
04.10.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета праці – дослідити художні особливості та жанрово-стильові
модифікації інтимного письменницького епістолярію ІІ половини ХІХ –
початку ХХ століть, особливості концепцій любові, наратологічних моделей
романтичного і модерного листа у типологічному зіставленні; проаналізувати
його взаємозв’язок з дискурсом художньої словесності означеного періоду.
Реалізація поставленої мети передбачає розв’язання таких конкретних
завдань:
– простежити історію становлення та розвитку української
епістолографії;
– вивчити ґенезу української епістолярної традиції, зокрема
історію розвитку дружньо-інтимного листа;
– визначити й систематизувати наукові підходи літературознавців
у дослідженні письменницького епістолярію;
– сформулювати визначення інтимного епістолярію та уточнити
низку термінів та понять сучасної епістолографії;
– обґрунтувати жанрову типологію письменницького листування;
– на основі конкретного текстуального аналізу дати
характеристику поетикальних можливостей письменницького
інтимного епістолярію;
– визначити особливості інтерпретації філософських ідей як
ідеологічного підґрунтя інтимного листа;
– розкрити сутність архетипних, міфологемних і фольклорних
кодів інтимного листування, тобто з позицій семіотики
інтерпретувати метамову інтимного листа як цілісну систему
любовних знаків;
13
– розглянути темарій інтимної кореспонденції письменників як
особливий текстуальний простір втілення художніх концепцій
любові;
– здійснити типологічне зіставлення романтичного і модерного
інтимного листа на різних структуральних рівнях тексту, а також
на рівні репрезентацій концепції любові;
– визначити наратологічні особливості інтимного листа;
– охарактеризувати жанрово-стильові модифікації інтимного
письменницького епістолярію зазначеного періоду. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ………………………………………………………………………5
Розділ І. Становлення і розвиток української епістолографії та
епістолярної традиції………………………………………………………….24
1.1 Зародження й основні етапи розвитку української епістоло-
графії……………………………………………………………………….24
1.2 Українська епістолярна традиція: ґенеза і тенденції розвитку…….52
Висновки до розділу І…………………………………………………….73
Розділ ІІ. Теоретико-методологічні засади дослідження
епістолярного жанру в українському і зарубіжному
літературознавстві……………………………………………………………...75
2.1 Інтимний дискурс у філософії та літературі….…………………..…75
2.2 Письменницький лист як жанр художньо-документальної прози...92
2.2.1 Лист як літературознавча проблема: дефініції, ознаки,
функції……………………………………………………………….92
2.2.2 Лист як метажанр………………………………………….…109
2.2.3 Лист як психотекст…………………………………………..113
2.2.4 Лист як мегатекст…………………………………………….123
2.2.5 Лист як інтертекст…………………………………………....127
2.2.6 Лист в системі художньо-документальних жанрів………...131
2.2.7 Лист як морально-етична проблема………………….……..135
2.3 Принципи класифікації письменницького епістолярію…………..140
Висновки до розділу ІІ…………………………………………………..155
Розділ ІІІ. Романтичний інтимний лист другої половини ХІХ
століття: проблемно-тематичний, образний та жанрово-стильовий рівні
тексту…………………………………………………………………………...159
3
3.1 Філософська основа романтичного листа………………………….159
3.1.1 Кордоцентричні засади романтичного листа: епістолярний
текст і сфера сакрального………………………………………………159
3.1.2 Християнська філософія як ідеологічне підґрунтя
романтичного листа…………………………………………….……….172
3.2 Проблемно-тематичний спектр інтимного романтичного листа…179
3.2.1 Проблема волі особистої та волі національної в
епістолярних текстах Т. Шевченка…………………………………….179
3.2.2 Проблема української ідентичності та відродження
національної ідеї в епістолярію Т. Шевченка………………………....186
3.3 Художня концепція жінки в інтимному романтичному листі: між
міфом і реальністю………………………………………………………191
3.4 Лист як первісний простір жіночої літератури (на матеріалі
епістолярію Марка Вовчка) …………………………………………….204
3.5 Жанрово-стильова гетерогенність романтичного листа …...….…215
Висновки до розділу ІІІ…………………………………………….……222
Розділ ІV. Модерний інтимний лист межі ХІХ – початку ХХ
століть…………………………………………………………………………..225
4.1 Філософська основа модерного інтимного листа…………….…...225
4.1.1 Інтерпретація ідей Ф. Ніцше в інтимному епістолярію
О. Кобилянської та В. Винниченка: від трансляції до дискусії………225
4.1.2 Екзистенціал «самотність» як філософська домінанта
модерного листа…………………………………………………………238
4.1.3 Гендерна філософія як тематична домінанта інтимного
епістолярію І. Франка……….................................................................249
4.2 Авторська інтенційність модерного інтимного листа: від
біографічного автора до наратора………………………………………254
4.2.1 Наративні особливості епістолярного діалогу
О. Кобилянська – Леся Українка……………………………………….254
4
4.2.2 Чоловічий автобіографізм в епістолярних діалогах
В. Стефаник – В. Морачевський, А. Кримський –
Б. Грінченко………………………………………………………..….....260
4.3 Інтимний лист межі ХІХ–ХХ ст. як синкретизм документальних та
архетипно-символічних образів………………………………………..281
4.3.1 Маріологічна концепція інтимного епістолярію
О. Кобилянської та В. Стефаника……………………………...............281
4.3.2 Архетип «Іншого» в листах О. Луцького………………….289
4.4 Епістолярний текст доби модернізму як «Текст еманації Еросу-
Логосу»……………………………………………………………….…..299
4.4.1 Концепти «любов-агапе» та «любов-ерос» в інтимному
епістолярію О. Кобилянської………………….………………………..299
4.4.2 Відтінки кохання в любовному епістолярію
М. Коцюбинського: між жертовністю і нарцисизмом………...............310
4.4.3 Інтимний лист у пошуках метамови……………………….326
4.5 Жанрово-стильова своєрідність модерного інтимного листа... ….333
Висновки до розділу ІV………………………………………………....348
Висновки………………………………………………………………...351
Список використаних джерел………………………………………...363
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|