Тетяна Гунько » Концепція бароко і поетика романів Еухеніо д'Орса
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Концепція бароко і поетика романів Еухеніо д'Орса
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
13.06.2024 |
|
Твір змінено: |
13.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження: виявлення специфіки формування концепції бароко
Е. д'Орса в динаміці поетапного становлення; вивчення особливостей жанру і
поетики романів Е. д'Орса як вияву його барокового світогляду.
Досягнення цієї мети передбачає постановку і вирішення таких завдань:
• проаналізувати ступінь вивченості творчості Е. д'Орса, зокрема концепції
бароко та поетики його романів, приділяючи особливу увагу новітнім
дослідженням літературно-критичного характеру;
• розглянути особливості становлення барокової полеміки в
західноєвропейській культурній панорамі першої половини ХХ ст.;
• дослідити формування концепції бароко Е. д'Орса в динаміці поетапного
становлення із урахуванням специфіки політико-культурної ситуації
Каталонії та Іспанії першої половини ХХ ст.;
• виявити місце названої концепції в історико-культурному контексті
зазначеного періоду та проаналізувати основні точки впливу з боку інших
теорій на процес формування авторського розуміння феномену бароко;
• визначити провідні риси та ключові характеристики запропонованого
Е. д'Орсом оновленого бачення роману;
• розглянути специфіку концепції «інтелектуального роману» як
відображення філософської думки Е. д'Орса, зокрема його концепції
бароко як історичної константи;
• простежити особливості трансформації художнього методу Е. д'Орса;
• виявити поетикальні переакцентування від перших романів каталонського
періоду до пізніх творів останніх років життя. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП………………………………………………………………………………4
РОЗДІЛ 1. КОНЦЕПЦІЯ БАРОКО ЕУХЕНІО Д’ОРСА В
ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКОМУ КОНТЕКСТІ………….....…..11
1.1. Еухеніо д’Орс в літературознавчій та критичній традиції……..........…......11
1.1.1. Рецепція творчості та постаті д’Орса в другій половині ХХ ст.......11
1.1.2. Полеміка з приводу Еухеніо д’Орса на початку ХХІ ст................…17
1.2. Бароко як теоретико-літературна проблема ХХ ст.…………..…………….22
1.2.1. Риси бароко як світогляду та стилю…………………………………22
1.2.2. Концепції бароко в модерністській та постмодерністській
періоди………………………………………………………………………..30
1.3. Західноєвропейська філософська думка і концепція бароко д’Орса…...…..40
1.3.1. Філософія Ніцше і концепція бароко Еухеніо д’Орса.…..…………40
1.3.2. Метод формального аналізу Генріха Вельфліна та концепція бароко
д’Орса………………………………………………………………….……..49
1.3.3. «Занепад Європи» Освальда Шпенглера та «Бароко» Еухеніо
д'Орса……………………………………………………………..…………..57
Висновки до першого розділу……………………………………………………..63
РОЗДІЛ 2. КОНЦЕПЦІЯ БАРОКО ТА ТЕОРІЯ РОМАНУ ЕУХЕНІО
Д'ОРСА………………………………………………………………..65
2.1. Еволюція концепції бароко Еухеніо д’Орса: етапи становлення…………..65
2.1.1. Новий класицизм д'Орса та програма ноусентизму…………….…..65
2.1.2. Теорія «гравітації мистецтв»………………………………………....73
2.1.3. Бароко в межах методу морфології культури………….……………81
2.2. «Інтелектуальний роман» Еухеніо д'Орса……………………………….….100
2.2.1. Через глосу до роману…...……………………….…………………100
2.2.2. Філософські передумови теорії роману д'Орса……….……….......108
Висновки до другого розділу………………………………………………….…112
РОЗДІЛ 3. ПОЕТИКА РОМАНІВ ЕУХЕНІО Д'ОРСА ЯК
ВІДОБРАЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ БАРОКО……………………..116
3
3.1. Роман «Дивовижно Складена» як маніфест нового класицизму….…...….116
3.1.1. Класицистичні риси «канікулярного хронотопу в «Дивовижно
Складеній»……………………………………………………………...…..116
3.1.2. Ноусентичні наративні стратегії тексту…..…………..…................124
3.2. «Гуальба тисячоголоса» як роман-антитеза……………………….. ..….…132
3.2.1. «Романтичні» риси часопростору «Гуальби».………….…………133
3.2.2. Нарація «від протилежного» в романі «Гуальба»……….………..139
3.3. Синтез класицистично-барокової поетики в романі «Океанографія
нудьги»………………………………………………………………………….....143
3.3.1. Принцип «займенникового запаморочення» як засіб створення
наративного хаосу…………………………………………………...……..145
3.3.2. «Хронотоп шезлонга» та темпоральна домінанта твору……..…..150
3.4. «Філософія ефемерного» в романі «Сіхе»……………………...…………..155
3.4.1. «Мандрівна канкулярність» і специфіка хронотопу роману
«Сіхе»............................................................................................................ ..156
3.4.2. «Ми-нарація» і множинність авторських «Я»…….………………162
3.5. Автоапологія д’Орса в романі «Правдива історія Лідії з Кадакес»…….....167
3.5.1. Нова інвертована канікулярність «Лідії з Кадакес» ..…………….169
3.5.2. Мнемотичний наратив у романі «Правдива історія Лідії з
Кадакес»………………………………………………………...…………..178
Висновки до третього розділу……………………………………………………185
ВИСНОВКИ……………………………………….…………………..………….189
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………….……………..196
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|