Віктор Гуменний » Парфянські кампанії доби Северів та офіційна пропаганда Римської імперії наприкінці ІІ – на початку ІІІ ст. н.е.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Парфянські кампанії доби Северів та офіційна пропаганда Римської імперії наприкінці ІІ – на початку ІІІ ст. н.е.

Стаття
Розділ: Історична
Твір додано: 22.07.2025
Твір змінено: 22.07.2025
Завантажити: pdf див. (126.6 КБ)
Опис: Laurea III. Античний світ та Середні віки: Читання пам’яті професора Володимира Івановича Кадєєва. – Харків: ТОВ «НТМТ», 2019.


Римська зовнішня політика була тісно пов'язана з офіційною ідеологією та політичною пропагандою імперії. Пропаганда відігравала особливу роль у формуванні образу правителя та його авторитету, а також впливала на уявлення про ворогів та союзників Риму. Парфянські кампанії доби Северів активно використовувались у римській політичній пропаганді. Ця пропаганда охоплювала різні аспекти життя римлян, зокрема, Септимій Север неодноразово проголошувався імператором і приймав титули, пов'язані з його перемогами на Сході, такі як «Parthicus Arabicus» та «Parthicus Adiabenicus».

Основні ідеї твору:

* Септимій Север тричі був проголошений імператором під час парфянської кампанії та отримав титули «Parthicus Arabicus» та «Parthicus Adiabenicus», причому титул «Parthicus (Maximus)» він прийняв лише після кампанії 197-198 рр., що було прямою алюзією на досягнення Траяна.
* Тріумфальна арка Септимія Севера, зведена у 203 році на честь перемог імператора Септимія Севера та його синів Каракалли й Гети над парфянами та Осроеною, є прикладом монументальної пропаганди.
* Рельєфи на арці Септимія Севера присвячені війнам у Парфії, демонструючи сцени підготовки до війни, битв, звільнення обложених міст, битв за Селевкію на Тигрі, капітуляції міст, та облоги і захоплення Ктезіфону.
* Написи на арці спочатку згадували Септимія Севера та його синів Каракалли і Гети, проте ім'я Гети було видалено у 212 р. н.е. після його вбивства Каракаллою.
* Титулатура Септимія Севера на арці, де він фігурує як «Парфянський, Аравійський і Адіабенський Парфянський», корелює з нумізматичними пам'ятками.
* Між 196 та 202 рр. н. е. було випущено низку монет Септимія Севера, що вказували на його перемоги на Сході, зокрема ауреуси з легендою «PART ARAB PART ADIAB COS II РР» із зображенням трофеїв та полонених.
* Монетні емісії також прославляли «Парфянську перемогу» через легенди «VICT PARTHICAE» та «VICTORIA PARTHICA MAXІМА», часто із зображенням богині Вікторії.
* Монетний карб Каракалли продовжував тематику парфянських кампаній батька, включаючи ауреуси, що прославляли «VICTORIAE PARTHICAE» та «VICTORIA PARTНІСА МАХІМА», а також зображення трофеїв з полоненими.
* Макрін також наслідував ці тенденції, випускаючи монети (датировані 218 роком) майже всіх номіналів з тематикою «VICTORIA PARTHICА» та зображенням Вікторії.
* Римська пропаганда, що включала проголошення імператора та присвоєння йому військових епітетів, а також використання сюжетів на монетах та монументах, була потужним ідеологічним інструментом.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.