Зоряна Гук » Поетикальні вектори постмодерністського роману: художні експерименти Мілорада Павича
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Поетикальні вектори постмодерністського роману: художні експерименти Мілорада Павича
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
10.05.2025 |
|
Твір змінено: |
10.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації полягає в комплексному дослідженні основних
поетикальних домінант постмодерністського роману (на прикладі романної
прози М. Павича).
Реалізація мети передбачає розв’язання таких завдань:
− розглянути особливості художнього втілення постмодерністських
концептів, урізноманітнення текстуальних технологій у романах М. Павича як
прикладах постмодерністського роману;
− з’ясувати специфіку структурних моделей окремих постмодерністських
романів У. Еко, І. Кальвіно, Х. Кортасара з метою виявлення подібностей та
розбіжностей з художньою технікою М. Павича;
− охарактеризувати особливості романної творчості М. Павича як
одного з найвпливовіших інтелектуалів Сербії й найпродуктивнішого
сербського постмодерніста;
− окреслити основні характеристики поетики досліджуваних романів,
зосередивши увагу на новаторстві та здійснених художніх експериментах;
9
− визначити засадничі теоретичні розробки західних літературознавців,
що були орієнтирами для романістики письменника;
− проаналізувати перехід поетикальних домінант романістики
М. Павича у його драматичну творчість та особливості цих трансжанрових
експериментів;
− виявити зміни поетикальних векторів у романістиці письменника, що
належить до пізнього періоду його творчості і співпадає із занепадом
постмодерністської лінії в сербській літературі, а також з еволюцією поетики
постмодерністського роману. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП .................................................................................................................. 4
РОЗДІЛ 1. ПОЕТИКА ПОСТМОДЕРНІСТСЬКОГО РОМАНУ:
ТЕОРЕТИЧНІ ОРІЄНТИРИ І ТРАНСТЕКСТУАЛЬНЕ ПРОЧИТАННЯ ... 13
1.1. Поетикальні характеристики постмодерністського роману і
теоретичні міркування М. Павича ......................................................... 13
1.2. Теоретичні орієнтири творчості М. Павича: теорія читання
у трактуванні Р. Інґардена, В. Ізера та Г. Р. Яусса ............................... 26
1.3. Теоретичні розробки та художня практика У. Еко як орієнтири
романістики М. Павича ......................................................................... 34
1.4. Новаторство структурної моделі постмодерністських романів
І. Кальвіно («Замок перехрещених доль», «Якщо зимової ночі
подорожній») та романістика М. Павича ............................................. 54
1.5. Специфіка структурної моделі як художній ключ романів
«Гра в класи» Х. Кортасара та «Хозарський словник» М. Павича ..... 63
Висновки до 1-го розділу .............................................................................. 71
РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТИ ЗІ СТРУКТУРНОЮ МОДЕЛЛЮ
У РОМАННІЙ ПРОЗІ М. ПАВИЧА................................................................. 73
2.1. Елементи постмодерністської поетики у «Хозарському словнику»
М. Павича ............................................................................................... 73
2.1.1. Постмодерністські експерименти ............................................... 73
2.1.2. «Хозарський словник» як парадоксальний історико-
фантастичний роман .................................................................... 97
2.2. Роман М. Павича «Краєвид, мальований чаєм» як
постмодерністський кросворд ............................................................... 112
2.3. Постмодерністська інтерпретація міфу про Геро і Леандра
у романі М. Павича «Внутрішня сторона вітру» ................................. 121
2.4. Поетика постмодерністської гри в романі М. Павича
3
«Остання любов у Царгороді» .............................................................. 132
2.5. Драматургія М. Павича як «нова форма» роману та
автоцитування як знаряддя жанрової трансформації .......................... 141
2.6. «Гра з читачем» як конструктивний принцип поетики в романі
М. Павича «Скринька для писання» ..................................................... 153
2.7. Художня своєрідність структури романів М. Павича
«Зоряна мантія» та «Унікум» ................................................................ 162
2.8. Роман М. Павича «Друге тіло» як інтелектуальна інтерпретація
біблійного сюжету ................................................................................. 173
2.9. Post-постмодерністські аспекти поетики роману «Мушка»
М. Павича ............................................................................................... 187
Висновки до 2-го розділу .............................................................................. 196
ВИСНОВКИ......................................................................................................... 198
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ......................................................... 204
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|