Василь Губ'як » Просвітницький рух у західному Поділлі в контексті українського національно-культурного відродження (60-ті роки ХІХ - 30-ті роки ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Просвітницький рух у західному Поділлі в контексті українського національно-культурного відродження (60-ті роки ХІХ - 30-ті роки ХХ ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
03.05.2025 |
|
Твір змінено: |
03.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(516 КБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Мета дослідження полягає у дослідженні
, узагальненні, систематизації та аналізі архівних матеріалів, опублікованих
документів та наукової літератури, історичних відомостей про просвітницький
рух в Західному Поділлі (60-і роки XIX - 30-і роки XX ст.) як вияв
українського національно-культурного руху.
Досягнення поставленої мети передбачає розв'язання таких завдань;
• дослідити джерельну базу з історії розвитку просвітницького руху
Західного Поділля в зазначений період. Виявити маловивчені аспекти
проблеми і ввести в науковий обіг нові та маловідомі матеріали;
5
• з’ясувати особливості суспільно-політичної та культурної ситуації в
Західному Поділлі у другій половині XIX - першій третині XX ст. і показати
передумови створення товариства “Просвіта”;
• виявити специфічні особливості й закономірності розвитку
просвітницького руху в даному регіоні, узагальнити цей досвід;
• здійснити системний аналіз просвітницького руху в Західному Поділлі
і визначити основні періоди розвитку просвітництва в регіоні, окреслити
історичні тенденції в діяльності осередків “Просвіти”;
• виявити пріоритетні напрямки діяльності “Просвіти”, показати
динаміку розвитку організаційних структур товариства, форми і методи
діяльності просвітницької роботи;
• розкрити роль “Просвіти” та її осередків у формуванні національної
самосвідомості, культурному відродженні краю, піднесенні національно-
визвольного руху;
• дослідити діяльність українських громадських просвітницьких
організацій “Союз Україно”, “Сокіл”, “Пласт” та інших, показати їх внесок у
національно-культурне відродження Західного Поділля, в розвиток економіки,
освіти і культури краю, патріотичне виховання молоді;
• показати тяглість українського національно-просвітницького руху в
хронологічно окреслений період;
• показати роль товариства “Просвіта” та інших українських
громадських просвітницьких організацій як важливого чинника формування
національного світогляду, особливо у період української революції початку
XX ст. – періоду боротьби за Соборну українську державу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
СПИСОК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ ……………................................ 3
ВСТУП ......................................................................................................... 4
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ ТА ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА
ДОСЛІДЖЕННЯ ...................................................................
12
1.1. Історіографія проблеми .................................................................. 12
1.2. Джерельна база .............................................................................. 31
2
РОЗДІЛ 2. СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК “ПРОСВІТИ” В
ЗАХІДНОМУ ПОДІЛЛІ (1868-1919) ................................
37
2.1. Суспільно-політичні і соціокультурні аспекти зародження та
поширення просвітницьких товариств .......................................
37
2.2. Особливості національно-культурного відродження в
Західному Поділлі ...........................................................................
57
2.3. Основні засади і напрями діяльності осередків “Просвіти”
...
80
2.4. Участь громадських і молодіжних організацій у
національному самоствердженні українців ...........................
98
РОЗДІЛ 3. ПРОСВІТНИЦЬКИЙ РУХ У НАЦІОНАЛЬНОМУ
САМОСТВЕРДЖЕННІ УКРАЇНЦІВ
У МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД (1920-1939) .........................
108
3.1. Організаційні форми діяльності товариства “Просвіта” в
Умовах нової суспільно-політичної ситуації ….....…………....
108
3.2. “Просвіта” як чинник формування національної свідомості та
духовності українців ..........................................................................
126
3.3. Роль громадських просвітницьких організацій у національно-
патріотичному русі ....…………………….......................………….
145
3.4. Освітньо-культурні зв’язки з еміграцією .................................... 163
ВИСНОВКИ ............................................................................................. 171
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ ............. 177
ДОДАТКИ .................................................................................................... 205
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|