Наталія Городнюк » Знаки необарокової культури у творчості Валерія Шевчука: компаративні аспекти
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Знаки необарокової культури у творчості Валерія Шевчука: компаративні аспекти
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2003 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
09.05.2025 |
|
Твір змінено: |
09.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(469.6 КБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є осмислення генези та специфіки необарокових
знаків культури у творчому надбанні В.Шевчука у порівнянні з версіями Х.Л.
Борхеса, У.Еко, М.Павича.
Поставлена мета передбачає вирішення таких завдань:
• осягнення “знака культури” як понятійного феномена (окреслення
сутнісних ознак, опис смислового поля та потенційних можливостей, що
дозволяють використовувати поняття "знак культури" у художньому тексті
);
• виявлення образів, які набувають знакових характеристик у прозі Валерія
Шевчука порівняно із західними версіями;
• означення порівняльно характеру кола художньої проблематики, з якою
пов’язане використання поняття “проза культури” у необароковій
парадигмі;
• опис ключових принципів семіозису Бароко та особливості їх
заломлення в постмодерному необароко;
• осмислення необароковості прози В.Шевчука як постмодерністської
стратегії у порівняльному аспекті. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ ………………………………………………………………………. 3
Розділ І. Мова культури як фрейм існування літератури…………….9
1.1. Мова і знак культури: культуроцентричні аспекти семіотики ……...9
1.2. Бароко: ознаки мови культури ………………………………………..32
1.3. Необароко як стратегія постмодернізму ……………………………..43
Розділ ІІ. Знаки необарокової культури та їх художні кореляти…....55
2.1. Слово як знак: синтез Логоса і verbum’a
(В.Шевчук, М.Павич, У.Еко) ……………………………………….. 56
2.2. Книга: ключові аспекти семіозису
(В.Шевчук, Х.Л.Борхес, М.Павич, У.Еко) ……………………………75
2.3.Сад як знак: храм/лабіринт (В.Шевчук, Х.Л.Борхес) ………….…… 105
2.4. Бібліотека: від каталогізації культури до структури духовності
(В.Шевчук, Х.Л.Борхес, У.Еко) ……………………………………….122
Розділ ІІІ. Околиця як знак маргінальної культури …………..……..130
3.1. Генеза культурної маргінальності: українсько-латиноамериканські
паралелі ………………………………………………………..………..130
3.2. Семіопростір околиці: від людини околиці до духовної
маргінальності (В.Шевчук, Х.Л.Борхес) …………...…………………141
Висновки ……………………………………………………….…………..168
Список використаних джерел ………………………………………….. 171
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|