Наталія Городецька » «Ареопагітики» та їх вплив на формування та розвиток філософської думки України XI-XVII ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Ареопагітики» та їх вплив на формування та розвиток філософської думки України XI-XVII ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(422.8 КБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Необхідність дослідження полягає
у вивченні процесу впливу “Ареопагітиків” на формування та розвиток
філософської думки України, виявленні особливих рис та поглядів,
обґрунтуванні нових теорій, створених на засадах ареопагітського
неоплатонізму та християнської містики.
Беручи до уваги актуальність та недостатнє опрацювання проблеми
, поставлені такі завдання:
розкрити зміст і суть вчення Псевдо-Діонісія Ареопагіта,
особливості поєднання античності та християнства а ареопагітському
тлумаченні та його впливу на формування філософської думки України
XI – початку XVII століття;
6
проаналізувати філософські теорії українських мислителів,
які базуються на вченні Діонісія Ареопагіта у XI-XVII ст.;
на основі аналізу виділити основні ідеї “Ареопагітиків”, що
впливали на побудову філософсько-релігійних концепцій українських
мислителів;
обґрунтувати значення, роль і вплив Ареопагітського
Корпусу, на філософську думку України, на її духовне та релігійне
життя; |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП .....................................................................................................4 ст.
РОЗДІЛ 1 ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА, ІСТОРІОГРАФІЯ ТА
МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДИСЕРТАЦІЙНОГО
ДОСЛІДЖЕННЯ..................................................................................10 ст.
1.1 Огляд літератури та теоретико-методологічні засади
дисертаційного дослідження...……………...................10 ст.
1.2 Ареопагітський Корпус, його структура та духовно-
філософський зміст.........................................................17 ст.
1.3 Роль ідей Діонісія Ареопагіта в розвитку релігійно-
філософської думки Заходу...........................................42 ст.
1.4 Корпус Псевдо-Діонісія та перше знайомство з ним
давньоруських книжників............................................49 ст.
Висновки...............................................................................................58 ст.
РОЗДІЛ 2 “АРЕОПАГІТИКИ” ТА РОЗВИТОК ФІЛОСОФСЬКОЇ
ДУМКИ КНЯЖОЇ РУСИ...................................................................60 ст.
2.1 Ареопагітський неоплатонізм і філософська думка в
Княжій Руси..........................................................................................60 ст.
2.2 “Ареопагітики” та співвідношення знання і віри у
філософській думці Княжої Руси..................................84 ст.
Висновки................................................................................................91 ст.
РОЗДІЛ 3 “АРЕОПАГІТИКИ” В ДУХОВНОМУ ЖИТТІ УКРАЇНИ В
XV-XVII СТОЛІТТЯХ.........................................................................93 ст.
3.1. Вплив ідей Діонісія Ареопагіта на розвиток
філософських концепцій українських мислителів
епохи Відродження....................................................93 ст.
3.2. “Ареопагітики” у творчості Івана Вишенського
............................................................114 ст.
3.3. Ареопагітський Корпус і релігійно-філософська
проблематика у творчості Петра Могили..........127 ст.
Висновки..............................................................................................158 ст.
ВИСНОВКИ........................................................................................160 ст.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.......................................163 ст.
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|