Макс Горкгаймер » Питання щодо викладання у вищій школі
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Питання щодо викладання у вищій школі
Стаття
|
|
|
Написано: |
1952 року |
|
Джерело: |
ul-journal.org |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
02.07.2025 |
|
Твір змінено: |
02.07.2025 |
|
Завантажити: |
doc
див.
(201.5 КБ)
doc.zip
(80.2 КБ)
pdf
див.
(834.6 КБ)
|
|
Опис: |
Видатний німецький соціяльний мислитель Макс Горкгаймер свою роботу «Питання щодо викладання у вищій школі» написав як промову, яка була зачитана в місті Кіль на Німецькій конференції ректорів 31 липня 1952 року. У цій роботі Горкгаймер продовжив тематику філософського розгляду явища університетської освіти, ідейна суть якої в його попередніх філософсько-освітніх творах була представлена німецько-філософським концептом das Studium.
Ця робота видатного німецького соціального мислителя Макса Горкгаймера, написана як промова для Німецької конференції ректорів у Кілі (1952 рік), продовжує його філософський розгляд явища університетської освіти.
Основні ідеї, представлені в цій праці:
Критика повоєнного німецького університету: Горкгаймер, будучи ректором Франкфуртського університету, критично оцінює університет як соціокультурний феномен повоєнного західнонімецького суспільства. На його думку, університет не повною мірою виконує своє призначення — виховувати нове покоління молодих німців засобом необхідного знання.
Проблема доктрини та ідеології: Автор рішуче виступає проти поширення "доктрини" та "ідеології" в університетській освіті. Він вважає, що завдання університету полягає не в насадженні певних ідей, а в стимулюванні критичного мислення та самостійного набуття знань, навіть якщо це суперечить усталеним поглядам.
Деперсоналізація: Горкгаймер попереджає, що доктринальний підхід до викладання може призвести до деперсоналізації індивідів у масах.
Оптимізм: Попри ці виклики, Горкгаймер бачив підстави для оптимізму в тому, що значна частина студентів залишається відданою активному здобуттю знань. Це, у свою чергу, мотивує сумлінних викладачів, які розуміють свою освітню відповідальність, працювати зі студентами, слугуючи прикладом суспільної цінності знання.
Таким чином, праця Горкгаймера є глибоким філософським роздумом про роль та завдання вищої освіти в демократичному суспільстві, а також про виклики, з якими вона стикається в умовах ідеологічного тиску. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|