Олег Горенко » Трансформація життєвого світу й гуманістичний антропоцентризм історіописання
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Трансформація життєвого світу й гуманістичний антропоцентризм історіописання
Стаття
|
|
|
Написано: |
2018 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.03.2021 |
|
Твір змінено: |
24.03.2021 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(381.5 КБ)
|
|
Опис: |
Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки. – Вип. 27: Міжвідомчий збірник наукових праць. – К.: Інститут історії України НАН України, 2018.
Стаття присвячена актуальній проблемі гармонізації усе більш різноманітного методологічного інструментарію історичних досліджень із потребою поглиблення цілісності розуміння людини як суб’єкта й об’єкта історичного процесу. Людинотворча функція культури потребує активної співпраці науковців різних напрямків. На кожному новому історичному етапі, в умовах швидких змін конкретно-історичної ситуації цивілізаційного вибору набуває неабиякої ваги поглиблення розуміння людської природи. Тягар ментальних стереотипів, демонстрація расової і національної нетерпимості в усі часи залишались джерелом небезпечних конфліктів. Потенціал історичної антропології ще далеко не вичерпаний у сенсі методологічного саморозвитку вітчизняного історіописання. Активна сегментація і специфікація методологічного світогляду сучасного науковця часом призводить до ерозії гуманітарного відчуття історичного часу, до втрати людини, втрати розуміння її життєвого світу. У цьому сенсі відомий гуссерлівський концепт «життєвий світ» має значну перспективу з погляду розширення горизонтів сучасної історичної епістемології. Опозиція «людина – система» у просторі історичного досвіду та історичної свідомості загалом надають практичного змісту процесу дослідження актуальної еволюції європейського громадянського суспільства. Постмодерна «окупація життєвого світу» (Ю.Габермас) в умовах глобалізації призводить до завищеної оцінки можливостей «системи» й відповідної недооцінки можливостей та ролі людини. Це, своєю чергою, спричиняє знецінення людського досвіду як найбільш реального змісту історичної науки. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|