Олег Горенко » Трансформація життєвого світу й гуманістичний антропоцентризм історіописання 
                
                                                            
                    
    | [додати інший файл чи обкладинку цього твору]
        [додати цей твір до вибраного] | 
    | Трансформація життєвого світу й гуманістичний антропоцентризм історіописанняСтаття | 
    |  | 
    | 
                
            |  |  
            | Написано: | 2018 року |  
            |  |  
            | Розділ: | Наукова |  
            |  |  
            | Твір додано: | 24.03.2021 |  
            |  |  
            | Твір змінено: | 24.03.2021 |  
            |  |  
            | Завантажити: | pdf
                                див.
                                (381.5 КБ) |  
            |  |  
                | Опис: | Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки. – Вип. 27: Міжвідомчий збірник наукових праць. – К.: Інститут історії України НАН України, 2018. 
 
 Стаття присвячена актуальній проблемі гармонізації усе більш різноманітного методологічного інструментарію історичних досліджень із потребою поглиблення цілісності розуміння людини як суб’єкта й об’єкта історичного процесу. Людинотворча функція культури потребує активної співпраці науковців різних напрямків. На кожному новому історичному етапі, в умовах швидких змін конкретно-історичної ситуації цивілізаційного вибору набуває неабиякої ваги поглиблення розуміння людської природи. Тягар ментальних стереотипів, демонстрація расової і національної нетерпимості в усі часи залишались джерелом небезпечних конфліктів. Потенціал історичної антропології ще далеко не вичерпаний у сенсі методологічного саморозвитку вітчизняного історіописання. Активна сегментація і специфікація методологічного світогляду сучасного науковця часом призводить до ерозії гуманітарного відчуття історичного часу, до втрати людини, втрати розуміння її життєвого світу. У цьому сенсі відомий гуссерлівський концепт «життєвий світ» має значну перспективу з погляду розширення горизонтів сучасної історичної епістемології. Опозиція «людина – система» у просторі історичного досвіду та історичної свідомості загалом надають практичного змісту процесу дослідження актуальної еволюції європейського громадянського суспільства. Постмодерна «окупація життєвого світу» (Ю.Габермас) в умовах глобалізації призводить до завищеної оцінки можливостей «системи» й відповідної недооцінки можливостей та ролі людини. Це, своєю чергою, спричиняє знецінення людського досвіду як найбільш реального змісту історичної науки.
 |  
                |  |  | 
    |  | 
    |  | 
    | Відгуки читачів: | 
    |  | 
    | Поки не додано жодних відгуків до цього твору. | 
    |  | 
    |  | 
    |  |