Тарас Гончарук » Транзитна торгівля в Україні кінця ХVІІІ - першої половини ХІХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Транзитна торгівля в Україні кінця ХVІІІ - першої половини ХІХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
24.04.2024 |
|
Твір змінено: |
24.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і задачі дослідження. Мета полягає в тому, щоб на підставі
архівних матеріалів, опублікованих джерел та наукових розвідок дослідити
розвиток системи транзиту товарів Наддніпрянщини кінця ХVІІІ – першої
половини ХІХ ст. й вивчити вплив зазначеної гілки товарообміну на загальний
розвиток тогочасної української економіки.
Для осягнення поставленої мети автор ставить перед собою такі завдання:
розглянути історіографічні та джерелознавчі засади дослідження,
проаналізувати інформативний потенціал різних видів джерел, визначити
ступінь достовірності та репрезентативності, критично оцінити висновки
попередніх дослідників, виявити в них тенденційні підходи до вивчення
поставлених питань;
з’ясувати історичні передумови розвитку транзитної торгівлі у землях
Наддніпрянщини;
дослідити правові умови функціонування транзиту західноєвропейських
товарів через терени Наддніпрянської України, визначити чинники, що
впливали на зміни політики російського уряду щодо транзиту та вплив
зазначених змін на стан транзитної торгівлі;
7
встановити головні шляхи транзиту західноєвропейських товарів через
терени Наддніпрянщини, визначити кількісні та якісні характеристики цього
транзиту та користь від нього для місцевої економіки;
дослідити транзит через українські терени товарів з інших регіонів
імперії, встановити, як впливала на динаміку обсягів цього транзиту загальна
торговельна політика російського уряду та визначити вплив зазначеного
транзиту на економіку України;
дослідити історію встановлення на території Наддніпрянщини порто-
франко як засобу сприяння транзитні торгівлі й, зокрема, історію
функціонування одеського порто-франко 1819 – 1859 рр.;
проаналізувати причини змін порто-франко та полеміки, що розгорталася
навколо цього режиму серед сучасників, а також вплив порто-франко на
господарське життя Одеси та України в цілому. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП. 3
РОЗДІЛ І. ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ ТА АНАЛІЗ ДЖЕРЕЛ 10
1.1. Історіографія проблеми. 10
1.2. Аналіз джерел 31
РОЗДІЛ ІІ. ТРАНЗИТ ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИХ ТОВАРІВ 39
2.1. Традиції західноєвропейського транзиту через українські землі в
другій половині ХVІІ – ХVІІІ ст.
39
2.2 Спроби організації транзиту західноєвропейських товарів до
Чорного моря в другій половині 1790-х рр.
43
2.3. Російська політика щодо зовнішньої торгівлі Правобережної та
Південної України в другій половині 1790-х рр.
56
2.4. Зміни торговельної політики на початку ХІХ ст. та перспективи
розвитку транзитної торгівлі Наддніпрянщини. Проголошення “одеського
транзиту” та правові умови його функціонування у 1804–1811 рр.
66
2.5. Правові умови функціонування “одеського
транзиту” доби “російського фритредерства” 1819–1822 рр.
90
2.6. Правове становище транзиту за часів переходу
до протекціоністської митної політики. “Положення про влаштування
торговельних та митних справ у Закавказькому краї” 3 червня 1831 р.
101
2.7. Державна політика щодо торгівлі Одеси та Бродів у 1820–
1830-х рр.
135
2.8. Проекти організації транзитної торгівлі через дунайські порти
Російської імперії у 1820-х – 1840-х рр.
158
2.9. Спроби відродження “Одесько-кавказького транзиту” у 1840-
х рр.
168
2.10. Загальні характеристики транзиту західноєвропейських
товарів 1820–1850-х рр.
196
2.11. Переселення до Одеси з Бродів купців-євреїв 229
РОЗДІЛ 3. ТРАНЗИТ СХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИХ ТОВАРІВ 246
3.1. Транзит польських товарів 246
3.2 Транзит молдавських товарів. 259
3.3. Транзит російських та білоруських товарів. 263
3
РОЗДІЛ 4. ОДЕСЬКЕ ПОРТО-ФРАНКО 1819 – 1859 рр. 285
4.1. Спроби запровадження “вільної торгівлі” на українських теренах
в другій половині ХVІІ – кінці ХVІІІ ст.
285
4.2 Проекти створення порто-франко в Одесі в кінці ХVІІІ – на
початку ХІХ ст. Маніфест 16 квітня 1817 р.
306
4.3. Визначення та будівництво першого кордону одеського порто-
франко у 1817 – 1819 рр.
328
4.4. Зміни правового становища порто-франко у 1821 – 1823 рр. 337
4.5. Полеміка навколо зміни режиму одеського „вільного порту” між
Є. Канкріном та М. Воронцовим у 1825 – 1826 рр.
351
4.6. Будівництво третього кордону порто-франко у 1826 – 1827 рр. та
його подальше удосконалення
375
4.7. Полеміка щодо одеського порто-франко в кінці 1820-х – 1840-х
рр. Обмеження та скасування одеського порто-франко.
380
4.8. Вплив одеського порто-франко на розвиток Одеси та економіку
Наддніпрянщини.
386
ВИСНОВКИ. 402
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ. 413
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|