Богдана Гончаренко » Моделі польського позитивізму в українській літературі ХІХ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Моделі польського позитивізму в українській літературі ХІХ століття
Праця
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.04.2017 |
|
Твір змінено: |
12.04.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1015.9 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає в тому, щоб комплексно дослідити український
літературний процес ХІХ ст. під кутом зору впливу на нього польського
позитивізму, з’ясувати, як позитивістські моделі перетворилися у художні
об'єкти з їх неповторною національною реальністю, естетичними законами і
свободою творення художніх образів, як вони генерують поетичну картину
світу. Для досягнення цієї мети треба виконати низку конкретних завдань:
- визначити світоглядно-філософське підґрунтя, загальний
культурологічний контекст польської та української літератур ХІХ століття та
тенденції позитивізму в літературно-критичних працях чільних представників;
- зіставити динаміку польської та української літератур ХІХ ст. і їх
типології в контексті абсорбції позитивістських ідей;
- схарактеризувати структуру, систематизувати особливості
феноменологічної парадигми етнокультурних художніх моделей літератури
польсько-українського лімінального простору;
- окреслити естетичну специфіку міметичного позитивізму з огляду на
особливий стан тодішнього соціуму, етносу, культури обох народів;
- виокремити в цьому контексті причини зародження в польській та
українській літературах моделей «нової людини», художніх прототипів і типів,
образів ідеальної емансипованої жінки та її антипода із соціального дна, що є,
по суті, трансформацією романтичного топосу;
- означити процес інтеграції позитивістських моделей у полікультурне тло
польсько-українського пограниччя, звернувши особливу увагу на новаторство
та типологічні характеристики дихотомії «свій – чужий» в польській та
українській літературах, асиміляції євреїв, образів поляків та українців. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ………………………………………………………………….....................…4
РОЗДІЛ І. Позитивізм у контексті методологічного літературного
розмаїття……...….................................................................................................…17
1.1. Польські теоретики позитивізму (О.Свєнтоховський,
П.Хмельовський, Г.Маркевич та
інші)………………………………………………………………………………....26
1.2. Тенденції позитивізму в літературно-критичних працях українських
письменників (І.Франко, І.Нечуй-Левицький, М.Драгоманов)……………38
1.3. Проблеми позитивізму в листуванні І.Франка з польськими
письменниками…………………………………………………………………..49
РОЗДІЛ ІI. Міметичний позитивізм: соціум, етнос, культура……………...57
2.1. Модель «нової людини» в українській та польській
літературах………………………………………………………………………...62
2.2. Історичні прототипи у творах українських та польських письменників
(І.Нечуй-Левицький, М.Старицький, Г.Сенкевич,
Ю.І.Крашевський)……………………………………………………………….83
2.3. Образ ідеальної емансипованої жінки: трансформація романтичного
топосу в українській та польській
літературах……………………………………………………………………….100
РОЗДІЛ ІII. Позитивізм: моделювання полікультурних типів……………123
3.1. «Свій»-»Чужий» як художні маркери поліетнічного соціуму: проблеми
збірної ідентичності……………………………………………………………...124
3.2. Асиміляція євреїв у творах польських та українських
позитивістів……………………………………………………………………....132
3.3. Образи українця у творах польських позитивістів і поляка в
українській літературі…………………………………………………………..148
Висновки………………………………………………………………….............166
Список використаних джерел.............................................................................173
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|