|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
22.01.2018 |
|
Твір змінено: |
22.01.2018 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.6 МБ)
|
|
Опис: |
Анотація
Глушко Г.М. Механізми регулювання портової діяльності (в умовах кризи). –
Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за
спеціальністю 08.00.03 – економіка та управління національним господарством. –
Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України –
Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України,
Одеса, 2017.
Дисертаційна робота присвячена розробці науково-методичних підходів до
формування механізмів регулювання портової діяльності в умовах фінансово-
економічної кризи. У роботі обґрунтовано методичний підхід до побудови
організаційно-економічного механізму регулювання портової діяльності, який
посилено врахуванням кризових явищ фінансового та економічного характеру
та який запропоновано у вигляді проектно-цільової схеми, сформованою
взаємодією підсистем забезпечення, доповненою доцільними економічними
важелями та відповідною ринковою стратегією, та забезпеченою інструментами
формування бажаного рівня конкурентоспроможності. Розроблено методичний
підхід до оптиміщації механізму регулювання портової діяльності, критерієм
ефективності запропоновано використання верифікації та структуризації
рівняня Беллмана у межах моделі Кантора-Ліпмана.
На основі розробленого методичного підходу до оцінки привабливості
інвестиційних проектів розвитку портів, вибору форми та обсягу залучення
інвестиційних ресурсів, здійснено оцінку потенційних проектів розвитку
портової діяльності з урахуванням критеріїв капіталізації, відбору дивідендної
політики портами та з урахуванням стану невизначенності ділового середовища
у довгостроковій перспективі.
У роботі наведено розрахунки визначення найкращого варіанту інвестиційного
проекту у розвиток портової діяльності за різних зовнішніх умов. При
проведені розрахунків за визначеними критеріями (відповідного рівня
капіталізації та ефективної дивідендної політики) також враховувалися 3
фактори очікування кризи в Україні, непідготовленість України до виходу з
“довгої хвилі” і входу в нову технологічну фазу, втрати частини науково-
технічного персоналу, інфляційні явища й нестійкість національної та світових
валют. у рамках розробленої моделі запропоновано алгоритм, який дозволяє
здійснювати вибір характеристик і визначати параметри оптимізації
організаційно-економічного механізму регулювання портової діяльності в
умовах довгострокового продовження кризової ситуації.
Запропоновано авторське уявлення про фінансово-економічну кризу у портовій
галузі, визначені основні причини її виникнення та наслідки, їх безпосередній
вплив на формування організаційно-економічного механізму регулювання
портової діяльності. Розроблено методичні основи позиціонування сучасного
порту у системі морської торгівлі з урахуванням особливостей економіко-
правових відносин при побудові його організаційно-економічного механізму та
методичний підхід до формування портами ринкової стратегії, яка враховує
позиції на ринку транспортних послуг і параметри забезпечення ефективності
трансформації організаційно-економічного механізму регулювання їх діяльності.
На основі впровадження сучасних механізмів регулювання портової діяльності,
яка відбувається в умовах фінансово-економічної кризи, та за наявності мети у
вигляді максимізації терміну життєвого циклу, у роботі сформовано
методичний підхід до побудови моделі горизонтально інтегрованої портової
галузі. Цей підхід, а також методичні підходи до оцінювання і відбору
потенційних інвестиційних проектів розвитку портової діяльності, використано
при побудові національних стратегічних програм розвитку морських портів на
довгострокову перспективу.
Ключові слова: механізми регулювання портової діяльності,
конкурентоспроможність, портова дiяльнiсть, антикризова трансформація,
економіко-математичне моделювання, капіталізація, дивідендна політика портів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП................................................................................................................11
РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ТРАНСФОРМАЦІЇ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ РЕГУЛЮВАННЯ
ПОРТОВОЇ ДІЛЬНОСТІ...........................................................................................18
1.1. Становлення та трансформації поняття організаційно -
економічного механізму регулювання портової діяльності з урахуванням її
особливостей..............................................................................................................18
1.2. Принципи формування та реалізації ринкової стратегії в структурі
організаційно-економічного механізму регулювання портової діяльності.........35
1.3. Конкурентоспроможність портів як головна мета вдосконалення
організаційно-економічного механізму регулювання портової діяльності.........51
Висновки до I розділу.......................................................................................74
РОЗДІЛ II. ЗАГАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ СВІТОВОЇ ТОРГІВЛІ ТА ЇХ ЗВ’ЯЗОК
З РОЗВИТКОМ ВІТЧИЗНЯНИХ ПОРТІВ В УМОВАХ КРИЗИ ТА
НЕВИЗНАЧЕНОСТІ КОНКУРЕНТНОГО ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА..77
2.1. Аналіз економічного потенціалу вітчизняних портових потужностей.77
2.2. Особливості розвитку світової портової системи в умовах кризових
явищ в економіці............. ..........................................................................................90
2.3. Фінансово-економічна криза: сутність, причини, тенденції та
особливості діяльності вітчизняних портів в умовах невизначеності...............109
Висновки до II розділу....................................................................................124
РОЗДІЛ III. ВИЗНАЧЕННЯ ОСНОВНИХ НАПРЯМКІВ
УДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ
РЕГУЛЮВАННЯ ПОРТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ КРИЗИ..................126
3.1. Тенденції розвитку портової галузі в умовах кризи та їх вплив на
організаційно-економічний механізм регулювання портової діяльності..........126 10
3.2. Структуризація рівняння Беллмана та аналіз можливостей його
практичного використання для оптимізації механізмів регулювання портової
діяльності в умовах фінансово-економічної кризи..............................................151
3.3. Модель горизонтально інтегрованої портової галуз, яка функціонує в
умовах фінансово-економічної кризи ..................................................................169
Висновки до III розділу..................................................................................198
ВИСНОВКИ.....................................................................................................200
ПЕРЕЛІК ВИКРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..........................................................203
ДОДАТКИ........................................................................................................218
|
|
|