Микола Галай » Освітня політика Другої Речі Посполитої та ставлення до неї української спільноти Східної Галичини (на прикладі Тернопільського воєводства)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Освітня політика Другої Речі Посполитої та ставлення до неї української спільноти Східної Галичини (на прикладі Тернопільського воєводства)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
30.05.2024 |
|
Твір змінено: |
30.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(4.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – проаналізувати освітню політику Другої Речі
Посполитої і ставлення до неї української спільноти Східної Галичини (на
прикладі Тернопільського воєводства).
4
Основні завдання, які необхідно вирішити у процесі дослідження
вказаної наукової проблеми:
• розкрити організаційно-адміністративні особливості становлення
системи освіти Другої Речі Посполитої у 20-х роках ХХ ст.;
• з’ясувати особливості політики Польської держави у сфері
початкової освіти в 20-х роках ХХ ст. і показати реакцію на неї української
громадськості;
• дослідити процес становлення середніх шкіл у Другій Речі
Посполитій у 20-х роках ХХ ст. і боротьбу українських громадських об’єднань
щодо захисту україномовної середньої освіти;
• висвітлити становлення середньої професійної освіти в Польщі у 20-
х роках ХХ ст. і потреби української спільноти у цій сфері;
• проаналізувати освітню реформу 1932 р. та її подальше
вдосконалення;
• простежити зміни в початковій освіті Польської держави у 30-х
роках ХХ ст. та їх вплив на домагання україномовного навчання;
• визначити особливості захисту прав україномовних середніх
навчальних закладів у контексті новацій системи середньої освіти Другої Речі
Посполитої в 30-х роках ХХ ст.;
• охарактеризувати перетворення у системі середньої професійної
освіти Польщі в 30-х роках ХХ ст. та їх критичне переосмислення українською
спільнотою. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП.......................................................................................................................3
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЧНО-ДЖЕРЕЛЬНІ ОСНОВИ ТА
МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ.................................................9
1.1. Історіографічний огляд....................................................................................9
1.2. Джерелознавчі аспекти дослідження........................................................... 19
1.3. Методологічні засади дисертації..................................................................31
РОЗДІЛ 2. СТАНОВЛЕННЯ ПОЛЬСЬКОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ І
БОРОТЬБА УКРАЇНСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОСТІ ЗА НАЦІОНАЛЬНУ
ШКОЛУ У 20-Х РОКАХ ХХ СТ........................................................................... 39
2.1. Організаційно-адміністративні особливості процесу становлення
системи освіти Другої Речі Посполитої після відновлення її незалежності.... 39
2.2. Політика Польської держави у сфері початкової освіти та реакція на неї
української громадськості..................................................................................... 49
2.3. Становлення середніх шкіл у Другій Речі Посполитій і боротьба
українських громадських об’єднань у сфері захисту україномовної середньої
освіти....................................................................................................................... 71
2.4. Середня професійна освіта і потреби української спільноти.................... 89
РОЗДІЛ 3. СТАВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОСТІ ДО ЗМІН
У ОСВІТНІЙ СИСТЕМІ ДРУГОЇ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ У 30-Х
РОКАХ ХХ СТ........................................................................................................113
3.1. Освітня реформа 11 березня 1932 року та її подальше вдосконалення..113
3.2. Зміни у сфері початкової освіти і домагання україномовного навчання
121
3.3. Захист прав україномовних середніх навчальних закладів у контексті
новацій системи середньої освіти.......................................................................142
3.4. Перетворення у системі середньої професійної освіти та їх критичне
переосмислення українською спільнотою.........................................................158
ВИСНОВКИ......................................................................................................... 175
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.........................................................179
ДОДАТКИ.............................................................................................................223
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|