|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.03.2025 |
|
Твір змінено: |
12.03.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.8 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи – на основі аналітичного осмислення і синтезу західноукраїнської
мемуаристики дослідити шляхи її розвитку, місце у загальноукраїнській спогадовій
літературі, особливості й специфіку функціонування жанру, поетологічну природу,
значення як літературного націєтворчого феномену.
Мета передбачає реалізацію таких завдань:
- з’ясування специфічних характеристик теорії жанру – феномену
націокультурної пам’яті;
- висвітлення еволюції західноукраїнських споминів першої половини ХХ
століття та рецепції їх читачами;
- аналіз проблематики, викладової організації, ідейно-художніх прикмет,
персонажного світу споминів, у т.ч. невідомих малознаних;
- аналіз змісто- й формоутворюючих типів мемуарописьма Галичини, Буковини,
Закарпаття вказаного періоду, його тематичних пластів, авторської позиції,
особливостей індивідуального стилю;
- усвідомлення кореляції західноукраїнських і наддніпрянських споминів,
значення перших у вітчизняному загальнолітературному контексті;
- висвітлення національних особливостей спогадів, у т.ч. публіцистичності
нарації; декодування парадигми національної ідеї у мемуарах даного регіону та часу
як консолідуючого чинника літератури, розкриття феномену західноукраїнських
мемуарів у зв’язках із вітчизняним письменством перших десятиліть ХХ століття;
- розкриття багатства проблематики та викладових форм вітчизняної
мемуаристики, її етнопедагогічного, націотворчого впливу й акмеологічної
спрямованості. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………………4
РОЗДІЛ 1. МЕМУАРИСТИКА ЯК ФЕНОМЕН НАЦІОНАЛЬНО-
КУЛЬТУРНОЇ ПАМ’ЯТІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ ТА ІСТОРИЧНИЙ
АСПЕКТИ
1.1. Теорія спогадового жанру………………………………………11
1.2. Європейські та західноукраїнські мемуари в їх
історичному розвитку…………………………………………………..40
РОЗДІЛ 2. МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕНЬ
ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИХ СПОМИНІВ ПЕРШИХ ДЕСЯТИЛІТЬ ХХ
СТОЛІТТЯ
2.1. Класифікаційні рамки спогадової літератури західного
регіону України...................................................................................71
2.2. Жанр мемуарів у літературознавстві………………………….......80
2.3. Від реального факту до художнього (мемуарного) образу……...90
2.4. Мемуаристика Західної України першої половини ХХ сторіччя
як специфічне поліфункціональне явище………………………….99
РОЗДІЛ 3. СПОМИНИ ЯК ВИЯВ СУСПІЛЬНО-ГРОМАДСЬКОГО,
ВІЙСЬКОВО-ПОЛІТИЧНОГО ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРНОГО
ЛАНДШАФТУ ЕПОХИ
3.1. Політематичність західноукраїнської спогадової літератури
перших десятиліть ХХ століття…………………………………...113
3.2. Публіцистичний, дискусійний характер вітчизняних споминів
західних теренів України…………………………………………..150
РОЗДІЛ 4. РЕЦЕПЦІЯ РЕАЛІЙ ВІТЧИЗНЯНОГО ЖИТТЯ, ЛІТЕРАТУРНОГО
ПРОЦЕСУ Й ПИСЬМЕННИЦТВА У
МЕМУАРИСТИЦІ…………………………………………………….173
4.1. Мемуарне “портретування” як форма спогадового відтворення
української дійcності………………………………………………….174
4.2. Літературо- та мистецтвознавчий дискурс мемуаристики……..206
3
4.3. Письменницькі мемуари: белетристичність форми,
суб’єктивна інтерпретаційність моделей…………………………233
РОЗДІЛ 5. ЖАНРОВО-КОМПОЗИЦІЙНІ ІНВАРІАНТИ МЕМУАРІВ ТА
ЕВОЛЮЦІЯ СПОГАДОВОГО ДИСКУРСУ
5.1. Історизм, історіографічність та історіософічність спогадів першої
половини ХХ століття……………………………………………...268
5.2. Саморух спогадового дискурсу і композиційно-стильові інваріанти
мемуарів……………………………………………….296
5.2.1. Особливості композиції, полісмисловість та емоційний діапазон
поетики тогочасних щоденників і записних книжок…………….297
5.2.2. Жанрові особливості споминів військового, політичного,
військово-політичного та дипломатичного характеру, табірної
спогадової прози й “споминів утікачів”………………………….329
5.2.3. Жанрово-стильові домінанти й поетика подорожніх описів...361
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………391
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ…………………...400
|
|
|