Вікторія Дуркалевич » Синтетизм творчого мислення Івана Франка (проза початку ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Синтетизм творчого мислення Івана Франка (проза початку ХХ ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2007 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.06.2024 |
|
Твір змінено: |
14.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – комплексне (поліметодологічне) осмислення явища
синтетизму творчого мислення І. Франка, його реалізації у пізній прозі
письменника.
Основні завдання роботи полягають у тому, щоб:
1) з’ясувати найважливіші мистецькі ознаки Франкових творів
початку ХХ ст., які сприяли й сприяють формуванню навколо них
неоднорідного інтерпретаційного поля;
2) розглянути й докладно охарактеризувати низку теоретико-
літературних поглядів І. Франка, які дозволять глибше збагнути
особливості синтетизму творчого мислення письменника, його
розуміння таких підставових категорій художньої комунікації, як
“автор”, “твір”, “читач”;
3) обґрунтувати необхідність застосування багатоаспектного
(поліметодологічного) витлумачення, яке сприяло б глибшому
зрозумінню явища синтетизму – визначальної засади творчого
мислення І. Франка;
4) дослідити, яким чином реалізується явище синтетизму творчого
мислення на прикладі пізньої прози І. Франка;
5) актуалізувати інтерпретаційний потенціал Франкової прози
початку ХХ ст. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ.....................................................................................................................4
Розділ 1. ПРОБЛЕМА СИНТЕЗУ У ТВОРЧОСТІ І. ФРАНКА В
СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ ФРАНКОЗНАВСТВІ...........................14
1.1. Пізня проза І.Франка: основні тенденції її прочитань...............................14
1.2. “Сойчине крило” І.Франка: історія прочитань............................................21
1.3. Повість “Великий шум”: конфлікт інтерпретацій.......................................27
1.4. Відкритість твору як визначальна засада його різночитань.......................41
Розділ 2. СИНТЕТИЗМ ЯК ВИЗНАЧАЛЬНА ЗАСАДА ТВОРЧОГО
МИСЛЕННЯ І МОДЕЛЮВАННЯ ХУДОЖНЬОЇ КОМУНІКАЦІЇ
І.ФРАНКА.................................................................................................................49
2.1. Концепція автора у літературознавчих розмислах І.Франка..................50
2.2. Корелятивна пара “автор-твір” у літературознавчій концепції
І.Франка..............................................................................................................60
2.3. Літературознавчі рефлексії І.Франка над комунікативною діадою
“читач-твір”........................................................................................................74
2.4. Комплекс методологій дослідження – ключ до розуміння синтетизму
творчого мислення І.Франка.............................................................................81
Розділ 3. ПРОЗА І.ФРАНКА ПОЧАТКУ ХХ СТ. ЯК ЯВИЩЕ
ХУДОЖНЬОГО СИНТЕЗУ...................................................................................93
3.1. Переклад як джерело творчого імпульсу І.Франка.................................93
3.1.1. Семантика й символіка імені у перекладеному й новому творах (на
прикладі новели “Сойчине крило”)..................................................................97
3.1.2. Роль заголовку у формуванні інтерпретаційної перспективи нового
твору (на прикладі повісті “Великий шум”).................................................104
3.2. Інтертекстуальний горизонт Франкової прози початку ХХ ст.: реалізація
стратегії “автор як читач для інших”.................................................................109
3.2.1. Асоціативне поле образної діади Марія-Хома.................................115
3
3.2.2. Інтертекстуальне прочитання повісті “Великий шум”....................127
3.3. Неоднорідність тексту як джерело його інтерпретаційного потенціалу..138
3.3.1. “Неначе сон” й “Син Остапа”: репрезентація онейричної дилогії..138
3.3.2. “Як Юра Шикманюк брів Черемош” й “Терен у нозі”: реалізація
стратегії “текст у тексті”.........................................................................................143
Розділ 4. МІФОПОЕТИЧНИЙ ВИМІР ФРАНКОВОЇ ПРОЗИ ПОЧАТКУ ХХ
СТ. ЯК ОКРЕМИЙ СИНТЕТИЧНИЙ “ТЕКСТ”...................................................149
4.1. Образ “цілого чоловіка” у “пізній” прозі І.Франка.......................................154
4.2. Міфосимволіка Франкових творів початку ХХ ст........................................167
Висновки.................................................................................................................178
Бібліографія............................................................................................................183
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|