Алла Дудка » Картина світу в інтерпретації В. Винниченка-драматурга: константи й трансформації
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Картина світу в інтерпретації В. Винниченка-драматурга: константи й трансформації
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.12.2024 |
|
Твір змінено: |
08.12.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета й завдання дослідження — розкрити специфіку картини світу, витвореної
п’єсами В. Винниченка.
Відповідно до мети в дисертації передбачається розв’язати такі завдання:
- з’ясувати особливості рецепції драматургії В. Винниченка в критиці й
літературознавстві;
- обґрунтувати теоретичні засади студії через вихідне поняття «картина світу» і
дотичних до нього;
- дослідити роль біографічної складової в картині світу митця;
- проаналізувати особливості зображення й визначити місце людини в картині
світу В. Винниченка;
- охарактеризувати специфіку часу й простору як базових елементів картини
світу, репрезентованої п’єсами В. Винниченка;
- дослідити особливості вияву й взаємодії, взаємообумовленість і
взаємозалежність елементів картини світу посередництвом аналізу специфіки
художнього оприявнення її констант і трансформацій. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1. Рецепція драматургії В. Винниченка в критиці та
літературознавстві, теоретичні засади дослідження 8
1.1 Оцінки драматургії В. Винниченка в роботах 1900 — 1980-х років 10
1.2 П’єси В. Винниченка в оцінці літературознавців 1990-х років 17
1.3 Драматургія В. Винниченка: ракурси вивчення в ХХІ столітті 22
1.4 Картина світу та її складові: теоретичний аспект 32
Висновки до розділу 1 40
РОЗДІЛ 2. Образ світу в сприйнятті В. Винниченка: біографічна
складова 43
Висновки до розділу 2 63
РОЗДІЛ 3. Людина в картині світу В. Винниченка-драматурга 65
3.1 Номінативний, віковий, соціально-політичний простір існування
персонажів: загальна характеристика 67
3.2 Проблема вибору: грані художньої інтерпретації 72
3.2.1 Буттєві пріоритети: вибір «бути/мати» (соціальний, національний
аспекти) 77
3.2.2 Вибір між «Я/Ми»: знеосібнення чи утвердження «себе-в-світі» 84
3.2.3 Ґендерний вибір: особливості втілення 91
3.3 Ігровий феномен екзистенції 96
3.4 Наслідки екзистенційного вибору: межові ситуації 102
3.4.1 Поведінкові домінанти передпограниччя: «смертельна хвороба»
відчаю, самотність як заступання «буття-до-смерті» 103
3.4.2 Творче начало смерті: парадокс чи реальність 111
Висновки до розділу 3 118
РОЗДІЛ 4. Часопросторові координати драматургії В. Винниченка 121
4.1 Минуле — теперішнє — майбутнє: метаморфози художнього
оприявнення 122
4.2 Календарно-добовий час: особливості художнього зображення 136
4.3 Простір у картині світу В. Винниченка 143
4.3.1 Опозиційність просторів «місто/село» в п’єсах В. Винниченка 143
4.3.2 Простір дому в картині світу В. Винниченка-драматурга 149
4.3.3 Опозиція «свій/чужий» простір: різноманітність сфер утілення 161
Висновки до розділу 4 179
ВИСНОВКИ 182
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 193
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|