Антон Дробович » Гедоністичний дискурс як феномен європейської культури: філософсько-антропологічний аналіз
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Гедоністичний дискурс як феномен європейської культури: філософсько-антропологічний аналіз
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
07.10.2023 |
|
Твір змінено: |
05.03.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертаційної роботи є виявлення культурно-антропологічного потенціалу гедоністичного дискурсу як атрибутивного феномену європейської культури, на основі чого диференціювати аспекти класичної та некласичної парадигм осмислення чуттєвості. Досягнення поставленої мети дисертаційного дослідження потребує постановки та вирішення таких завдань:
• визначити понятійно-категоріальний інструментарій дослідження європейського гедоністичного дискурсу, ґрунтуючись на аналізі історіографії проблеми;
• застосувати феноменологію та психоаналіз як методологічні засади аналізу дискурсу про задоволення, а також довести доцільність його використання як маркеру культури;
• охарактеризувати гедоністичний дискурс як особливий дискурс чуттєвості;
• виділити аспекти класичної парадигми осмислення чуттєвості у найбільш впливових європейських релігійно-етичних, філософських та мистецько-естетичних вченнях, продемонструвавши їх синтетичний характер та здатність до діалектичного перетворення;
• здійснити системний аналіз концепту гедонізму, з’ясувавши походження терміну, трансформацію його значення та дослідивши багатоманітність його трактування у сформованих філософсько-антропологічних, етичних та естетичних вченнях;
• охарактеризувати некласичну парадигму чуттєвості, пояснивши її роль у подоланні прескриптивного підходу у постмодерному та сучасному гедоністичному дискурсі, а також пояснити негативні антропологічні наслідки псевдогедонізму;
• визначити особливості тілесного світовідчуття як основи гедоністичного дискурсу Постмодерну, диференціювавши і охарактеризувавши рефлексивні (гедонізм) та нерефлексивні (гедонію) аспекти культурних практик сучасності. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..... 3
РОЗДІЛІ. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ГЕДОНІСТИЧНОГО ДИСКУРСУ
1.1. Теоретичний аналіз проблеми та понятійно-категоріальний інструментарій дослідження ..... 13
1.2. Феноменологічні та психоаналітичні засади дослідження гедоністичного дискурсу ..... 42
Висновки до першого розділу ..... 58
РОЗДІЛ ІІ. ГЕДОНІСТИЧНИЙ ДИСКУРС КЛАСИЧНОЇ ПАРАДИГМИ ЧУТТЄВОСТІ
2.1. Виклики античної аретезації задоволень ..... 60
2.2. Сакральна гедоністична телеологія Середньовіччя як спроба подолання етосу плотської людини (homo carnalis) ..... 97
2.3. Новочасні сенсуалістські інтерпретації гедоністичного досвіду ..... 111
Висновки до другого розділу ..... 136
РОЗДІЛ ІІІ. КОНЦЕПТ ГЕДОНІЗМУ В СТАНОВЛЕННІ НЕКЛАСИЧНОГО ГЕДОНІСТИЧНОГО ДИСКУРС
3.1. Виникнення терміну «гедонізм» і становлення нової парадигми чуттєвості ..... 141
3.2. Гедонізм в теорії і практиці постмодерної культури та виклики сучасної філософської антропології ..... 159
Висновки до третього розділу ..... 182
ВИСНОВКИ ..... 186
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ..... 191
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|