Мар'яна Дроботенко » Європейські цінності та обґрунтування плюралізму у навчальних програмах з економіки
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Європейські цінності та обґрунтування плюралізму у навчальних програмах з економіки

Стаття
Розділ: Наукова
Твір додано: 24.01.2021
Твір змінено: 24.01.2021
Завантажити: pdf див. (1.2 МБ)
Опис: Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2015. – Вип. 102 (11).


Висвітлюється питання плюралізації навчальних програм економіки, як одна з тенденцій оновлення навчального плану з економіки, релевантна та обґрунтована європейськими цінностями. Означення мети – визначення світоглядного та функціонального потенціалу плюралізму у навчальних програмах з економіки – обумовило методологію дослідження, відповідну методологічним настановам культурологічного повороту сучасної західної філософської думки в осмислені проблемного поля філософії економічної освіти.

Плюралізація навчальної програми з економіки є свідченням саморефлексивності навчальної дисципліни, що виявляє її здатність формулювати способи, в яких різні соціальні контексти генерують потенціал для перетворення та зміни на рівні теорії, практики, розуміння. Поняття плюралізму у філософії економічної освіти має численні визначення, що пов’язано з тим, що плюралізм можливий на декількох рівнях: онтологічному, епістемологічному, теоретичному, методологічному, педагогічному. Реформування програми з економіки з метою утвердження плюралістичних перспектив уже має свою історію здійснення. На основі вивчення навчальних програм, орієнтованих на плюралізацію економічного знання, вдалося визначити світоглядний та методологічний потенціал плюралізму (плюралізм визнає законність існування інших підходів на їх власних умовах; він є необхідним для інновацій та конкуренції, а конкуренції у сфері ідей необхідні для економіки; виявляється релевантним вимогам інтелектуального різноманіття, вільного запитування, принципу абсолютизації істини; надає студентам різні точки зору, щоб вони могли обговорювати їх відносні переваги та розвивати усвідомлення про сильні та слабкі сторони конкуруючих теорій; сприяє орієнтуванню студентів у майбутньому: розвиток здатності задавати зондуючі питання щодо розширення прав та можливостей; дає відчуття глобальної перспективи; плюралізація педагогічних моделей сприятиме активній взаємодії студентів). Плюралізація навчального плану з економіки не тільки узгоджується з європейськими цінностями, а й може допомогти у розумінні економічних теорій, указуючи на соціальні, політичні, культурні контексти їх походження та поширення, відтак сприяти у попередженню поширення відчуття нестачі напрямку та смислу.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.