Оксана Драч » Зарубіжна історіографія всесвітньої історії
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Зарубіжна історіографія всесвітньої історії
Посібник
|
|
|
Написано: |
2015 року |
|
Джерело: |
chtyvo.org.ua (pdf) |
|
Розділ: |
Навчальна |
|
Твір додано: |
19.01.2025 |
|
Твір змінено: |
19.01.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Навчальний посібник містить предметну інформацію про основні етапи становлення історичної думки й історичної науки Заходу ХІХ – ХХ ст. у контексті зміни парадигми й образу історії. У виданні представлено аналіз теоретико-методологічних уявлень і конкретної дослідницької практики окремих зарубіжних учених, провідних історіографічних напрямів і національних історичних шкіл. Матеріал, який подано в посібнику, дає змогу сформувати уявлення про сучасний стан, проблеми і перспективи історіописання в умовах множинності інтерпретативних парадигм історичної реальності. Посібник підготовлений на основі нормативного курсу лекцій і практичних занять навчальної дисципліни «Зарубіжна історіографія всесвітньої історії» у рамках магістерської програми спеціальності «історія» Київського університету імені Бориса Грінченка.
Навчальний посібник призначений для студентів вищих навчальних закладів історичних спеціальностей, а також для всіх, хто цікавиться історією. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕДМОВА
Лекція 1
ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСУ 8
Становлення історіографії як науки – 8. Предмет, завдання й періодизація курсу «Зарубіжна історіографія всесвітньої історії». Джерельна база − 12. Понятійно-категоріальний апарат сучасної історіографії. Історія і колективна пам’ять.
Лекція 2
ОСНОВНІ ШКОЛИ Й НАПРЯМИ ІСТОРІОПИСАННЯ ХІХ ст……………
Романтизм першої половини ХІХ ст. та історична наука. Утвердження наукових засад історіописання. Позитивізм. Інституалізація історії як науки. Образ історії ХІХ ст. та його прикметні риси.
Лекція 3
КРИЗА ІСТОРИЧНОЇ ДУМКИ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX ст…………..
Поняття кризи науки в сучасній історіографії. Філософія «модерну» і її вплив на історіописання Заходу: критика позитивізму. Сумніви щодо європоцентризму в працях дослідників початку ХХ ст. Контрольні питання.
Лекція 4
«НОВА ІСТОРИЧНА НАУКА» У ФРАНЦІЇ………………………………
Становлення нової історичної науки у Франції. Творчість М. Блока, Л. Февра. Школа «Анналів» і дослідження історії ментальності. Історична антропологія як новітня парадигма історіописання.
Лекція 5
АНГЛО-АМЕРИКАНСЬКА ІСТОРІОГРАФІЯ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст.
Парадигма нової соціальної історії в другій половині ХХ ст. «Нова соціальна історія» у Великобританії. «Нова історична наука» в США: напрями й представники. Психоісторія як один з напрямів «нової історії».
Лекція 6
ЗАРУБІЖНА ІСТОРІОГРАФІЯ КІНЦЯ ХХ − ПОЧАТКУ ХХІ ст…………..
Постмодернізм і «лінгвістичний поворот» в історії. Мікроісторичні студії як розширення дослідницьких практик новітніх істориків. Історична антропологія в Німеччині.
Методичні рекомендації до самостійної роботи
Схема навчального проекту «Вивчення творчої спадщини історика»
Тематика індивідуальних завдань
Питання до заліку
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|