Оксана Драч » Вища жіноча освіта в Російській імперії в другій половині ХІХ – на початку ХХ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Вища жіноча освіта в Російській імперії в другій половині ХІХ – на початку ХХ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.8 МБ)
|
|
Опис: |
Враховуючи актуальність даної проблеми, наукове і практичне її значення,
спираючись на досягнення попередніх дослідників і зважаючи на недостатній
рівень її розробки з позицій нових вимог, мета дисертаційної роботи полягає в
тому, щоб проаналізувати процес становлення та розвитку вищої жіночої освіти в
Російській імперії в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., висвітлити її
основні тенденції та найхарактерніші особливості, виявити можливості
використання прогресивних ідей цього досвіду в розвитку вищої освіти в Україні.
Для реалізації мети поставлено такі дослідницькі завдання:
• з’ясувати чинники, які зумовили становлення вищої жіночої освіти в
Російській імперії;
• проаналізувати взаємовідносини батьків і дітей у контексті освітніх
запитів жіночої молоді;
• показати значення громадських дискусій як складову осмислення
тогочасним соціумом нових жіночих ролей;
• розглянути політику державної влади у сфері вищої жіночої освіти та
комплекс факторів, що її визначали;
7
• дослідити позицію урядовців та громадськості в питанні допущення
жінок до університетів Російської імперії;
• розкрити процес становлення ВЖК та організаційно-правові засади
їхньої діяльності;
• виявити особливості навчального процесу у вищій жіночій школі та
кількісні параметри динаміки слухацького контингенту;
• систематизувати форми громадської підтримки ВЖК та види соціальної
допомоги слухачкам;
• реконструювати соціальний портрет та обставини повсякденного життя
курсисток вищої школи. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП 3
Розділ 1 Історіографія, джерела та методологія дослідження 12
1.1. Історіографія проблеми 12
1.2. Аналіз джерельної бази 33
1.3.Теоретико-методологічні засади дослідження 47
Розділ 2 Суспільство в осягненні вищої жіночої освіти 59
2.1. Суспільні трансформації другої половини ХІХ − початку ХХ ст. як
фактор емансипації жінок 59
2.2. Осмислення батьками інноваційних запитів доньок 80
2.3. Дискусія щодо вищої освіти для «слабкої статі» 101
2.4. Форми громадської підтримки вищих жіночих курсів 120
Розділ 3 Політика державної влади у сфері вищої жіночої освіти 144
3.1. Офіційний дискурс щодо наукових запитів жінок 144
3.2. Діяльність урядових комісій 1870−1880-х рр. із питань жіночої
освіти 167
3.3. Влада і вища жіноча школа на початку ХХ ст. 182
3.4. Позиція влади з приводу допуску жінок в університети 199
3.5. Правове становище випускниць 213
Розділ 4 Створення вищих жіночих курсів та засади їхньої діяльності 228
4.1. Формування мережі вищих жіночих курсів 228
4.2. Організаційно-правові засади діяльності 250
4.3. Навчальний процес: плинність та результативність 270
4.4. Соціальна підтримка слухачок 290
Розділ 5 Курсистка – жінка модерного часу 314
5.1. Динаміка контингенту вищих жіночих курсів 314
5.2. Соціальний портрет слухачок 336
5.3. Повсякдення курсисток: очікування і реалії 357
5.4. Культурницький потенціал і самореалізація випускниць 380
ВИСНОВКИ 396
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 408
ДОДАТКИ 510
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|