Петро Довбня » Становлення і розвиток Київської науково-математичної школи: педагогічний аспект (кінець ХІХ - початок ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Становлення і розвиток Київської науково-математичної школи: педагогічний аспект (кінець ХІХ - початок ХХ ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
08.10.2023 |
|
Твір змінено: |
08.10.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.8 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – виявити джерела становлення, етапи та основні
тенденції розвитку Київської науково-математичної школи досліджуваного
періоду, проаналізувати сутність підготовки майбутнього дослідника в науково-
математичній школі, актуалізувати ідеї, які заслуговують на врахування чи
використання в сучасній вищій школі України.
Поставлена мета передбачає виконання таких завдань:
- визначити соціально-економічні, суспільно-політичні та культурно-
історичні передумови становлення Київської науково-математичної
школи в кінці ХІХ – на початку ХХ ст.;
- систематизувати сучасні міждисциплінарні знання про наукову школу та
виявити структуру, періоди розвитку, характерні ознаки Київської
науково-математичної школи під керівництвом професора Д.О.Граве;
- узагальнити педагогічні умови ефективної підготовки творчої особистості
в науковій школі професора Д.О.Граве;
- з’ясувати внесок досліджуваної Київської науково-математичної школи в
розвиток математичної освіти і науки України та визначити перспективні
шляхи творчого використання її спадщини в сучасних умовах. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП ....................................................................................................................... 4
РОЗДІЛ І. ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ДЖЕРЕЛ СТАНОВЛЕННЯ
КИЇВСЬКОЇ НАУКОВО-МАТЕМАТИЧНОЇ ШКОЛИ НА МЕЖІ ХІХ і ХХ ст. . 16
1.1. Соціально-економічний та культурно-освітній розвиток України в кінці
XІX – на початку XX ст. ……………………………………………………...16.
1.2. Розвиток математичної науки та освіти в університетах Росії й України та
основні напрями наукових досліджень із математики в країнах Західної
Європи в кінці ХІХ – на початку ХХ ст. …….…………………………… …...36
1.3. Генезис змісту наукової і педагогічної діяльності кафедри чистої та
прикладної математики Київського університету Св. Володимира ………56
1.4. Особливості організації навчального процесу та підготовки науково-
педагогічних кадрів на фізико-математичних факультетах ………………68
Висновки до розділу І ………………………………………………………78
РОЗДІЛ ІІ. НАУКОВА ШКОЛА Д.О.ГРАВЕ ЯК ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА
ЕФЕКТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОСЛІДНИКІВ............................ 83
2.1. Наукові школи та їх класифікація …………………………………………83
2.2. Д.О.Граве як математик, педагог, організатор науки ……………………..95
2.3. Особливості педагогічної системи наукової школи Д.О.Граве ……...112
2.4. Педагогічні засади науково-алгебраїчної школи Д.О.Граве в порівнянні з
науково-математичними школами П.Л.Чебишева (Санкт-Петербург) та
М.М.Лузіна (Москва) ……………………………………………………..124
Висновки до розділу ІІ ………………..........................................................134
РОЗДІЛ III. РОЗВИТОК КИЇВСЬКОЇ НАУКОВО-МАТЕМАТИЧНОЇ ШКОЛИ .... 139
3.1. Особистості учнів Київської науково-математичної школи як важливий
фактор спадкоємності традицій, збереження і поповнення наукового
потенціалу ………………………………………………………………………..140
3.2. Внесок послідовників Д.О.Граве в модернізацію математичної освіти .162
3.3. Можливості використання педагогічної спадщини школи Д.О.Граве в
системі математичної освіти ………………………………………………173
3
Висновки до розділу ІІІ …………………......................................................184
ВИСНОВКИ ........................................................................................................... 189
ДОДАТКИ .............................................................................................................. 205
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ............................................................... 236
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|