Ольга Долгушева » Типологія комічного в художній прозі І.С. Нечуя-Левицького і Марка Твена
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Типологія комічного в художній прозі І.С. Нечуя-Левицького і Марка Твена
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2000 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
30.07.2024 |
|
Твір змінено: |
30.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(581.6 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації – на підставі аналізу художньої прози,
теоретичних праць відстежити, як подібні чи відмінні феномени
мислення, естетики, культури, духовності українського та
американського народів відтворюються в творчості письменників, і
яким чином визначається їхня художня оригінальність й комічна
імплікація.5
Для досягнення поставленої мети необхідним постає розв’язання
конкретних завдань:
- розкрити культурно-типологічну генезу концепту “комічного”
у вітчизняних та зарубіжних поетиках та естетиках;
- з’ясувати витоки комічного і гумору в творах І.С.Нечуя-
Левицького та Марка Твена;
- виявити літературно-художню типологію комічного в прозі
обох авторів у параметрах “трикстер” – “простак” – “маска”;
- висвітлити самобутність комічного у Марка Твена та І.С.Нечуя
-Левицького під кутом зору художньої імплікації та тропу “сварки”;
- виявити художньо-стилістичні та наратологічні домінанти в
поетиці комічного в прозі українського й американського митців. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
стор.
Вступ 3
Розділ 1 Концепт “комічного” у
вітчизняних та зарубіжних
естетиках і поетиках
10
Розділ 2 “Трикстер” – “простак” –
“маска” в художній прозі І.С.
Нечуя-Левицького та Марка
Твена
45
2.1 “Трикстер” – “простак”
–“маска”: загальний обрис
45
2.2 Типологія “простака” в прозі
І.С.Нечуя-Левицького та
Марка Твена
56
2.2.1 “Простак-пройдисвіт” 56
2.2.2 “Простак- витівник” 62
2.2.3 “Простак-жертва” 70
2.2.4 “Простак-франт” 76
2.2.5 “Маска” Марка Твена та
“точка зору” І.С.Нечуя-
Левицького
80
Розділ 3 Імплікація і троп “сварки” в
художніх творах І.С.Нечуя-
Левицького та Марка Твена
89
3.1 Імплікація “земельної сварки” 93
3.2 Малюнок “родинної сварки” 102
3.3 Художня концепція
“сусідської сварки”
116
3.4 Художня сугестія “релігійної
сварки”
122
Висновки 135
Список використаних
джерел
141
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|