|
Написано: |
202 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
04.12.2020 |
|
Твір змінено: |
22.12.2020 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.7 МБ)
|
|
Опис: |
Девдюк І. В.
Екзистенційний дискурс в українській та британській прозі міжвоєнного періоду: монографія. Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г. М., 2020. – 484 с.
ISBN 978-966-2343-94-6 УДК 82.091
У монографії досліджено типологічні особливості художньої актуалізації
екзистенційного дискурсу в прозі українських (В. Винниченко, Ірина Вільде, М. Ірчан,
М. Могилянський, В. Підмогильний, Є. Плужник, М. Хвильовий, Ю. Яновський та ін.) і
британських (Вірджинія Вулф, О. Гакслі, Д. Г. Лоуренс, В. С. Моем, Р. Олдінґтон та
ін.) авторів періоду міжвоєння (1918–1939). Аналіз національної специфіки
екзистенційних парадигм двох літератур здійснено на тлі суспільно-політичних та
соціокультурних процесів доби. Доведено закономірність культивування ідей, образів,
мотивів екзистенцфілософії в українському та британському письменстві
зазначеного періоду. Особливу увагу приділено теоретичним та методологічним
аспектам студіювання екзистенційного дискурсу різнонаціональних літератур
Монографія адресована літературознавцям, викладачам, вчителям, студентам
філологічних спеціальностей і всім, хто цікавиться актуальними питаннями
компаративного аналізу українського та британського письменства. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП ……………………………………………………………….. 5
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ТА
КРИТИЧНА РЕЦЕПЦІЯ ЕКЗИСТЕНЦІЙНОГО ДИСКУРСУ
УКРАЇНСЬКОГО І БРИТАНСЬКОГО ПИСЬМЕНСТВА
МІЖВОЄННИХ ДЕСЯТИЛІТЬ …………………………………... 19
1.1. Екзистенційний дискурс художнього тексту як предмет
літературної компаративістики: теоретико-методологічний аспект 19
1.2. Екзистенційна проза 1920-х – 1930-х років у критичній
рецепції українських літературознавців ……………………………. 36
1.3. Літературно-критичне дослідження екзистенційної
проблематики британського письменства міжвоєнних десятиліть . 54
Висновки до першого розділу ……………………………………. 78
РОЗДІЛ 2. ФЕНОМЕН ЕКЗИСТЕНЦІЙНОСТІ В
ЛІТЕРАТУРНОМУ ПРОСТОРІ УКРАЇНИ ТА БРИТАНІЇ:
ДІАХРОНІЧНИЙ ЗРІЗ ……………………………………………... 84
2.1. Витоки та особливості оприявлення феномену
екзистенційності в українському письменстві ……………………. 84
2.2. Модуси художньої екзистенційності в літературі Британії ... 107
Висновки до другого розділу ……………………………………... 126
РОЗДІЛ 3. ХУДОЖНІ МОДИФІКАЦІЇ ЧАСОПРОСТО-
РОВОЇ ЕКЗИСТЕНЦІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ ТА БРИТАНСЬКІЙ
ПРОЗІ ПЕРІОДУ МІЖВОЄННЯ …………………………………. 131
3.1. Просторова експлікація абсурдної дійсності у прозі
М. Хвильового та О. Гакслі: тиранія «статики» і руйнівна ілюзія
«динаміки». …………………………………………………………… 131
3.2. Онтологічно-екзистенційний вимір урбаністичного
часопростору в українській та британській прозі (на матеріалі
творів В. Підмогильного, І. Вільде, М. Хвильового, В. Вулф,
О. Гакслі, Р. Олдінґтона та ін.) ………………………………………
3.3. Екзистенційні домінанти воєнного хронотопу в повісті
М. Ірчана «Карпатська ніч» і романі Р. Олдінґтона «Смерть
героя» ………………………………………………………………….
161
192
3.4. Дихотомії свобода / несвобода, свобода / необхідність у
часопросторі романів-антиутопій «Сонячна машина»
В. Винниченка і «Прекрасний новий світ» О. Гакслі ……………... 208
Висновки до третього розділу ……………………………………. 236
РОЗДІЛ 4. ЛЮДИНА В ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНИХ
СИТУАЦІЯХ – ВАРІАТИВНІСТЬ АКТУАЛІЗАЦІЇ У
ТВОРАХ УКРАЇНСЬКИХ І БРИТАНСЬКИХ АВТОРІВ ……... 241
4.1. Самотність як модус буття творчої особистості у творах
українських та англійських прозаїків ………………………………. 241
4.2. Любов як чинник самоусвідомлення персонажів у «Недузі»
Є. Плужника та «Закоханих жінках» Д. Г. Лоуренса: діалектика
раціонального / чуттєвого, тілесного / духовного …………………. 269
4.3. Екзистенціал «смерть» у світлі танатологічного досвіду
персонажів як суб’єктивних / абстрактних мислителів у прозі
М. Могилянського, В. Підмогильного, В. Вулф, В. С. Моема та ін. 300
Висновки до четвертого розділу ………………………………….. 327
РОЗДІЛ 5. ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНЕ ОСМИСЛЕННЯ
БУТТЯ КРІЗЬ ПРИЗМУ КАТЕГОРІЇ СТАТІ ………………….. 331
5.1. Ґендерний аспект амбівалентності Свого / Чужого (на
матеріалі романів «Невеличка драма» В. Підмогильного та
«Коханець леді Чатерлей» Д. Г. Лоуренса) ………………………… 331
5.2. Модуси жіночої екзистенції у прозі Ірини Вільде та
Вірджинії Вулф ………………………………………………………. 354
Висновки до п’ятого розділу ……………………………………... 375
ВИСНОВКИ ………………………………………………………. 379
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………… 391
ДОДАТКИ…………………………………………………………. 444
ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК…………………………………..….… 451
АНОТАЦІЯ ……………………………………………………….. 472
|
|
|