Омер Дерменджі » Трансформації сюжетів та образів у художній літературі (на матеріалі творів про Роксолану)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Трансформації сюжетів та образів у художній літературі (на матеріалі творів про Роксолану)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.05.2024 |
|
Твір змінено: |
24.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(548.9 КБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є з’ясування типологічної та генетичної сутності
літературного явища трансформації сюжетно-образного матеріалу у творах
про Роксолану, розкриття внутрішніх закономірностей, притаманних
літературному явищу як історичному феномену і водночас як літературному
факту взагалі в межах національної та, в остаточному підсумку, світової
літератури. Поставлена мета зумовлює низку конкретних завдань:
• визначити місце образу Роксолани у світовій літературі;
• розглянути історико-літературний матеріал під кутами зору синхронії
та діахронії його становлення і функціонування;
• окреслити характерні риси трьох інтерпретаційних канонів,
сформованих у річищах західноєвропейської, турецької, української
літературних традицій;
• дослідити характер взаємодії традиційного й оригінально-авторського
в нових літературних варіантах;
• визначити інтенційну основу художніх творів, їх провідні мотиви,
дати типологічну й поетологічну характеристику;
• розглянути художні інтерпретації образу Роксолани у світлі
антиколоніального, феміністичного, орієнталістичного дискурсів,
з’ясувати міфічну основу цих інтерпретацій, окреслити структуру і
суспільні функції міфу про Роксолану; осмислити вплив національно-
історичних, соціально-ідеологічних, морально-психологічних
8
чинників на характер переосмислення;
• встановити ступінь оригінальності трансформації традиційного
матеріалу з погляду закономірностей загальносвітового і конкретно-
національних літературних процесів та їх домінуючих тенденцій,
розглянути вплив нормативних принципів панівного літературного
стилю та індивідуальних творчих манер на характер переосмислення. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
РОЗДІЛ 1. Образ Роксолани – традиційний персонаж світової літератури. 18
РОЗДІЛ 2. Дискурс Роксолани у світовій художній літературі та культурі . 37
2.1. Тема Роксолани у світлі дискурсивних практик . . . . . 38
2.2. Канони інтерпретації образу Роксолани у світовій
художній літературі . . . . . . . . . . . . . 59
2.2.1. Українська інтерпретація . . . . . . . . . . . 60
2.2.2. Європейська інтерпретація . . . . . . . . . . 74
2.2.3. Турецька інтерпретація . . . . . . . . . . . 89
РОЗДІЛ 3. Трансформація мотивів у сюжетно-образному матеріалі
творів про Роксолану . . . . . . . . . . . 94
3.1. Анастасія Лісовська – узагальнений образ української дівчини . . 94
2
3.2. Фольклорні джерела у трактуванні полону й шляху до Стамбула . . 100
3.3. Стосунки з Сюлейманом . . . . . . . . . . . . 111
3.4. Гарем як тло і середовище, трактування злочинів Роксолани . . . 125
3.5. Діяльність Роксолани . . . . . . . . . . . . . 134
3.6. Зіткнення релігій у житті Роксолани . . . . . . . . . 146
3.7. Роксолана на перехресті двох світів . . . . . . . . . . 156
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ . . . . . . . . . . 188
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|