Костянтин Дерев'янко » Концепція «кризи сучасного мистецтва» в естетиці Ганса Зедльмайра
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Концепція «кризи сучасного мистецтва» в естетиці Ганса Зедльмайра

Дисертація
Написано: 2009 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 27.01.2025
Твір змінено: 27.01.2025
Завантажити: pdf див. (1.7 МБ)
Опис:
Р. Гвардіні, Х. Ортега-і-Гасет, О. Шпенглер, Е. Юнгер, М. Бердяєв,
В. Вейдле, П. Сорокін та ін. Але, на відміну від них, Г. Зедльмайр у своїх
висновках спирався на численні копіткі дослідження образотворчого
мистецтва останніх століть.
Серед сучасних російських естетиків кризу мистецтва в контексті
культури вивчають Ю. Борєв, В. Бичков, В. Шестаков, О. Кривцун,
Є. Яковлєв та інші.
В українській естетиці підґрунтям для дослідження кризи сучасного
мистецтва та культури стали концепції М. Бровка, О. Воєводіна, Т. Гуменюк,
О. Канарського, С. Кримського, Д. Кучерюка, Л. Левчук, В. Личковаха, В. Ляха,
С. Овчаренко, О. Оніщенко, В. Панченко, М. Поповича, С. Уланової та ін.
В. Ісаєв розглядає процеси дегуманізації мистецтва в просторі квазікультури та
цивілізації. В. Суханцева аналізує метафізичні засади культури як суто
людського персоніфікованого буття. У цьому контексті кризовий стан і
деформація особистості обов’язково спричиняють деформацію та масовізацію
мистецтва. О. Капічіна досліджує естетично-ціннісний вимір сучасного
людського буття.
Незважаючи на публікації цих та багатьох інших вчених, проблема
кризи сучасного мистецтва залишається актуальною.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами.
Дисертацію виконано в контексті інтегрованої програми наукових
досліджень Східноукраїнського національного університету імені
Володимира Даля в галузі світової філософії та естетики за темою:
«Концепція «кризи сучасного мистецтва» в естетиці Ганса Зедльмайра».
Мета дослідження полягає в розкритті філософсько-естетичних засад
естетично-мистецтвознавчої системи та виявленні основних принципів
концепції «кризи сучасного мистецтва» Ганса Зедльмайра.
Реалізація поставленої мети передбачає вирішення наступних
завдань:

8

- реконструювати процес становлення та розвитку естетично-
мистецтвознавчих ідей Г. Зедльмайра;
- розкрити духовну спрямованість естетичних ідей Г. Зедльмайра;
- визначити імпліцитну структуру концепції «кризи сучасного
мистецтва» Г. Зедльмайра;
- розглянути ставлення австрійського теоретика до кризових явищ у
мистецтві ХХ ст.;
- визначити роль та значення теоретичної спадщини Г. Зедльмайра в
наш час.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.