Валерій Дембіцький » Підвищення ефективності системи рекуперації енергії колісних транспортних засобів з електричним приводом
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Підвищення ефективності системи рекуперації енергії колісних транспортних засобів з електричним приводом
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2015 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
23.05.2020 |
|
Твір змінено: |
23.05.2020 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(7.8 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи полягає у підвищенні ефективності енергетичних
показників колісних транспортних засобів з електричним приводом у фазі
сповільнення шляхом вдосконалення системи рекуперативного гальмування.
У відповідності до поставленої мети визначено задачі дослідження:
- розробка математичної моделі процесу рекуперативного гальмування
транспортного засобу, обладнаного електроприводом із застосуванням
комплексного підходу, яка дозволить за заданими конструктивними
параметрами прогнозувати енергетичні та гальмівні показники
транспортного засобу;
- дослідження впливу конструктивних параметрів транспортного засобу та
зовнішніх чинників на процес рекуперативного гальмування;
- впровадження системи рекуперації енергії на експериментальний автомобіль
ГСУ-1 та забезпечення її роботи з максимальною ефективністю;
- проведення експериментальних досліджень процесу рекуперативного
гальмування з метою перевірки адекватності розробленої математичної
моделі;
- розробка рекомендацій спрямованих на забезпечення акумулювання
максимальної кількості рекуперованої енергії під час процесу
рекуперативного гальмування транспортного засобу, обладнаного
електроприводом. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..................................................................................................................... 5
РОЗДІЛ 1 СУЧАСНИЙ СТАН ПИТАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
РОЗВИТКУ АВТОМОБІЛІВ З ЕЛЕКТРИЧНИМ ПРИВОДОМ ...................... 11
1.1 Сучасний стан ринку транспортних засобів, обладнаних
електродвигунами ................................................................................................. 11
1.2 Принципова схема системи рекуперації енергії .................................... 15
1.3 Гальмівні системи та рекуперація енергії .............................................. 18
1.4 Аналіз останніх досліджень ..................................................................... 23
1.5 Висновки з розділу .................................................................................... 35
РОЗДІЛ 2 РОЗРОБКА МАТЕМАТИЧНОЇ МОДЕЛІ ПРОЦЕСУ
РЕКУПЕРАТИВНОГО ГАЛЬМУВАННЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ,
ОБЛАДНАНОГО ЕЛЕКТРОПРИВОДОМ ......................................................... 36
2.1 Розклад сил під час гальмування автомобіля ......................................... 36
2.2 Ідентифікація складників процесу рекуперативного гальмування ..... 38
2.2.1 Гальмівний момент електродвигуна .................................................... 38
2.2.2 Сила опору повітря ................................................................................ 40
2.2.3 Сповільнення транспортного засобу .................................................... 42
2.2.4 Поздовжній профіль дороги .................................................................. 44
2.2.5 Передатні числа трансмісії .................................................................... 47
2.3 Математична модель процесу рекуперативного гальмування
транспортного засобу ............................................................................................ 49
2.3.1 Енергетичний баланс процесу рекуперативного гальмування ......... 49
2.3.2 Регулювання процесу рекуперативного гальмування ........................ 53
2.3.2.1 Регулювання процесу рекуперативного гальмування
потенціометричними давачами ............................................................................ 54 3
2.3.2.2 Регулювання широтно-імпульсною модуляцією ............................. 57
2.3.3 Модель регульованого процесу рекуперативного гальмування ....... 63
2.4 Керування процесом рекуперативного гальмування ............................ 64
2.5 Висновки з розділу .................................................................................... 71
РОЗДІЛ 3 ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ...................................... 72
3.1 Загальні умови та методика проведення досліджень ............................ 72
3.1.1 Умови та завдання досліджень ............................................................. 72
3.1.2 Параметри, які реєструються ................................................................ 75
3.1.3 Випробувальне устаткування для проведення експерименту ........... 76
3.1.4 Методи вимірювання ............................................................................. 78
3.2 Планування експерименту ....................................................................... 80
3.3 Опрацювання результатів експерименту ................................................ 85
3.3.1 Службове гальмування .......................................................................... 85
3.3.2 Оцінювання невизначеності вимірювань ............................................ 89
3.3.2.1 Оцінювання невизначеності ефективності гальмування ................ 90
3.3.2.2 Оцінювання невизначеності показників енергоефективності ...... 101
3.4 Регресійні математичні моделі процесу рекуперативного
гальмування ......................................................................................................... 104
3.5 Висновки з розділу .................................................................................. 111
РОЗДІЛ 4 РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ
ПРОЦЕСУ РЕКУПЕРАТИВНОГО ГАЛЬМУВАННЯ АВТОМОБІЛЯ З
ЕЛЕКТРИЧНИМ ПРИВОДОМ ......................................................................... 112
4.1 Оцінювання результатів теоретичних та експериментальних
досліджень ........................................................................................................... 112
4.2 Дослідження роботи системи рекуперації ............................................ 114
4.2.1 Ефективність гальмування .................................................................. 114 4
4.2.2 Рух у міському їздовому циклі ........................................................... 119
4.2.3 Блокування коліс автомобіля під час рекуперативного
гальмування ......................................................................................................... 123
4.2.4 Рух транспортного засобу з електричним приводом на затяжних
спусках .................................................................................................................. 128
4.3 Засади функціонування системи управління рекуперацією енергії
гібридного автомобіля ........................................................................................ 133
4.4 Прогнозування процесів рекуперативного гальмування та
підвищення їх ефективності ............................................................................... 135
4.4.1 Режим роботи накопичувачів енергії ................................................. 135
4.4.2 Пропозиції по реалізації підвищення ефективності систем
рекуперації енергії ............................................................................................... 146
4.4.3 Прогнозовані процеси рекуперативного гальмування під час
руху транспортного засобу................................................................................. 151
4.4.4 Розрахунок системи рекуперативного гальмування ........................ 151
4.5 Показники ефективності системи рекуперативного гальмування ..... 152
4.6 Висновки з розділу .................................................................................. 155
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ .................................................................................... 157
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ........................................................... 159
ДОДАТКИ ............................................................................................................ 180
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|