Ганна Давидова-Біла » Український літературний аванґард: пошуки, стильові напрямки 
                
                                                            
                    
    | [додати інший файл чи обкладинку цього твору]
        [додати цей твір до вибраного] | 
    | Український літературний аванґард: пошуки, стильові напрямкиДисертація | 
    |  | 
    | 
                
            |  |  
            | Написано: | 2005 року |  
            |  |  
            | Розділ: | Наукова |  
            |  |  
            | Твір додано: | 20.09.2024 |  
            |  |  
            | Твір змінено: | 20.09.2024 |  
            |  |  
            | Завантажити: | pdf
                                див.
                                (1.2 МБ) |  
            |  |  
                | Опис: | Мета і завдання дослідження. “Хвильовий” підхід до аванґарду як конгломерату стильових напрямків має на меті вивчення особливостей
 становлення дискурсу в 1920-х роках, трансформацій зазначеного культурного
 явища під час згортання стильової поліфонії, а згодом і за доби “великого
 перелому”. Зокрема вивчення поетики аванґардизму (темаріуму, образних рядів
 , жанротворчих експериментів, функціонального діалогу з читачем) осмислення
 проблеми наступних відношень: ранній український модернізм – аванґард –
 зрілий модернізм; розширення емпірично-зіставного матеріалу з метою
 поглиблення дослідних спостережень на діахронічному зрізі: історичний
 аванґардизм (1910-20 рр.) – неоаванґард (1950-60 рр.) і поставанґард (1990 рр.).
 |  
                |  |  
                | Зміст: | [натисніть, щоб розгорнути] 2ЗМІСТ
 ЗМІСТ............................................................................................................................................... 2
 ВСТУП............................................................................................................................................. 4
 Розділ 1. КОНЦЕПТОЛОГІЯ АВАНҐАРДУ..................................................................... 13
 1.1. Історико-культурні передумови виникнення аванґардизму.........18
 1.1.1. Соціофілософські дискурси як чинники кризи
 гуманістичного наративу..........................................................................19
 1.1.2. Стильові попередники аванґарду………………………………...29
 1.2. Проблема термінології та періодизації руху..................................34
 1.2.1. Аванґард – модернізм: мутація ідей............................................38
 1.2.2. Пошук “нижньої хронологічної межі” .......................................42
 1.3. Національні версії стильових напрямків аванґардизму................47
 1.4. Маніфестографія аванґарду.............................................................61
 1.5. Політичне заанґажування мистецтва..............................................69
 1.6. Маскулінне і фемінне. Образ митця в аванґарді........................... 75
 1.7. Елітарне і масове. Дендізм і симультанність.................................79
 Розділ 2. ФУТУРИЗМ: ВІД ПРИВАТНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ
 ДО ЛІТЕРАТУРНОЇ ШКОЛИ..................................................................................................90
 2.1. Стильовий симбіоз 1910-х рр. і виникнення кверофутуризму.....94
 2.1.1. Художньо-артистичне життя першого десятиліття ХХ ст.
 в Україні..................................................................................................... 94
 2.1.2. Відторгнення футуризму від недиференційованого
 “стильового тіла”.....................................................................................101
 2.1.2.1. Футуристичний “стиль життя”................................................... 101
 2.1.2.2. Конфлікт з “Українською хатою”. “Кверо”..............................105
 2.1.3.Урбаністична лірика М.Семенка (від кверо- до панфутуризму)113
 2.1.4. Дельартівська маска в ліриці М.Семенка................................. 129
 2.2. Дискурс футуризму........................................................................ 139
 2.2.1. Дух футуристичності і проблема “переходової доби”............ 139
 2.2.2. Панфутуризм як естетико-теоретична конструкція.................147
 2.2.3.Поезомалярство і пошук метамови мистецтва..........................157
 2.2.4. Концепт екзотичного в дискурсі аванґарду..............................168
 2.3. У напрямі до стильового монологізму......................................... 173
 2.3.1. Дискурс “Нової Ґенерації” (1927-30 рр.)...................................173
 2.3.1.1. Біоґенетичний закон у теоретичній конструкції
 панфутуризму................................................................................................176
 2.3.1.2. Проблема психологізму................................................................186
 2.3.1.3. Жанрові пошуки новоґенераційного періоду...........................190
 2.3.2. Ігрові форми в дискурсі футуризму. Міт про Едварда Стріху...2073
 Розділ 3. ОПОЗИЦІЙНІ ДО ФУТУРИЗМУ ХУДОЖНІ ПРАКТИКИ……223
 3.1. Український конструктивізм……………………………………...223
 3.1.1. “Динамічний спіралізм” В.Поліщука……………………….….225
 3.1.2. Принцип “конструктивності” М.Йогансена……………………249
 3.2. Літературознавство у пошуках експресіонізму…………………. 264
 3.2.1. В.Стефаник у колі предтеч експресіонізму...............................265
 3.2.1.1. Психотичний процес і автентика виражальності............. 265
 3.2.1.2. Життєві цінності (мужик / Бог)..........................................277
 3.2.2. Експресіонізм як світогляд і методологія (Л.Курбас)..............285
 3.2.2.1. Нове світовідчуття і “лівий фронт мистецтв”.................. 286
 3.2.2.2. Концепція стадіальності. Аналітична домінанта нового
 мистецтва.............................................................................................292
 Розділ 4. СЮРРЕАЛІЗМ: СТИЛЬОВА СПАДКОЄМНІСТЬ
 У ЗВОРОТНІЙ ПЕРСПЕКТИВІ............................................................................................ 307
 4.1. Артистична атмосфера Львова міжвоєнного  періоду
 і проблема альтернативних стильових напрямів..................................307
 4.1.1. “Митуса” – ІНТЕБМОВСЕҐІЇ.................................................... 309
 4.1.2. “Artes” – АНУМ – поети-художники – Б.-І.Антонич.............. 320
 4.2. Повоєнний сюрреалізм...................................................................347
 4.2.1. Полістилістика І.Костецького....................................................347
 4.2.1.1. Модель сюрреалізму в тандемі І.Костецький – З.Бережан.... 353
 4.2.1.2. Драматургічний експеримент..................................................... 359
 4.2.2. Нью-йоркська група і проблема сюрреалізму..........................367
 4.2.2.1. “Сюрреалістична серійність” Е.Андієвської............................ 369
 4.2.2.2. “Антисимволізм” Ю.Тарнавського............................................ 381
 ВИСНОВКИ...............................................................................................................................394
 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.......................................................................... 404
 |  
                |  |  | 
    |  | 
    |  | 
    | Відгуки читачів: | 
    |  | 
    | Поки не додано жодних відгуків до цього твору. | 
    |  | 
    |  | 
    |  |