Ганна Давидова-Біла » Український літературний аванґард: пошуки, стильові напрямки
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Український літературний аванґард: пошуки, стильові напрямки
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
20.09.2024 |
|
Твір змінено: |
20.09.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. “Хвильовий” підхід до аванґарду як
конгломерату стильових напрямків має на меті вивчення особливостей
становлення дискурсу в 1920-х роках, трансформацій зазначеного культурного
явища під час згортання стильової поліфонії, а згодом і за доби “великого
перелому”. Зокрема вивчення поетики аванґардизму (темаріуму, образних рядів
, жанротворчих експериментів, функціонального діалогу з читачем) осмислення
проблеми наступних відношень: ранній український модернізм – аванґард –
зрілий модернізм; розширення емпірично-зіставного матеріалу з метою
поглиблення дослідних спостережень на діахронічному зрізі: історичний
аванґардизм (1910-20 рр.) – неоаванґард (1950-60 рр.) і поставанґард (1990 рр.). |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
2
ЗМІСТ
ЗМІСТ............................................................................................................................................... 2
ВСТУП............................................................................................................................................. 4
Розділ 1. КОНЦЕПТОЛОГІЯ АВАНҐАРДУ..................................................................... 13
1.1. Історико-культурні передумови виникнення аванґардизму.........18
1.1.1. Соціофілософські дискурси як чинники кризи
гуманістичного наративу..........................................................................19
1.1.2. Стильові попередники аванґарду………………………………...29
1.2. Проблема термінології та періодизації руху..................................34
1.2.1. Аванґард – модернізм: мутація ідей............................................38
1.2.2. Пошук “нижньої хронологічної межі” .......................................42
1.3. Національні версії стильових напрямків аванґардизму................47
1.4. Маніфестографія аванґарду.............................................................61
1.5. Політичне заанґажування мистецтва..............................................69
1.6. Маскулінне і фемінне. Образ митця в аванґарді........................... 75
1.7. Елітарне і масове. Дендізм і симультанність.................................79
Розділ 2. ФУТУРИЗМ: ВІД ПРИВАТНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ
ДО ЛІТЕРАТУРНОЇ ШКОЛИ..................................................................................................90
2.1. Стильовий симбіоз 1910-х рр. і виникнення кверофутуризму.....94
2.1.1. Художньо-артистичне життя першого десятиліття ХХ ст.
в Україні..................................................................................................... 94
2.1.2. Відторгнення футуризму від недиференційованого
“стильового тіла”.....................................................................................101
2.1.2.1. Футуристичний “стиль життя”................................................... 101
2.1.2.2. Конфлікт з “Українською хатою”. “Кверо”..............................105
2.1.3.Урбаністична лірика М.Семенка (від кверо- до панфутуризму)113
2.1.4. Дельартівська маска в ліриці М.Семенка................................. 129
2.2. Дискурс футуризму........................................................................ 139
2.2.1. Дух футуристичності і проблема “переходової доби”............ 139
2.2.2. Панфутуризм як естетико-теоретична конструкція.................147
2.2.3.Поезомалярство і пошук метамови мистецтва..........................157
2.2.4. Концепт екзотичного в дискурсі аванґарду..............................168
2.3. У напрямі до стильового монологізму......................................... 173
2.3.1. Дискурс “Нової Ґенерації” (1927-30 рр.)...................................173
2.3.1.1. Біоґенетичний закон у теоретичній конструкції
панфутуризму................................................................................................176
2.3.1.2. Проблема психологізму................................................................186
2.3.1.3. Жанрові пошуки новоґенераційного періоду...........................190
2.3.2. Ігрові форми в дискурсі футуризму. Міт про Едварда Стріху...2073
Розділ 3. ОПОЗИЦІЙНІ ДО ФУТУРИЗМУ ХУДОЖНІ ПРАКТИКИ……223
3.1. Український конструктивізм……………………………………...223
3.1.1. “Динамічний спіралізм” В.Поліщука……………………….….225
3.1.2. Принцип “конструктивності” М.Йогансена……………………249
3.2. Літературознавство у пошуках експресіонізму…………………. 264
3.2.1. В.Стефаник у колі предтеч експресіонізму...............................265
3.2.1.1. Психотичний процес і автентика виражальності............. 265
3.2.1.2. Життєві цінності (мужик / Бог)..........................................277
3.2.2. Експресіонізм як світогляд і методологія (Л.Курбас)..............285
3.2.2.1. Нове світовідчуття і “лівий фронт мистецтв”.................. 286
3.2.2.2. Концепція стадіальності. Аналітична домінанта нового
мистецтва.............................................................................................292
Розділ 4. СЮРРЕАЛІЗМ: СТИЛЬОВА СПАДКОЄМНІСТЬ
У ЗВОРОТНІЙ ПЕРСПЕКТИВІ............................................................................................ 307
4.1. Артистична атмосфера Львова міжвоєнного періоду
і проблема альтернативних стильових напрямів..................................307
4.1.1. “Митуса” – ІНТЕБМОВСЕҐІЇ.................................................... 309
4.1.2. “Artes” – АНУМ – поети-художники – Б.-І.Антонич.............. 320
4.2. Повоєнний сюрреалізм...................................................................347
4.2.1. Полістилістика І.Костецького....................................................347
4.2.1.1. Модель сюрреалізму в тандемі І.Костецький – З.Бережан.... 353
4.2.1.2. Драматургічний експеримент..................................................... 359
4.2.2. Нью-йоркська група і проблема сюрреалізму..........................367
4.2.2.1. “Сюрреалістична серійність” Е.Андієвської............................ 369
4.2.2.2. “Антисимволізм” Ю.Тарнавського............................................ 381
ВИСНОВКИ...............................................................................................................................394
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.......................................................................... 404
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|