|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
05.06.2020 |
|
Твір змінено: |
05.06.2020 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2 МБ)
|
|
Опис: |
6
Проблеми інформаційних впливів, зокрема роль ЗМІ у висвітленні
етнополітичних конфліктів, пов’язаних з появою нових
держав/державоподібних утворень, аналізували: західні дослідники С. Болл-
Рокич, Д. Браун, М. Гельман, Г. Декоуетт, П. Робінсон, Дж. Сімпсон,
Б. Хоффман; російські фахівці М. Вершинін, А. Подберьозкін, С. Стреляєв,
В. Устинов, Є. Шестерніна, В. Хачтен, Я. Яструбов; вітчизняні теоретики і
практики, насамперед В. Крутов, М. Ожеван, Г. Почепцов, В. Циганов та ін.
Проте, ґрунтовних спеціальних праць, присвячених аналізові процесів
народження нових невизнаних держав/державоподібних утворень в умовах
глобалізації й ескалації інформаційних війн та дослідженню їх впливів на
визнання/невизнання міжнародним співтовариством у вітчизняній науці,
наскільки нам відомо, поки що немає.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами.
Дисертацію виконано в межах науково-дослідницької тематики кафедри
суспільних наук Університету економіки та права «КРОК» «Теоретико-
концептуальні засади дослідження етнополітичних процесів у поліетнічних
країнах в інформаційну добу» (реєстраційний номер 0115U005590). Тема
дисертації затверджена Вченою радою Університету економіки та права
«КРОК» 17 квітня 2014 р. (протокол № 7).
Мета і завдання дослідження – здійснити політологічний аналіз
основних тенденцій та характерних рис державотворчих процесів у сучасному
світі, розкрити причини, що зумовлюють виникнення нових невизнаних
держав/державоподібних утворень та проблеми і перспективи їх існування,
зокрема визнання/невизнання міжнародним співтовариством. Поставлена мета
вимагає виконання наступних дослідницьких завдань:
− здійснити аналіз основних теоретико-методологічних засад
дослідження проблем невизнаних держав як особливого політичного феномену
сучасних міжнародних відносин; − дослідити науковий дискурс щодо дефініцій «невизнана держава»,
«самопроголошена держава», «квазідержава», «де-факто держава» та
запропонувати авторське розуміння і тлумачення зазначених термінів з
урахуванням політико-правових аспектів їх генезису;
− уточнити існуючі закономірності та виявити нові тенденції актуалізації
феномену невизнаних держав, а також дослідити історичні передумови та
причини його зародження;
− з’ясувати сутність міжнародно-правового підходу до
визнання/невизнання нових держав, його позитиви та негативи;
− проаналізувати сучасні тренди стосовно врегулювання етнополітичних
конфліктів, пов’язаних з появою та визнанням/невизнанням світовим
співтовариством нових держав/державоподібних утворень;
− дослідити роль засобів масової інформації (ЗМІ) у формуванні
суспільно-політичної думки на рівні міжнародного співтовариства стосовно
нових держав/державоподібних утворень та їх (ЗМІ) інформаційний вплив на
процеси визнання/невизнання цих утворень;
− проаналізувати західний досвід проведення референдумів щодо
самовизначення народів та окремих територій з метою виявлення основних
причин ініціювання таких референдумів та їх можливих позитивних і
негативних наслідків;
− сформулювати рекомендації, спрямовані на запобігання ескалації
етнополітичних конфліктів та процесів, пов’язаних з проведенням
нелегітимних референдумів щодо самовизначення, результати яких можуть
стати підставою для створення нових невизнаних держав/державоподібних
утворень. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ......................................................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1. ФЕНОМЕН НЕВИЗНАНИХ ДЕРЖАВ У ПОЛІТИЧНІЙ
НАУЦІ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ... 13
1.1. Актуалізація та стан дослідження феномену невизнаних держав ........ 13
1.2. Політологічний дискурс щодо дефініції «невизнана держава» ............ 24
1.3. Теоретико-методологічні засади дослідження невизнаних держав ...... 48
Висновки до першого розділу .......................................................................... 73
РОЗДІЛ 2. ОСНОВНІ ПЕРЕДУМОВИ І ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ ТА
ВИЗНАННЯ/НЕВИЗНАННЯ НОВИХ ДЕРЖАВ/ДЕРЖАВОПОДІБНИХ
УТВОРЕНЬ ............................................................................................................... 77
2.1. Історичні передумови та причини народження і функціонування
невизнаних держав .................................................................................................... 77
2.2. Політико-правова колізія як підстава для інституціонально-правового
визнання/невизнання нових держав/державоподібних утворень ...................... 100
2.3. Роль міжнародного співтовариства в процесах визнання/невизнання
нових держав/державоподібних утворень ............................................................ 125
Висновки до другого розділу ......................................................................... 136
РОЗДІЛ 3. ВРЕГУЛЮВАННЯ ПРОБЛЕМ НЕВИЗНАНИХ ДЕРЖАВ В
УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ТА ЗРОСТАЮЧОГО ВПЛИВУ ЗАСОБІВ
МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ................................................................................... 139
3.1. Роль ЗМІ в політичних процесах визнання/невизнання державності 139
3.2. Засоби, шляхи та методи врегулювання проблем, пов’язаних з
визнанням/невизнанням державності ................................................................... 157
3.3. Західний досвід проведення референдумів щодо самовизначення .... 168
Висновки до третього розділу ........................................................................ 189
ВИСНОВКИ ........................................................................................................... 193
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ .......................................................... 198
ДОДАТКИ ............................................................................................................... 223
|
|
|