Денис Чик » Проза Г. Квітки-Основ'яненка і англійський сентименталізм
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Проза Г. Квітки-Основ'яненка і англійський сентименталізм
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
24.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(577.9 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної роботи — дослідити загальні закономірності
розвитку українського та англійського сентименталізму у ХVIII — першій
половині ХІХ ст. на основі детального зіставного аналізу прози Г. Квітки-
Основ’яненка та С. Річардсона, О. Ґолдсміта, Л. Стерна.
Меті роботи підпорядковані такі конкретні завдання:
— здійснити порівняльно-типологічний аналіз парадигми «природної
людини» у творчості Г. Квітки-Основ’яненка та англійських письменників-
сентименталістів;
— з’ясувати функції та значення засобів і прийомів характерокреаційної
поетики сентименталізму в розкритті психології образів-характерів;
— простежити особливості прояву першообразів колективного
підсвідомого у прозі Г. Квітки-Основ’яненка та англійських письменників-
сентименталістів;
— дослідити художню специфіку пародіювання у творчості Г. Квітки-
Основ’яненка та Л. Стерна як різновиду літературної критики;
— проаналізувати специфіку прозових творів українського й англійського
сентименталізму крізь призму хронотопної організації;
— на матеріалі художньої прози Г. Квітки-Основ’яненка та С. Річардсона,
О. Ґолдсміта, Л. Стерна виявити типологічні закономірності розвитку
українського й англійського сентименталізму. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП..........................................................................................................................4
РОЗДІЛ 1. ТИПОЛОГІЧНА СПОРІДНЕНІСТЬ ІДЕЙНО-ХУДОЖНІХ
ПАРАДИГМ Г. КВІТКИ-ОСНОВ’ЯНЕНКА ТА АНГЛІЙСЬКИХ
ПРОЗАЇКІВ-СЕНТИМЕНТАЛІСТІВ.......................................................................
12
1.1. «Природна людина» у творах Г. Квітки-Основ’яненка,
С. Річардсона, О. Ґолдсміта, Л. Стерна...................................................................19
1.1.1. Рецепція руссоїзму в творчості Г. Квітки-Основ’яненка, О. Ґолдсміта, Л. Стерна.....................................................................................19
1.1.2. Типологія образу-характеру «природної людини»..............................34
1.2. Психологізм сентименталістської прози..........................................................
56
1.2.1. Художній психологізм прозових творів Г. Квітки-Основ’яненка та
Л. Стерна: літературознавчий аспект..............................................................56
1.2.2. Портрет як домінанта психологічного аналізу в творах
сентименталізму.................................................................................................
64
1.2.3. Становлення внутрішнього монологу...................................................82
РОЗДІЛ 2. СПЕЦИФІКА ОПРИЯВНЕННЯ ПЕРШООБРАЗІВ
КОЛЕКТИВНОГО ПІДСВІДОМОГО…………………….....................................94
2.1. Особливості втілення морального дидактизму...............................................99
2.2. Художня трансформація архетипу Аніми......................................................107
РОЗДІЛ 3. ЖАНРОВО-ХРОНОТОПНА СВОЄРІДНІСТЬ
СЕНТИМЕНТАЛІСТСЬКОЇ ПРОЗИ…………………………………….............122
3.1. Пародіювання сентименталістських романів як різновид
літературної критики...............................................................................................125
3.2. Ідилічний хронотоп сентименталістських
прозових творів........................................................................................................143
3.2.1. Політопічна структура простору у прозі Г. Квітки-Основ’яненка, С.
Річардсона, О. Ґолдсміта, Л. Стерна.........................................................143
3.2.2. Ідейно-художня функція соціально-історичного часу
у сентименталістських творах .......................................................................162
ВИСНОВКИ..............................................................................................................
173
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ................................................................180
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|