Денис Чик » Проза Г. Квітки-Основ'яненка і англійський сентименталізм
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Проза Г. Квітки-Основ'яненка і англійський сентименталізм
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
11.10.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(577.9 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної роботи – дослідити загальні закономірності розвитку українського та англійського сентименталізму у ХVIII – першій половині ХІХ ст. на основі детального зіставного аналізу прози Г.Квітки-Основ’яненка та С.Річардсона, О.Ґолдсміта, Л.Стерна.
Меті роботи підпорядковані такі конкретні завдання:
— здійснити порівняльно-типологічний аналіз парадигми «природної людини» у творчості Г.Квітки-Основ’яненка та англійських письменників-сентименталістів;
— з’ясувати функції та значення засобів і прийомів характерокреаційної поетики сентименталізму в розкритті психології образів-характерів;
— простежити особливості прояву першообразів колективного підсвідомого у прозі Г.Квітки-Основ’яненка та англійських письменників-сентименталістів;
— дослідити художню специфіку пародіювання у творчості Г.Квітки-Основ’яненка та Л.Стерна як різновиду літературної критики;
— проаналізувати специфіку прозових творів українського й англійського сентименталізму крізь призму хронотопної організації;
— на матеріалі художньої прози Г.Квітки-Основ’яненка та С.Річардсона, О.Ґолдсміта, Л.Стерна виявити типологічні закономірності розвитку українського й англійського сентименталізму. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..... 4
РОЗДІЛ 1. ТИПОЛОГІЧНА СПОРІДНЕНІСТЬ ІДЕЙНО-ХУДОЖНІХ ПАРАДИГМ Г.КВІТКИ-ОСНОВ’ЯНЕНКА ТА АНГЛІЙСЬКИХ ПРОЗАЇКІВ-СЕНТИМЕНТАЛІСТІВ ..... 12
1.1. «Природна людина» у творах Г.Квітки-Основ’яненка, С.Річардсона, О.Ґолдсміта, Л.Стерна ..... 19
1.1.1. Рецепція руссоїзму в творчості Г.Квітки-Основ’яненка, О.Ґолдсміта, Л.Стерна ..... 19
1.1.2. Типологія образу-характеру «природної людини» ..... 34
1.2. Психологізм сентименталістської прози ..... 56
1.2.1. Художній психологізм прозових творів Г.Квітки-Основ’яненка та Л.Стерна: літературознавчий аспект ..... 56
1.2.2. Портрет як домінанта психологічного аналізу в творах сентименталізму ..... 64
1.2.3. Становлення внутрішнього монологу ..... 82
РОЗДІЛ 2. СПЕЦИФІКА ОПРИЯВНЕННЯ ПЕРШООБРАЗІВ КОЛЕКТИВНОГО ПІДСВІДОМОГО ..... 94
2.1. Особливості втілення морального дидактизму ..... 99
2.2. Художня трансформація архетипу Аніми ..... 107
РОЗДІЛ 3. ЖАНРОВО-ХРОНОТОПНА СВОЄРІДНІСТЬ СЕНТИМЕНТАЛІСТСЬКОЇ ПРОЗИ ..... 122
3.1. Пародіювання сентименталістських романів як різновид літературної критики ..... 125
3.2. Ідилічний хронотоп сентименталістських прозових творів ..... 143
3.2.1. Політопічна структура простору у прозі Г.Квітки-Основ’яненка, С.Річардсона, О.Ґолдсміта, Л.Стерна ..... 143
3.2.2. Ідейно-художня функція соціально-історичного часу у сентименталістських творах ..... 162
ВИСНОВКИ ..... 173
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ..... 180
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|