Опис: |
Чупринін О. О.
Усі уроки української літератури у 9 класі. ІІ семестр. —
Х. : Вид. група «Основа», 2010. — 494, [2] с. (Серія «12-річна школа»)
ISBN 978-617-00-0437-6.
Навчальний посібник містить конспекти усіх уроків української літератури для ІІ семестру 9 класу 12-річної школи. Серед них уроки текстуального вивчення творів, позакласного читання, розвитку зв’язного
мовлення, виразного читання, літератури рідного краю, тематичного
оцінювання. Запропоновані розробки містять елементи нестандартних
підходів, інтерактивн их методик.
Посібник розрахований на вчителів української мови та літератури
шкіл різних типів, керівників методичних об’єднань, викладачів та
студентів вищих навчальних закладів. |
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Зміст
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків
української літератури у 9 класі 12-річної школи.
Семестр ІІ ................................................................ 6
Нова українська література.
М. Гоголь, Т. Шевченко
Урок № 33 М. Гоголь. Літературна діяльність. Романтична
умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала» ...... 10
Урок № 34 М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала». Зв’язок
з «нечистою силою» як метафора злодіяння ............... 26
Урок № 35 Т. Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк
національного відродження в Україні. Вісь
неперервності історичного часу («До Основ’яненка»,
«На вічну пам’ять Котляревському», «Думка»
(«Нащо мені чорні брови...») .................................... 40
Урок № 36 Т. Шевченко «Причинна», «Лілея». Умовність
у баладах, тривога за жіночу долю ............................ 59
Урок № 37 Шевченко «Гайдамаки». Складність історичної долі
українського народу. Повсталий народ як герой
поеми .................................................................... 72
Урок № 38 Т. Шевченко. «Гайдамаки». Характеристика героїв
твору ..................................................................... 89
Урок № 39 Позакласне читання. М. Старицький.
«Остання ніч» ....................................................... 108
Урок № 40 Національна проблематика у творчості Т. Шевченка
періоду «Трьох літ». «Кавказ» ................................ 120
Урок № 41 Т. Шевченко «Великий льох». Історичне минуле
у творі ................................................................. 132
Урок № 42 Т. Шевченко «Чигрине, Чигрине», «Стоїть в селі
Суботові…» ........................................................... 141
Урок № 43 Т. Шевченко «Сон» («У всякого своя доля»).
Сатиричний пафос поеми, його спрямування ............ 150
Урок № 44 Т. Шевченко «І мертвим, і живим, і ненародженим…».
Критичний погляд національної історії задля
перспективи її кращого майбутнього ....................... 164
Урок № 45 Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка.
«Катерина» .......................................................... 174
Урок № 46 Т. Шевченко «Наймичка», «На панщині пшеницю
жала» .................................................................. 186
4 Усі уроки української літератури у 9 класі
Урок № 47 Т. Шевченко «Марія», «У нашім раї на землі» ......... 201
Урок № 48 Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати…»,
«Доля», «Росли укупочці, зросли…» ........................ 211
Урок № 49 Т. Шевченко і Біблія. «Ісаія. Глава 35».
Цикл «Давидові псалми» ....................................... 223
Урок № 50 Підсумковий урок. Світова велич Т. Шевченка ......... 242
Урок № 51 Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-роздум
(За поезіями Т. Шевченка) ..................................... 253
Нова українська література.
П. Куліш, Марко Вовчок
Урок № 52 П. Куліш — письменник, перший український
професійний літературний критик, перекладач.
«До рідного народу» .............................................. 258
Урок № 53 П. Куліш. Кредо митця, його романтична лірика
(«Троє схотінок», «Заворожена криниця») ............... 275
Урок № 54 П. Куліш «Чорна рада» — перший український
історичний роман .................................................. 283
Урок № 55 П. Куліш «Чорна рада». Показ протистояння сил
державотворення і руїнництва ................................ 296
Урок № 56 П. Куліш «Чорна рада». Характеристика образів
твору ................................................................... 317
Урок № 57 Марко Вовчок. Життя і творчість. «Максим Гримач».
Романтичність твору, особливості його сюжету,
характеротворення ................................................ 335
Урок № 58 Марко Вовчок «Максим Гримач». Почуття
відповідальності та вини як уселюдське почуття ....... 346
Урок № 59 Контрольна робота № 3. («Нова українська
література: М. Гоголь, Т. Шевченко, П. Куліш,
Марко Вовчок») .................................................... 355
З літератури ХХ ст.
Урок № 60 Вступ. Бесіда. Література ХХ ст. — мистецтво
оновлених традицій і сміливого новаторства ............ 364
Урок № 61 І. Багряний — один із найталановитіших із когорти
письменників-емігрантів. «Тигролови» —
авантюрно-пригодницький роман ............................ 372
Урок № 62 І. Багряний «Тигролови». Гуманістична ідея
перемоги добра над злом ........................................ 389
Урок № 63 І. Багряний «Тигролови». Сильний тип української
людини — головний герой письменника .................. 406
Урок № 64 Візуальна (зорова) поезія сьогодні (М. Мірошниченко,
В. Женченко, М. Сарма-Соколовський,
А. Мойсієнко) ....................................................... 419
Зміст 5
Урок № 65 В. Герасим’юк. Сповідь душі у віршах сучасного
поета («Чоловічий танець», «Перший сніг»,
«Жива ватра») ...................................................... 436
Урок № 66 Література рідного краю. Життя і творчість
Х. Д. Алчевської ................................................... 450
Урок № 67 І. Липа. Життєва біографія «У невідому путь» ......... 458
Урок № 68 Позакласне читання. І. Липа. «Мати» ..................... 469
Урок № 69 Контрольна робота № 4. «З літератури ХХ ст.» ...... 476
Урок № 70 Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися
упродовж року й найбільше запам’яталися .............. 485
Література ............................................................ 493
|