Богдан Чуловський » Фрідріх Гельдерлін як особистість і митець: особливості рецепції в Україні
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Фрідріх Гельдерлін як особистість і митець: особливості рецепції в Україні
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2001 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
18.05.2025 |
|
Твір змінено: |
18.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(513 КБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Мета дисертації — простежити динаміку і
логіку літературної рецепції творчості Фрідріха Гельдерліна, зумовлену
іманентними особливостями художнього світу письменника та основними
концептами сучасності крізь призму соціокультурної ситуації в Україні.
При цьому ставились і розв’язувалися такі конкретні завдання:
— простежити процес формування духовного світу Ф.Гельдерліна на
основі його листування;
— співвіднести особливості формування духовного світу Фрідріха
Гельдерліна з його естетичними поглядами, відбитими в теоретичних працях і
художніх творах письменника;
— окреслити основні тенденції сприймання та реінтерпретації творчості
Ф.Гельдерліна в Німеччині;
— встановити концептуальні віхи літературної рецепції спадщини Ф.
Гельдерліна в Росії;
— проаналізувати українськомовні версії поезій, визначити мотиви
відбору творів Ф.Гельдерліна для перекладів різними українськими авторами;
— зіставити інтерпретаційні стратегії істориків літератури в Україні та в
Росії, виявити типологічно-диференційні відповідності/відмінності;
— розглянути динаміку літературної рецепції творів Ф.Гельдерліна у
зв’язку з історичною змінюваністю літературних напрямів від романтизму до
постмодернізму. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ 5
Розділ 1. Становлення духовного світу Ф.Гельдерліна та
його відбиття в творчій спадщині письменника 12
1.1. Епістолярій Й.К.Ф.Гельдерліна, його теоретичні праці
як вияв естетичного самоусвідомлення письменника 12
1.2. Філософсько-естетичні засади рецепції постаті і
творчості Ф.Гельдерліна в Україні (на матеріалі історії
естетичної думки і літературної критики ХIХ — поч.
ХХ століття) 30
Висновки з першого розділу 47
Розділ 2. Художній світ Фрідріха Гельдерліна в українських
версіях його поезії з погляду рецептивної теорії 49
2.1. До питання про структурування літературної рецепції 50
2
2
2.2. Поезія Ф.Гельдерліна по-українськи: презентація лірики
в стосунку до цілісності художнього світу митця-філософа 55
2.2.1. Спроба Івана Франка 56
2.2.2. Версії Святослава Гординського і Василя Мисика 59
2.2.3. Внесок Михайла Ореста та Ігоря Качуровського 64
2.2.4. «Репліки» Віктора Коптілова та Петра Тимочка 76
2.3. Переклади Миколи Бажана — культурна подія в
українсько-німецькому літературно-рецептивному
діалозі 82
2.3.1. М.Бажан у контексті літературних взаємин:
передісторія рецепції творчості Ф.Гельдерліна 82
2.3.2. М.Бажан — інтерпретатор лірики Ф.Гельдерліна:
синтез і вершина літературної рецепції німецького
поета в радянській Україні 90
Висновки з другого розділу 100
Розділ 3. Специфіка контекстуальності «гельдерлінознавства»
в Україні 102
3.1. Аспекти вторинно-опосередкованої рецепції особи
і творчості зарубіжного письменника 102
3.2. Досвід німецького гельдерлінознавства 110
3.3. Основні віхи освоєння творчості Ф.Гельдерліна в Росії 117
3.4. Динаміка і логіка історико-літературного дискурсу
в Україні з приводу творчості Ф.Гельдерліна 141
Висновки з третього розділу 160
Висновки 163
Список використаних джерел 168
Додаток. Біо-бібліографічна довідка 200
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|