Дмитро Чучко » Державно-церковні відносини в Молдавському князівстві (1538 – 1859 рр.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Державно-церковні відносини в Молдавському князівстві (1538 – 1859 рр.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
12.04.2017 |
|
Твір змінено: |
24.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає у вивченні змісту та еволюції державно-
церковних відносин на території Молдавії впродовж 1538 – 1859 рр.
Відповідно до мети були поставлені такі дослідницькі завдання:
– проаналізувати територіально-адміністративний й церковно-
канонічний устрій Молдавської землі та охарактеризувати систему
державного і церковного управління в країні у зазначений період;
– з’ясувати ідейні засади візантійської моделі державно-церковних
взаємин та показати механізм її функціонування на тогочасному
молдавському ґрунті;
– дослідити роль зовнішньополітичного чинника у становищі та розвитку
традиційного для Молдавії конструкту державно-церковних відносин у
означену епоху;
– розкрити зміст взаємин державної влади та Церкви під час
володарювання у Молдавській землі господарів-фанаріотів;
– охарактеризувати процес сакралізації влади молдавських господарів з
боку Православної Церкви Молдавії в XVI – XIX ст.;
– з’ясувати роль молдавського православного духовенства в
дипломатичній практиці держави та дослідити його участь у русі за
об’єднання дунайських князівств;
– визначити функції інституту ктиторства на території Молдавської
землі, показати обсяг і зміст матеріальної підтримки церковних установ з
боку правителів країни;
– висвітлити питання утвердження молдавськими воєводами культу
святого великомученика Іоанна Нового (Сучавського) та преподобної
Параскеви Сербської як духовних покровителів Молдавського князівства. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………..………….…….……..4
РОЗДІЛ 1. СТАН ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА
МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ...………..………………………….…...10
1.1. Історіографія проблеми.…….………………………………….…….……..10
1.2. Джерельна база роботи…………………………………….…………....….16
1.3. Теоретико-методологічна основа дослідження………………….......……25
РОЗДІЛ 2. ДЕРЖАВНИЙ УСТРІЙ МОЛДАВІЇ І ОРГАНІЗАЦІЙНА
СТРУКТУРА МОЛДАВСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ МИТРОПОЛІЇ В
1538–1859 РР..…….…..……..………………………………………………..…33
2.1. Територіально-адміністративний і церковно-канонічний поділ
Молдавської землі.……………………………………………………....……....33
2.2. Організація та функціонування системи управління Молдавської
держави...................................................................................................................47
2.3. Православна Церква як духовна опора влади молдавських
господарів………………………………………………...………………..……..56
РОЗДІЛ 3. ІДЕЙНІ ЗАСАДИ ВІЗАНТІЙСЬКОЇ МОДЕЛІ ДЕРЖАВНО-
ЦЕРКОВНИХ ВЗАЄМИН ТА ЇЇ ВТІЛЕННЯ В
МОЛДАВІЇ.…………………………………………………………………...…68
3.1. Візантійський принцип “симфонії” світської і духовної влади та його
реалізація на теренах Молдавського воєводства.…...……………...……….…68
3.2. Роль зовнішньополітичного чинника у становленні та розвитку
молдавської моделі державно-церковних відносин.…………………..………77
3.3. Взаємини державної влади і Церкви в період правління господарів-
фанаріотів.…...……………………………………………………….………..…91
РОЗДІЛ 4. ЦЕРКОВНИЙ ЧИННИК У ДЕРЖАВНОМУ БУДІВНИЦТВІ
МОЛДАВІЇ……….……………………...…………………………………..…101
4.1. Ідея сакралізації влади молдавського господаря.…………..……………101
4.2. Православне духовенство на дипломатичній службі господарів
Молдавії………………………...………………………………...………….….111
4.3. Участь молдавського православного духовенства в русі за об’єднання
дунайських князівств.………………………………………………….………118
РОЗДІЛ 5. ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ
МОЛДАВІЇ.…...............................................................................................…..130
5.1. Інститут церковного ктиторства та його реалізація на теренах
Молдавської землі.……………………...……………..…………….…………130
5.2. Матеріальна підтримка церковних інституцій з боку господарів
Молдавії…………………………………………………………...…………….139
5.3. Утвердження воєводами культу святого великомученика Іоанна Нового
(Сучавського) та преподобної Параскеви Сербської як духовних
покровителів Молдавської землі....…………………………....…………..…..154
ВИСНОВКИ………………………...………………..…………………...……167
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА
ЛІТЕРАТУРИ…………………………………………….....…………………173
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|