Тетяна Чубіна » Рід Потоцьких в Україні (тульчинська лінія): суспільно-політичні та культурологічні аспекти
|
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Рід Потоцьких в Україні (тульчинська лінія): суспільно-політичні та культурологічні аспекти
Дисертація
|
|
|
| Написано: |
2008 року |
|
| Розділ: |
Історична |
|
| Твір додано: |
26.04.2024 |
|
| Твір змінено: |
16.12.2025 |
|
| Завантажити: |
pdf
див.
(3.9 МБ)
|
|
| Опис: |
Мета дослідження полягає в тому, щоб на основі аналізу здебільшого нововиявлених архівних і рукописних документів, а також опублікованих джерел і спеціальних студій комплексно висвітлити історію тульчинської лінії Потоцьких; з’ясувати маловідомі факти життя та діяльності знакових постатей цього магнатського роду, та, відкинувши раніше існуючу в радянській історіографії ідеологічну упередженість до цієї родини, об’єктивно визначити місце й оцінити її значення в суспільних процесах і українсько-польських стосунках означеного періоду.
Для досягнення поставленої мети передбачено вирішити такі завдання:
- проаналізувати стан висвітлення проблеми у вітчизняній і зарубіжній історіографії;
- охарактеризувати рівень і повноту її джерельного забезпечення;
- на підставі традиційних методів простежити генеалогію тульчинської лінії Потоцьких;
- застосувати ґендерні підходи при вивченні історії роду;
- дослідити еволюцію суспільно-політичної значущості фамільного клану Потоцьких;
- з’ясувати основні етапи політичної кар’єри його членів;
- розкрити особливості життєвих сценаріїв найбільш відомих представників роду (Ф.С.Потоцького, С.Щ.Потоцького, М.Потоцького та ін.);
- реконструювати реалії культурологічної діяльності (створення і функціонування приватного магнатського театру, садово-паркових комплексів, книгозбірень, архітектурних проектів тощо);
- репрезентувати Потоцьких у їх суспільному й особистому житті як єдиному континіумі сфери;
- визначити можливі напрями подальшого вивчення аспектів минулого роду Потоцьких. |
|
| Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Перелік умовних скорочень ..... 4
Вступ ..... 5
Розділ І. Історіографія, характеристика використаних джерел та методологія дослідження ..... 13
1.1. Стан наукової розробки проблеми ..... 13
1.2. Джерельна база ..... 26
1.3. Методологія та методи дослідження ..... 41
Розділ ІІ. Біографія як основа вивчення історичних постатей та родин (на прикладі роду Потоцьких срібної Пиляви) ..... 62
2.1. Перше покоління Потоцьких і його місце в тогочасних суспільно-політичних процесах ..... 67
2.2. Станіслав Ревера – родоначальник гетьманської (срібної) лінії роду ..... 81
2.3. Фелікс Щенсний Казимеж: портрет на тлі епохи ..... 90
2.4. Засновник тульчинської лінії – Юзеф Потоцький ..... 101
2.5. Францішек Салезій Потоцький: знакова постать родини ..... 104
Розділ ІІІ. Станіслав Щенсний Потоцький та його нащадки: просопографія роду ..... 121
3.1. Станіслав Щенсний Потоцький: магнат, політик, особистість ..... 124
3.2. Сини Щенсного від шлюбу із Жозефіною Амалією Мнішек: життєві віхи ..... 166
3.3. Спадкоємці від шлюбу із Софією Ґлавані-Вітт: історико-психологічні виміри ..... 185
Розділ ІV. Жінки тульчинської лінії родини Потоцьких: ґендерні аспекти ..... 218
4.1. Анна Ельжбета Потоцька і Гертруда Коморовська: трагедія двох доль ..... 220
4.2. Жозефіна Амалія Потоцька: боротьба за утримання позицій ..... 227
4.3. Софія Потоцька: просопографічний портрет ..... 238
4.4. Софія Кисельова та Ольга Наришкіна: переплетіння життєвих ліній ..... 300
4.5. Дельфіна Потоцька: хроніка життя ..... 309
Розділ V. Рід Потоцьких і розвиток української культури ..... 318
5.1. Тульчинський палац як осередок культурно-мистецького життя ..... 321
5.2. Театр Потоцьких ..... 337
5.3. Книгозбірні Тульчинського маєтку ..... 358
5.4. Садово-паркові комплекси Потоцьких. Дендрологічний парк «Софіївка» ..... 369
5.5. Меценатський проект Потоцьких: Немирівська гімназія ..... 385
Висновки ..... 401
Бібліографічні посилання ..... 407
Список використаних джерел та літератури ..... 504
Додатки ..... 601
|
|
|
|
| |
|
Відгуки читачів:
|
| |
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
| |
|
|
| |