Ганна Чміль » Візуалізація реального в сучасному культурному просторі
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Візуалізація реального в сучасному культурному просторі
Стаття
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
05.12.2016 |
|
Твір змінено: |
05.12.2016 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3.3 МБ)
|
|
Опис: |
Чміль Ганна, Корабльова Надія
Візуалізація реального в сучасному культурному просторі: Монографія / Чміль Ганна, Корабльова Надія. – К.: Ін-т культурології НАМУ, 2013. — 256 с.— Бібліогр. с. 249–255
ISBN 978-966-2241-33-4
Монографію присвячено надзвичайно актуальній проблемі дослідження сучасного культурного поля, перетвореного на екранну реальність, яка впливає на глядача, його світоглядну та життєву позиції. Саме конструювання реальності з закладеними в ній смислами за допомогою візуальних образів допомагають через кінематограф сформувати культурну реальність, а через неї здійснювати демонстрації життєвих світів, як фізичної реальності.
Використання різних версій філософії культури дозволяє констатувати, що розуміння людиною культурних смислів і настанов здійснюється переважно на основі візуального досвіду.
Для науковців (культурологів, філософів, мистецтвознавців), викладачів, аспірантів, докторантів і всіх, хто цікавиться проблемами візуалізації реального в сучасному культурному просторі. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Переднє слово..................................................................................... 7
Вступ...................................................................................................... 9
РОЗДIЛ 1
Реальність: перевизначення смислу
чи «капітуляція реального»................................................................ 15
1. 1. Рольова реальність — плюралізація смислу.......................... 17
1. 2. Подвоєна реальність кінематографічних образів
у екранному наративі............................................................................... 36
1. 3. Кінематограф як надлишок «реального»................................ 45
1. 4. Медіа-реальність як деперсоналізована реальність............. 59
1. 5. Дзеркальна реальність екранної поверхні як поєднання
реального та ідеального........................................................................... 71
1. 6. Кіберреальність як «капітуляція реальності»
і перетворення її на гіперреальність...................................................... 84
РОЗДIЛ 2
Замість реальності — видовище (лице, лик,
личина Людини Телематичної)......................................................... 95
2. 1. Роль як личина людини соціальної......................................... 97
2. 2. «Гра масками» у символічному обміні
суспільства спектаклю............................................................................ 1122. 3. Личини і ролі Людини Телематичної
в житті і дзеркалі екрану....................................................................... 119
2. 4. «Вдягання» і «уникання» масок
як соціальне лицедійство в ситуації абсурду....................................... 126
2. 5. Актор і глядач як персони театрального лицедійства:
життя і сцена........................................................................................... 138
РОЗДIЛ 3
Кіно- і фотореальність у пошуках образів тіла..................... 151
3. 1. Еротичне тіло як тіло без обличчя......................................... 153
3. 2. Дагеротип — мистецтво поверхні і випадку......................... 161
3. 3. Фотогенія як спосіб існування видовищного тіла................ 166
3. 4. Тіло-симулякр — агонізуюча тілесність,
яка видає відсутність за присутність.................................................... 176
3. 5. Дотик Іншого як спосіб уникання об’єктивації тіла............ 181
3. 6. Фотореальність — база даних для створення
нових образів тіла................................................................................... 187
РОЗДIЛ 4
«Імперія контролює уявне цілком» чи владний
«терор телевізійними образами».................................................... 193
4. 1. Кіно як дисциплінарний дискурс влади............................... 195
4. 2. Бачення як спосіб формування
владного «приватного» простору........................................................... 207
4. 3. Розширення меж сприйняття в культурі
з перетворенням кінореальності з простору ідей
на простір дійсності................................................................................ 211
4. 4. Ілюзія тотальності кіно, як проекція (наслідок)
всеприсутності в комунікативному просторі........................................ 220
4. 5. Мультимедіа: кіберпротез сучасної людини......................... 233
4. 6. Нетелегенічні і телегенічні теми
як маніпулювання громадською думкою............................................. 245
Список використаних джерел.................................................... 249
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|